Honda Civic 1.4 i-VTEC 2012: Παραδοσιακή δύναμη

Τελευταία ενημέρωση: 2012-05-27, 23:15:04
Honda Civic 1.4 i-VTEC 2012: Παραδοσιακή δύναμη

H αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεται να ταξιδέψεις μέχρι την άλλη άκρη του πλανήτη ώστε να πειστείς για τη διαφορετικότητα του πολιτισμού, της κουλτούρας και συνεπώς του τρόπου σκέψης των Ιαπώνων.

Αρκεί να επαναφέρεις στη μνήμη σου τη ρηξικέλευθη σχεδίαση των μεταλλικών επιφανειών του απερχόμενου Civic, τα συνθετικά υλικά που είχαν επιλεγεί για το όχι και τόσο ευρύχωρο εσωτερικό του ή έστω να επιχειρήσεις να δώσεις μία ρεαλιστική εξήγηση γιατί η ιαπωνική φίρμα εξακολουθεί -ακόμη και σήμερα- να απέχει από τη λογική του downsizing, γυρνώντας την πλάτη στους αξιόπιστους -μέχρι αποδείξεως του εναντίου- υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης μικρού κυβισμού.

Αν το σούσι δεν είναι το αγαπημένο σου έδεσμα και τα ιαπωνικά η μητρική σου γλώσσα, το Civic όγδοης γενιάς που γνωρίσαμε στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας δεν θα μπορούσε να αποτελέσει την αυτονόητη επιλογή.

Μέχρι τουλάχιστον να βρεθείς στο αριστερό του κάθισμα, συνειδητοποιώντας πως είχες κάθε λόγο να συμβιβαστείς με τους 100 ίππους του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 1,4 λίτρων και με τη μη ανταγωνιστική τιμή του, ώστε να αποκτήσεις μία από τις ικανότερες και δυναμικότερες προτάσεις στην κατηγορία.

Τι έχει αλλάξει, όμως, από το Civic του 2005 μέχρι σήμερα; Η απάντηση φαντάζει προφανής, ωστόσο, αν κοιτάξεις πίσω από την εμφανή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του αμαξώματος και από τον ανασχεδιασμό των μεταλλικών επιφανειών, αντιλαμβάνεσαι ότι τελικώς δεν είναι και πολλά αυτά που χωρίζουν τις δύο τελευταίες γενιές -8η και 9η- του αυτοκινήτου.

Το γεγονός ότι στο συνολικό μήκος του αποκλειστικά πεντάθυρου Civic προστέθηκαν 4,5 εκατοστά δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο. Πόσο μάλλον όταν ο περιορισμός του ύψους -κατά 2 εκατοστά- και η αύξηση του πλάτους -κατά ένα εκατοστό- προσδίδουν στο ιαπωνικό μικρομεσαίο τις επιθυμητές αναλογίες.

Καθοριστική, φυσικά, είναι και η συμβολή των σχεδιαστών της Honda. Ναι μεν το Civic επιχειρεί να υιοθετήσει ένα πιο εξευρωπαϊσμένο προφίλ, αποφεύγοντας τις κραυγαλέες επιλογές, ωστόσο, δεν διστάζει να υπερασπιστεί τη σχεδιαστική του διαφορετικότητα.

Κάπως έτσι, λοιπόν, το σφηνοειδές σχήμα του διατηρήθηκε και ταυτόχρονα αναβαθμίστηκε, με παρεμβάσεις που δεν έχουν να κάνουν μόνο με το σχεδιασμό ή την αισθητική των εξωτερικών επιφανειών του αλλά και με την αεροδυναμική βελτιστοποίηση τμημάτων, όπως το δάπεδο του αμαξώματος.

Στοιχεία από το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου θα συναντήσεις και στο εσωτερικό. Εκεί όπου ο πολυεπίπεδος σχεδιασμός του ταμπλό εξακολουθεί να έχει τον πρώτο λόγο και να αποτελεί έναν δισεπίλυτο εργονομικό "γρίφο" για τους ανθρώπους της Honda.

Αφήνοντας στην άκρη τη συγκεκριμένη ιδιαιτερότητα καθώς και το γεγονός ότι ανεξαρτήτως ρυθμίσεων το τριάκτινο τιμόνι κρύβει με τη στεφάνη του το ψηφιακό ταχύμετρο, την προσοχή σου διεκδικεί η οθόνη υγρών κρυστάλλων στην κορυφή του ταμπλό.

Με γραφικά που δεν συμβαδίζουν με το σύγχρονο προφίλ του αυτοκινήτου, ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των χαρακτηριστικών που οι Ιάπωνες θα πρέπει να επανεξετάσουν.

Αντίστοιχο, είναι και το παράδειγμα των αναχρονιστικών διακοπτών που φιλοξενούνται στην πόρτα του οδηγού, όπως και των πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο χαμηλότερο τμήμα του ταμπλό.

Σε γενικές γραμμές, πάντως, το Civic διαθέτει όλα εκείνα τα εξοπλιστικά ή μη χαρακτηριστικά που θα περίμενες να συναντήσεις σε μία μικρομεσαία πρόταση των ημερών μας.

Ο αυτόματος κλιματισμός, οι έξι αερόσακοι και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ανήκουν -μεταξύ άλλων- στα βασικά εξοπλιστικά… συστατικά του αυτοκινήτου, διαμορφώνοντας ένα άνετο και ασφαλές περιβάλλον.

Στο ίδιο συμπέρασμα, άλλωστε, καταλήγεις αναγνωρίζοντας, δια γυμνού οφθαλμού, την αύξηση των διαστάσεων τόσο στο θάλαμο επιβατών όσο και στο χώρο αποσκευών.

Στην τελευταία περίπτωση, μάλιστα, ο όγκος αυξήθηκε κατά 70 λίτρα, φτάνοντας στην πενταθέσια διαμόρφωση του εσωτερικού στα 407 λίτρα. Από εκεί και πέρα, οι… μαγικές ιδιότητες των "Magic Seats", σου προσφέρουν τη δυνατότητα να δημιουργήσεις -είτε με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων είτε με την πλήρη κατάργησή τους- το χώρο που θα φιλοξενήσει τις αποσκευές σου.

Σχεδόν απομονωμένος στη θέση του οδηγού -ο σχεδιασμός του ταμπλό φροντίζει γι’ αυτό- καλείσαι, πλέον, να αξιολογήσεις έναν γνώριμο, από το παρελθόν, συνδυασμό και να απαντήσεις στο ερώτημα του "ενός εκατομμυρίου δολαρίων". Μπορεί ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης -εν έτει 2012- να σταθεί αντάξιος των προδιαγραφών ενός μικρομεσαίου;

Πριν φτάσεις έως το τέλος της διαδρομής, θα πρέπει να αναγνωρίσεις την προσπάθεια των μηχανικών της Honda να βελτιώσουν την ποιότητα κύλισης του Civic. Πλέον δεν έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που ταλαιπωρεί και ταλαιπωρείται στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί στα δεδομένα της ελληνικής ασφάλτου, αλλά με μία πιο… δεκτική πρόταση.

Από τη στιγμή μάλιστα που το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι εξακολουθεί να προσφέρει έναν ικανοποιητικό όγκο πληροφοριών και η ανάρτηση να ανταποκρίνεται στην πίεση, η σαφής βελτίωση της ποιότητας κύλισης συνυπάρχει αρμονικά με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Σίγουρα αν είχαμε να κάνουμε με έναν ισχυρότερο κινητήρα βενζίνης -αυτός των 100 ίππων και των 127 Nm ροπής δεν μπορεί να θεωρηθεί ως η απόλυτη δοκιμασία για το ούτως ή άλλως ικανό πλαίσιο- τα συμπεράσματα θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά, με τα σημερινά δεδομένα ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ισορροπία του ιαπωνικού συνόλου.

Με το start&stop να λειτουργεί υποδειγματικά και τον διακόπτη ECON να προσαρμόζει την απόκριση του κινητήρα και τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου, το νέο Civic αισθάνεται πιο άνετα εντός πόλης παρά μακριά από αυτή.

Και αυτό γιατί σε αστικό περιβάλλον η αδυναμία του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης των 1.339 κ.εκ. να προσφέρει ανταγωνιστικές επιδόσεις δεν γίνεται απολύτως αντιληπτή, πόσο μάλλον αν αξιοποιήσεις το σφικτό σε κλιμάκωση και εξαιρετικό σε ακρίβεια-αίσθηση μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Αντιθέτως, στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο θα πρέπει να συμβιβαστείς με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ατμοσφαιρικού μοτέρ και αργά ή γρήγορα να προσαρμόσεις τις οδηγικές σου συνήθειες στο όχι και τόσο… εκρηκτικό ταμπεραμέντο του.

Είναι προφανές ότι η συγκεκριμένη έκδοση του νέου Civic θα δυσκολευτεί να τα βάλει με τις υπερτροφοδοτούμενες προτάσεις του ανταγωνισμού, χωρίς αυτό ωστόσο να προδικάζει και το αποτέλεσμα της αναπόφευκτης σύγκρισής του με το Toyota Auris.

Η προσιτή τιμή, η εξευρωπαϊσμένη σχεδιαστική προσέγγιση και η σαφής βελτίωση της ποιότητας κύλισης, διευρύνουν το κοινό στο οποίο μπορεί να απευθυνθεί το Civic, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την άφιξη ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα diesel 1,6 λίτρων, ο οποίος δικαίως αναμένεται να αποτελέσει μία αποδοτικότερη -σε όλα τα επίπεδα- επιλογή.

 

 

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
8
+
7
=