ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Kymco Xciting 300Ri: Mega Classic

kymco-xciting-300ri-mega-classic-306408

Με mega διαστάσεις και μεσαίας χωρητικότητας μοτέρ το Xciting ξεγελάει και μας κάνει να νομίζουμε ότι μπροστά μας βρίσκεται ένα μοντέλο που ανήκει πράγματι στη μεγάλη κατηγορία.

Αισθητική/Ποιότητα: GT αλλά και σπορ

Το Xciting είναι ένα scooter που εντυπωσιάζει με τις διαστάσεις του. Ένα κλασικό παράδειγμα της GT κατηγορίας που δίνει υποσχέσεις για άνετες βόλτες ακόμη και εκτός των τειχών της πόλης. Η έκδοση R έχει μικρές διαφορές αισθητικής φύσεως που κάνουν το εν λόγω μοντέλο να ξεχωρίζει από την απλή έκδοση με τις σπορ πινελιές να κρίνονται αρκετά επιτυχημένες.

Τα κόκκινα σήματα αλλά και οι δαγκάνες που έχουν βαφτεί στο ίδιο χρώμα είναι τα πρώτα πράγματα που προσέχει κανείς τα οποία τονίζονται ακόμη περισσότερο από το λευκό χρώμα των πλαστικών. Σε αυτές τις αλλαγές έρχεται να προστεθεί και η φιμέ ζελατίνα που έχει αντικαταστήσει τη διάφανη του βασικού μοντέλου και είναι και πιο κοντή. Μία επιπλέον διαφορά της έκδοσης Ri είναι η αντικατάσταση των δίσκων με άλλους τύπου μαργαρίτας.

Αυτές οι αλλαγές ταιριάζουν ακόμη καλύτερα με τα λευκά αναλογικά όργανα και τονίζουν φυσικά την σπορ αισθητική του μεγάλου scooter. Αυτό που δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τη βασική έκδοση είναι φυσικά η ποιότητα κατασκευής του Xciting που κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Η συναρμογή των πλαστικών είναι πολύ καλή όπως καλή είναι και η βαφή τους, ενώ ποιοτική αίσθηση αφήνουν και οι διακόπτες κατά τη χρήση τους.

Εργονομία: Για τους μεγαλόσωμους

Πάνω στη μεγάλη σέλα του Xciting θα βολευτούν καλύτερα οι ψηλοί αναβάτες. Οι κοντύτεροι δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα αλλά για να πατούν κάτω με ασφάλεια θα πρέπει να κάθονται στο εμπρός μέρος της που είναι πιο στενό για αυτό ακριβώς το λόγο.

Παρά το σκληρό αφρώδες η θέση οδήγησης εμπνέει τον αναβάτη για μεγάλες βόλτες αφού του επιτρέπει να τοποθετεί τα πόδια και στο εμπρός μέρος της ποδιάς σε μία κλασική GT στάση. Ο χώρος στην ποδιά είναι άπλετος, ενώ εξίσου καλή είναι και η τοποθέτηση του τιμονιού σε σχέση με τον κορμό, με τςι μανέτες των φρένων να είναι ρυθμιζόμενες. Παρά την ύπαρξη μαξιλαριού για τη μέση του αναβάτη, ο συνεπιβάτης έχει αρκετό χώρο στη διάθεσή του αλλά και δύο πρακτικές χειρολαβές για να στηρίζεται σωστά.

Στον τομέα των χώρων το Xciting τα καταφέρνει αρκετά καλά, αν και κάτω από τη σέλα θα χωρέσει μόνο ένα κράνος κλειστού τύπου και αρκετά άλλα πράγματα. Την εικόνα συμπληρώνουν ένα ντουλαπάκι που κλειδώνει στην ποδιά και ένα μικρότερο στην αρχή της σέλας.

Στο δρόμο: Με το χαμόγελο στα χείλη

Το Xciting 300Ri ήταν το πρώτο μοντέλο της Kymco που χρησιμοποίησε τον ανανεωμένο μεσαίο μονοκύλινδρο, ο οποίος αύξησε την χωρητικότητά του από τα 249,5 στα 271 κ.εκ. χάρη στη μεγαλύτερη διαδρομή του εμβόλου του.

Οι διαφορές στο δρόμο, σε σχέση με τον 250άρη, αν και μικρές, είναι αισθητές χάρη και στη διαφορετική πιο κοντή μετάδοση. Οι επιδόσεις που προσφέρει στο σύνολο είναι ικανοποιητικές και παρά τα 189 κιλά (χωρίς υγρά) του Xciting, η εκκίνηση στα φανάρια είναι άμεση και ο δείκτης του ταχύμετρου δεν δυσκολεύεται να ξεπεράσει τα 120 χλμ./ώρα στο κοντέρ.

Στο δρόμο το μεγαλομεσαίο scooter κινείται αρχοντικά και μπορεί να καταπίνει ατελείωτα χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει. Μέσα στην πόλη θέλει σύνεση από την πλευρά του αναβάτη καθώς το βάρος αλλά και ο όγκος κάνουν αισθητή την παρουσία τους στις μανούβρες ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Σε αυτές τις συνθήκες και ειδικά σε δρόμο με λακκούβες αισθητό είναι και το σκληρό set up των αμορτισέρ.

Στις υψηλές ταχύτητες τα καταφέρνουν πολύ καλά ωστόσο με ταχύτητες πόλης και σε έντονες ανωμαλίες θα ταλαιπωρήσουν, ειδικά τον συνεπιβάτη.

Συμπέρασμα: Τίμια πρόταση

Με τις σπορ πινελιές στη εμφάνιση να το διαχωρίζουν από το απλό μοντέλο το Ri με τον «300άρη» κινητήρα μπορεί να τα καταφέρει μία χαρά στις καθημερινές μετακινήσεις σας. Αν αυτές περιλαμβάνουν μεγάλες δόσεις αυτοκινητόδρομου τότε θα βρείτε στο πρόσωπο του Kymco τον ιδανικό συμπαραστάτη. Η καλή ποιότητα κατασκευής αλλά και η αποδεδειγμένη αξιοπιστία του μοτέρ έρχονται απλά να συμπληρώσουν την εικόνα για μία πρόταση που μπορεί να αποκτηθεί σε ελκυστική τιμή.

Ο ανταγωνισμός Yamaha ΧΜΑΧ 250

Τα χαρίσματα του μοντέλου της Yamaha είναι λίγο πολύ γνωστά και έχουν εκτιμηθεί δεόντως από τους κατόχους τους. Μπορεί η σχεδίαση της ποδιάς να μην επιτρέπει στο αναβάτη να τοποθετήσει τα πόδια του στο εμπρός μέρος της ποδιάς, ωστόσο, ο τεράστιος χώρος κάτω από τη σέλα (δύο full face κράνη και μκροπράγματα) δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για παράπονα. Φιλική συμπεριφορά και καλή απόδοση από τον αξιόπιστο 250άρη κινητήρα συμπληρώνουν την εικόνα.

Aprilia Atlantic 250 i.e.

Άλλος ένας κλασικός εκπρόσωπος των μεσαίων GT. To ιταλικό scooter έχει όλα τα απαραίτητα συστατικά για άνετη και γρήγορη μετακίνηση, ακόμη και στο πηγμένο κέντρο της πόλης. Έχει ανάλαφρη αίσθηση στο δρόμο, καλή προστασία από τον αέρα και η ποδιά επιτρέπει στον αναβάτη να τοποθετήσει τα πόδια του στο εμπρός μέρος. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα full face κράνος και μερικά ακόμη αντικείμενα, ενώ ο γνωστός 250άρης κινητήρας της Piaggio έχει αποδείξει πλέον την αξιοπιστία του.

Τι να προσέξετε

Το μοντέλο της Kymco, τόσο όσο 250 όσο και ως 300 αποδείχθηκε αξιόπιστο και δεν έχουν αναφερθεί προβλήματα από τους ιδιοκτήτες του. Πέρα από τον καθιερωμένο έλεγχο στα πλαστικά και τα μηχανικά του μέρη δεν υπάρχει κάτι άλλο που θα πρέπει να προσέξετε. Όλα, πάντως θα πρέπει να λειτουργούν ρολόι.

Τι να αλλάξετε

Η τοποθέτηση top box θεωρείται επιβεβλημένη αν χρειάζεστε περισσότερο αποθηκευτικό χώρο από τον ήδη διαθέσιμο. Αν, επίσης, πραγματοποιείτε συχνά αποδράσεις εκτός των τειχών της πόλης, καλό θα ήταν να τοποθετήσετε και την ψηλότερη και διάφανη ζελατίνα της στάνταρ έκδοσης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά-τιμή

Κινητήρας 4Τ, 1Κ, ΥΨ, 2β Κυβισμός (κ.εκ.) 271 Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.) 23,9/8.000 Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 2,4/6.250 Τροφοδοσία ψεκασμός Ρεζερβουάρ (λίτρα) 12,8 Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,5 Τελική (χλμ./ώρα) 140 Εκκίνηση Μίζα Μήκος (χλστ.) 2.255 Πλάτος (χλστ.) 810 Ύψος σέλας (χλστ.) 810 Μεταξόνιο (χλστ.) 1.590 Βάρος (κιλά) 189 Ελαστικό μπροστά 120-70/15 Ελαστικό πίσω 150/70-14 Φρένα μπροστά 2Δ Φρένα πίσω Δ Τιμή 2.500-2.800 ευρώ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου