ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Σύντομα τα αυτοκίνητα υδρογόνου στην Ελλάδα

σύντομα-τα-αυτοκίνητα-υδρογόνου-στην-288035

Η στιγμή που «ανατέλλει» η εποχή του υδρογόνου έφθασε, και ερευνητές, επιχειρηματίες και δημοτικοί άρχοντες, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, πραγματοποιούν έντονες διεργασίες ο καθένας στον τομέα δράσης του, έτσι ώστε αυτό το τόσο διαδεδομένο στοιχείο, που βρίσκεται παντού, να αξιοποιηθεί ως μέσο αποθήκευσης και μεταφοράς ενέργειας, που θα μπορεί να κινεί την ηλεκτρική μηχανή στα λεωφορεία, απορριμματοφόρα και Ι.Χ. αυτοκίνητα. Αυτό τονίστηκε στη διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου, «Ενέργεια Υδρογόνου για τη ζωή», που διοργάνωσε το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του κοινοτικού προγράμματος Biofuels-2G και με την υποστήριξη του ευρωπαϊκού χρηματοδοτικού μέσου Life+.

Η Ελλάδα, όχι μόνο δεν έχει χάσει το τρένο αξιοποίησης του υδρογόνου, έναντι άλλων ευρωπαϊκών κρατών, αλλά μπορεί να αποτελέσει και την πρωτοπόρο χώρα, με δεδομένο ότι οι κλιματικές συνθήκες ευνοούν την παραγωγή υδρογόνου από ηλεκτρική ενέργεια με καθαρό τρόπο, δηλαδή με την αξιοποίηση του ήλιου ή νερού, όπως τόνισε στο ΑΜΠΕ ο διευθυντής Ερευνών του Εργαστηρίου Ανάπτυξης Ολοκληρωμένων Συστημάτων Διεργασιών (ΕΑΝΟΣΥΣ) του Ινστιτούτου Τεχνικής Χημικών Διεργασιών (ΙΤΧΗΔ) του ΕΚΕΤΑ, Σπύρος Βουτετάκης.

Μάλιστα, μας αποκάλυψε ότι μέχρι το τέλος του έτους πρόκειται να κυκλοφορήσουν σκούτερ που θα κινούνται με υδρογόνο. Πρόκειται για ένα Project που υλοποιούν το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης σε συνεργασία με το Δήμο Θέρμης Θεσσαλονίκης και Σόφιας. Το σύστημα παραγωγής υδρογόνου που θα τροφοδοτεί αυτά τα σκούτερ, σύμφωνα με τον κ. Βουτετάκη έχει ήδη εγκατασταθεί στους χώρους του κέντρου.

Αναφορικά με το πρόγραμμα Biofuels-2G, που γίνεται σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης, τον Σύνδεσμο ψητοπωλών και Εστιατόρων Θεσσαλονίκης και το ΑΠΘ, ο κ. Βουτετάκης τόνισε ότι αναφέρεται στην παραγωγή βιοκαυσίμων δεύτερης γενιάς από χρησιμοποιημένα τηγανόλαδα. Η τεχνολογία που προτείνεται μέσω του προγράμματος έχει την ιδιομορφία ότι απαιτεί την υδρογόνωση του τελικού καυσίμου, ενώ η όλη διαδικασία γίνεται με την ηλεκτρόλυση του νερού και χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από τον ήλιο. «Παράγουμε καθημερινά ποσότητες υδρογόνου στο ΕΚΕΤΑ και τις χρησιμοποιούμε για τις πειραματικές μας ανάγκες, για την υδρογόνωση του καυσίμου και την παραγωγή του βιοντίζελ που είναι πολύ καλό ποιοτικά καύσιμο και μπορεί να παραχθεί από την αξιοποίηση τηγανελαίων», τόνισε χαρακτηριστικά.

Επισημαίνεται ότι το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2009 και ολοκληρώνεται φέτος, είναι ύψους 1,4 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται κατά 50% από το κοινοτικό Life.

Με τη λήξη του έργου, σύμφωνα με τον κ. Βουτετάκη θα έχει αποδειχθεί ότι η παραγωγή καυσίμου με την αξιοποίηση υδρογόνου όχι μόνο είναι εφικτή, αλλά η ποιότητά του είναι και καλύτερη από αυτή του ντίζελ. Υπογραμμίζεται ότι στο προσεχές διάστημα θα εφοδιαστεί και θα κυκλοφορήσει, απορριμματοφόρο του Δήμου Θεσσαλονίκης, με καύσιμο που παράχθηκε από την αξιοποίηση υδρογόνου.

Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι οι άνθρωποι του υδρογόνου στην Ελλάδα έχουν ενεργοποιηθεί για τα καλά τα τελευταία χρόνια και έχει ήδη προκηρυχθεί το πράσινο νησί που θα είναι ο Αη Στράτης και θα ενσωματώνει τις Ανανεώσιμες τεχνολογίες και αυτές του υδρογόνου. Σημείωσε ότι τρέχει ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση των συστημάτων στο νησί, που θα είναι το σημείο αναφοράς του υδρογόνου στην Ελλάδα.

Από την πλευρά της η επικεφαλής της Ελληνικής Κοινότητας Υδρογόνου στην Ελλάδα, Μοσχούλα Κραμβουσανού, που εργάστηκε και στον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Υδρογόνου στις Βρυξέλλες, τόνισε στο ΑΜΠΕ ότι στοχεύει στην ενεργοποίηση του φορέα στην Ελλάδα, που έχει «παύσει μηχανές τα τελευταία χρόνια» και στην μετεξέλιξή του σε σύνδεσμο που θα μπορεί να έχει δυναμική παρουσία στο εξωτερικό.

Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι στην Ευρώπη παρατηρείται έντονη κινητικότητα στον τομέα αυτό και επεσήμανε ότι μέχρι στιγμής το πιο προχωρημένο κράτος σε επίπεδο αξιοποίησης υδρογόνου με καθαρό τρόπο και εκμετάλλευσής του σε οχήματα είναι ο Καναδάς, όπου πέρα από τα βενζινάδικα, λειτουργούν και υδρογονάδικα.

Ο σύμβουλος επενδύσεων της τράπεζας Πειραιώς, Αρναούντ Χένιν, επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι με την ομάδα του διαχειρίζονται κεφάλαια 40 εκατ. ευρώ για επενδύσεις στην ενέργεια και ανέφερε ότι εντός τις διετίας θα φθάσουν τα 150 εκατ. ευρώ. Μάλιστα μας αποκάλυψε ότι βρίσκονται στο τελικό στάδιο διαπραγματεύσεων για την εκτέλεση δύο ενεργειακών έργων σε Νάουσα και Ρουμανία, ενώ μας τόνισε ότι ο τομέας του υδρογόνου παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον και τον παρακολουθούν στενά, πανέτοιμοι να χρηματοδοτήσουν καινοτόμα και φιλόδοξα Project.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου