ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Harley-Davidson: Τα μοντέλα του 2012

harley-davidson-τα-μοντέλα-του-2012-289903

Το γνωστό πλέον φορτηγό της Harely-Davidson που περιοδεύει στην Ευρώπη και φέρνει πιο κοντά τους φίλους της αμερικάνικης εταιρείας με τα νέα της μοντέλα, πέρασε και από την Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν και πολλοί καλύτεροι τρόποι για να ξεκινήσει η μέρα ενός συντάκτη. Είναι πρωί, η μέρα ηλιόλουστη και περίπου μιάμιση ντουζίνα από απαστράπτουσες δίτροχες αμερικανίδες δεσποινίδες και κυρίες προσπαθούν, η καθεμιά με το δικό της τρόπο, να κερδίσουν την προσοχή σου και να σε κάνουν να βρεθείς στη σέλα τους.

Αυτές οι στιγμές είναι που σε κάνουν να νιώθεις πραγματικά σαν παιδάκι, με τους γονείς να λείπουν από το σπίτι και όλα τα βάζα με τα γλυκά ανοιγμένα μπροστά σου! «Τα θέλω όλα!», σκέφτομαι ενστικτωδώς και αν δεν υπήρχε ο χρονικός περιορισμός και οι υπόλοιπες υποχρεώσεις της πεζής πραγματικότητας μπορεί και να ήμουν ακόμη εκεί.

Αδύνατο βέβαια να γίνει κάτι τέτοιο, γιʼ αυτό και περιορίστηκα στα απολύτως απαραίτητα, τα ολοκαίνουρια δηλαδή Softail Slim και Sportster Seventy Two που είναι εμπνευσμένα από τις 10ετίες του 40 και 50, το πρώτο και του 70 το δεύτερο. Χρόνο βρήκα και για άλλο ένα μοντέλο που μου τράβηξε την προσοχή με το πανέμορφο πορτοκαλί μεταλλικό του χρώμα, το Super Glide Custom, αλλά και το βασικό μοντέλο της αμερικάνικης εταιρείας το Sportster 883 Iron, ό,τι καλύτερο για να μπει κανείς στο μαγικό κόσμο της Harley-Davidson. Πάμε, λοιπόν, να τα γνωρίσουμε λίγο καλύτερα από κοντά

FLS Softail Slim: Λιτό και εντυπωσιακό

Αν και οι Αμερικάνοι είναι της νοοτροπίας “όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο” ο δρόμος που διάλεξε η Harley-Davidson για αυτή τη νέα έκδοση της Softail ακολουθεί την ακριβώς αντίθετη πορεία.

Σε σχέση με τα άλλα μοντέλα της σειράς Softail, η FLS έχει ελαφρύνει οπτικά σε μεγάλο βαθμό με αποτέλεσμα να φαίνεται πολύ μικρότερη από ό,τι πραγματικά είναι. Τα σχεδιαστικά στοιχεία που έχουν χρησιμοποιηθεί σε αυτό το νέο μοντέλο είναι εμπνευσμένα από τα bobbers των 10ετιών του 40 και του 50.

Σε αυτά τα custom μοντέλα, οι ιδιοκτήτες τους, ως επί το πλείστο βετεράνοι του 2ου Π.Π. που είχαν έρθει σε επαφή με τις ελαφρύτερες ευρωπαϊκές μοτοσικλέτες εκείνης της εποχής, αφαιρούσαν συνήθως όλα τα περιττά διακοσμητικά στοιχεία από τα μοντέλα της Harley-Davidson προς όφελος των επιδόσεων. Επίσης, το εμπρόσθιο φτερό περνούσε στο ράφι και το πίσω μίκραινε σε μέγεθος (“bobbed” είναι το ρήμα που χρησιμοποιούν οι Αμερικάνοι) με αποτέλεσμα ο πίσω τροχός να εκτίθεται περισσότερο σε κοινή θέα.

Η μίνιμαλ αυτή αισθητική έχει δώσει μία νέα διάσταση στο νέο μοντέλο της αμερικάνικης εταιρείας. Μικροκαμωμένο, για τα δεδομένα της Harley-Davidson, πίσω φτερό, υψηλού προφίλ και στενό ελαστικό, ολόισιες shotgun φαλτσοκομμένες εξατμίσεις, πίσω στοπ ενσωματωμένο στα φλας. H πολύ περιορισμένη χρήση νίκελ που εντοπίζεται μόνο στις εξατμίσεις, σε συνδυασμό με την άπλετη χρήση του μαύρου χρώματος, σε μοτέρ, πλαίσιο, τιμόνι, τροχούς και μπροστινό φανάρι κάνουν αυτή τη Softail να δείχνει πραγματικά λεπτή και μακριά σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς.

Σε αυτό βοηθά και η πολύ χαμηλή σέλα που έχει σχεδιαστεί ειδικά για την Slim αλλά και το χαμηλό σε ύψος “Hollywood” τιμόνι με την ενισχυτική γέφυρα.

Σωστό bobber

Πάνω στη σέλα της Slim νιώθεις αμέσως το πνεύμα εκείνων των 10ετιών. Ο μεγάλος V2 των 1.690 κ.εκ. γουργουρίζει από κάτω σου, τα πόδια σου αναπαύονται πάνω στα τεράστια μαρσπιέ τύπου “μισοφέγγαρο”, που βρίσκονται τοποθετημένα κλασικά μπροστά, και τα χέρια σου τεντώνονται ελαφρώς για να πιάσουν το φαρδύ και ίσιο τιμόνι. Η θέση οδήγησης συνηθίζεται γρήγορα και ταιριάζει απόλυτα σε αυτή τη μοτοσικλέτα η οποία, χωρίς να προσπαθεί ιδιαίτερα, καταφέρνει να κρύψει τα κιλά της περίφημα. Ελίσσεται αργά αλλά με χάρη, θέλει λίγο χώρο παραπάνω για να κάνει αναστροφή, ωστόσο τα πόδια δεν θα κατέβουν ποτέ από τα μαρσπιέ και δεν απαιτεί δύναμη για να αλλάξει κατεύθυνση. Η ροπή είναι φυσικά άφθονη και έρχεται σε μεγάλες δόσεις από πολύ χαμηλές στροφές με αποτέλεσμα να ανεβάζεις γρήγορα ταχύτητες και να πιάνεις τον εαυτό σου να μετρά μια-μια τις πιστονιές του τεράστιου μοτέρ. Λόγος να την πιέσετε δεν υπάρχει αφού τα μαρσπιέ θα βρουν πολύ γρήγορα κάτω, πριν η μοτοσικλέτα φτάσει στα όριά της. Στον αυτοκινητόδρομο είναι απόλυτα σταθερή και η επιλογή 6ης σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων (εμφανίζεται και στον πίνακα οργάνων) ρίχνει σημαντικά τις στροφές του κινητήρα κάτι που συνεισφέρει στη μείωση της κατανάλωσης αλλά και στη χαλαρή αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης. Σε αυτό βοηθούν και οι μαλακές αναρτήσεις που σε συνδυασμό με τα ψηλοπρόφιλα ελαστικά προσφέρουν καλή άνεση και δεν ταλαιπωρούν την μέση ακόμη και σε έντονες ανωμαλίες.

Ρετρό αλλά και σύγχρονο

Η Slim μπορεί να αντλεί σχεδιαστικά στοιχεία από προηγούμενες 10ετίες, ωστόσο φέρει και τεχνολογίες που βρίσκονται στο πνεύμα της σύγχρονης εποχής. Το μοντέλο που οδηγήσαμε ήταν εξοπλισμένο με ABS που λειτουργεί καλά για τη χρήση που προορίζεται η Slim αλλά και το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί που χρησιμοποιεί η Harley-Davidson σε όλες τις μεγάλες μοτοσικλέτες της. Το μόνο που έχετε να κάνετε εσείς είναι να έχετε το κλειδί στη τσέπη σας και η μοτοσικλέτα θα σας αναγνωρίσει αυτόματα όταν την πλησιάσετε.

Softail Slim Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας 4T, 2Κ, A/Ψ,2Β

Κυβισμός (κ.εκ.) 1.690

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ). 98,4X111,1

Συμπίεση (:1) 9,6

Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) Δ.Α.

Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 13,2/3.250

Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός

Ρεζερβουάρ (λίτρα) 18,9

Βάρος (κιλά) 305

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό κλειστό

Αναρτήσεις Ε -Συμβατικό πιρούνι 41,3 χλστ. Διαδρομή (χλστ.) 130

Αναρτήσεις Π -Δύο αμορτισέρ οριζόντια Διαδρομή 109

Φρένα Ε -(χιλ.) Δ /292 4πίστονη

Φρένα Π -(χιλ.) Δ /292 2πίστονη

Τροχοί-Ελαστικά

Ελαστικό Ε Δ.Α./90-16ʼʼ Ελαστικό Π 144/85-16ʼʼ

Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.) 2.350

Μεταξόνιο (χλστ.) 1.636

Ύψος σέλας (χλστ.) 650

XL1200V Seventy Two: Από τα bobber στα chopper…

Αν με το Softail υπάρχει μία πιθανότητα στις 100 να περάσετε απαρατήρητος, με το νέο μεγάλο Sportster αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Τα κεφάλια των ανυποψίαστων περαστικών μάλλον δεν θα γυρίσουν λόγω των ήσυχων εξατμίσεων. Ωστόσο, το βλέμμα θα μείνει καρφωμένο πάνω στην αμερικάνικη μοτοσικλέτα, καθώς αυτή απομακρύνεται, για δύο λόγους.

Ο πρώτος βρίσκεται στο mini ape τιμόνι με το οποίο είναι εξοπλισμένη, που της δίνει οπτικά ύψος, και αναβιώνει παράλληλα τη 10ετία του 70, τη χρυσή 10ετία για τα μοντέλα chopper. Ο δεύτερος είναι φυσικά οι…τόνοι νίκελ που κάνουν την εμφάνισή τους, τόσο στο μοτέρ και τις εξατμίσεις, όσο και στους τροχούς που φέρουν ελαστικά με λευκές λωρίδες στους ώμους τους. H μοτοσικλέτα έκανε εντύπωση ακόμη και σε έναν κύριο, κάτοχο…Bentley Continental GT, ο οποίος, αφού σταμάτησε για λίγα δευτερόλεπτα δίπλα μου για να επεξεργαστεί το Seventy Two δεν παρέλειψε να μου δώσει το “thumbs up”. Αφού εγκρίνει και αυτός τα λόγια περιττεύουν.

Ο λεπτός εμπρόσθιος τροχός των 21 ιντσών κάνει την εμφάνιση ακόμη πιο αυθεντική και το μαύρο ματ χρώμα του κλασικού “peanut” ρεζερβουάρ, των φτερών (το πίσω «κομμένο» στα πρότυπα των chopper) και του δοχείου λαδιού δημιουργεί μία ακόμη πιο έντονη αντίθεση με τα υπόλοιπα απαστράπτοντα μεταλλικά μέρη. Αν σας αρέσουν οι αντιθέσεις και το χρώμιο και είστε λάτρης της chopper σχολής, τότε μάλλον θα το λατρέψετε το Seventy Two.

XL1200V Seventy Two Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας 4T, 2Κ, A/Ψ,2Β

Κυβισμός (κ.εκ.) 1.202

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ). 88,9X96,8

Συμπίεση (:1) Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) Δ.Α.

Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 9,78/3.500

Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός

Ρεζερβουάρ (λίτρα) 7,9

Βάρος (κιλά) 247

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό κλειστό

Αναρτήσεις Ε- Συμβατικό πιρούνι 41,3 χλστ. Διαδρομή (χλστ.) Δ.Α.

Αναρτήσεις Π- Δύο αμορτισέρ Διαδρομή Δ.Α.

Φρένα Ε (χιλ.) Δ 2πίστονη

Φρένα Π (χιλ.) Δ Μονοπίστονη

Τροχοί-Ελαστικά

Ελαστικό Ε Δ.Α./90-21ʼʼ

Ελαστικό Π 150/80-16ʼʼ

Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.) 2.275

Μεταξόνιο (χλστ.) 1.524

Ύψος σέλας (χλστ.) 710

FXDC Super Glide Custom

Το εκπληκτικό μεταλλικό πορτοκαλί της χρώμα, μου είχε γυαλίσει από την πρώτη στιγμή που βρέθηκα στην παρουσίαση των μοντέλων της αμερικάνικης εταιρείας και δεν υπήρχε περίπτωση να μη βρεθώ στη σέλα της. Η Super Glide Custom ανήκει στην οικογένεια Dyna (με διπλά εκτεθειμένα αμορτισέρ για τον πίσω τροχό) της αμερικάνικης εταιρείας και χρησιμοποιεί τον μικρότερο αερόψυκτο Twin Cam (96) των 1.584 κ.εκ.

Στο δρόμο το μοτέρ δεν μοιάζει να έχει κάποια αισθητή διαφορά σε σχέση με αυτό των 1.690 κ.εκ. της Slim. Παράλληλα, η τοποθέτηση των μαρσπιέ στο… συνηθισμένο σημείο σε συνδυασμό με το μίνι “pull back” τιμόνι κάνουν τη Super Glide να θυμίζει μία νορμάλ μοτοσικλέτα, στον τομέα της εργονομίας. Γι αυτό ευθύνεται και η μεγάλη διπλή σέλα που θα φιλοξενήσει έναν συνεπιβάτη για μικρές, όμως, αποστάσεις.

Στο δρόμο παρουσιάζεται απόλυτα ισορροπημένη, αν και λίγο βαρύτερη στις επιτόπιες μανούβρες από τα προηγούμενα δύο μοντέλα εξαιτίας της ψηλότερης σέλας. Για το 2012, όλη η σειρά θα φέρει ABS στο στάνταρ εξοπλισμό.

FXDC Super Glide Custom Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας 4T, 2Κ, A/Ψ,2Β

Κυβισμός (κ.εκ.) 1.584

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ). 76,2X96,8

Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 12,65/3.250

Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός

Ρεζερβουάρ (λίτρα) 18,9

Βάρος (κιλά) 295

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

Τύπος -Ατσάλινο σωληνωτό κλειστό

Αναρτήσεις Ε- Συμβατικό πιρούνι

Αναρτήσεις Π -Δύο αμορτισέρ

Τροχοί-Ελαστικά

Ελαστικό Ε 100/90-19ʼʼ

Ελαστικό Π 160/70-17ʼʼ

Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.) 2.345

Ύψος σέλας (χλστ.) 710

XL883N Iron 883

Τα μικρά Sportster μπορούν να χαρακτηριστούν ως οι εισαγωγικές μοτοσικλέτες για τα μοντέλα της αμερικάνικης εταιρείας όντας τα μικρότερα σε κυβισμό και μακράν τα πιο ευκολοδήγητα.

Ακόμη και αν κάποιος κάνει το…σωστό και δεν τα συγκρίνει με τα μεγαλύτερα Harley-Davidson, αλλά με μοντέλα άλλων εταιριών πάλι θα αποκομίσει την εντύπωση μίας πολύ φιλικής στην οδήγηση μοτοσικλέτας που μπορεί να οδηγηθεί ακόμη και από αρχάριους αναβάτες χωρίς κανένα πρόβλημα.

Κύριο χαρακτηριστικό των μικρών Sportster αλλά και της έκδοσης Iron που βλέπετε είναι η άνεση και η χρηστικότητα που προσφέρουν. Οι αναρτήσεις είναι προσανατολισμένες στην άνεση και δεν αφήνουν πολλά περιθώρια σον αναβάτη για το κάτι παραπάνω σε δρόμο με στροφές, ενώ κάτι ανάλογο ισχύει και για τα φρένα που απλά ικανοποιούν με την απόδοσή τους.

Ωστόσο, αυτά τα δύο μπορούν πολύ εύκολα να αλλάξουν με κάποια από τα χιλιάδες aftermarket αξεσουάρ που κυκλοφορούν για τις αμερικάνικες μοτοσικλέτες. Έτσι θα κάνετε και τα πρώτα σας βήματα στο χώρο του customizing, το Α και το Ω, δηλαδή για έναν κάτοχο Harley-Davidson. Καλό ψάξιμο!

XL883N Iron 883 Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας 4T, 2Κ, A/Ψ,2Β

Κυβισμός (κ.εκ.) 883

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ). 76,2X96,8

Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 7,14/3.750 Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός

Ρεζερβουάρ (λίτρα) 12,5

Βάρος (κιλά) 251

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

ΤύποςΑτσάλινο σωληνωτό κλειστό

Αναρτήσεις Ε- Συμβατικό πιρούνι

Αναρτήσεις Π -Δύο αμορτισέρ

Τροχοί-Ελαστικά

Ελαστικό Ε 100/90-19ʼʼ

Ελαστικό Π 150/80-16ʼʼ

Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.) 2.245

Ύψος σέλας (χλστ.) 735

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου