ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Volvo XC 60 2.0(203 ίπποι):Άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση… !

volvo-xc-60-2-0203-ίπποιάκρως-ενδιαφέρουσα-πρόταση-317378

Το XC 60 έχει βάλει δυνατά τη Volvo στο παιχνίδι των "premium" αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου της μεσαίας κατηγορίας, ανεβάζοντας τον πήχη στον τομέα της ασφάλειας και ανακατεύοντας εκ νέου την τράπουλα.Επιβλητικό με μεγάλες διαστάσεις, σμιλεμένες με όρεξη μεταλλικές επιφάνειες και εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα στις δυο όψεις (εμπρός-πίσω), το XC 60 υπηρετεί την εταιρική ταυτότητα θυμίζοντας ένα XC90 υπό κλίμακα.

Γρήγορο ’οσο χρειάζεται και σταθερό, εστιάζει περισσότερο στο αποτέλεσμα και λιγότερο στην αίσθηση. Παράλληλα, αποτελεί το ιδανικό αυτοκίνητο για όσους αρέσκονται στα τεχνολογικά «γκάτζετς» και τον πλουραλισμό στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

O 2λιτρος υπερτροφοδούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού του αυτοκίνητου της δοκιμή μας, αποδίδει 203 ίππους/6.000 σ.α.λ(πλέον βγάζει 243ίππους). και ροπή 30,5 χλγμ. σταθερά από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. έως και τις 4.000 σ.α.λ. Επιπρόσθετα, σε λειτουργία overboost, η μέγιστη τιμή της μπορεί να «σκαρφαλώνει» στιγμιαία στα 32,5 χλγμ. Το τιμόνι ακολουθεί, το αυτόματο κιβώτιο συνδυάζεται περίφημα με τον κινητήρα, δεν είδαμε ποτέ περισσότερα από 12 λίτρα στο μετρητή της κατανάλωσης, ενώ είναι επίσης σημαντικό ότι, όποτε χρειάστηκε, επιβράδυνε και ακινητοποιήθηκε εντυπωσιακά και τα μέγιστα προστατευτικά

Ουσιαστικά υπερτερεί σε εξωτερικές διαστάσεις -και κυρίως στο μήκος των 4,6 μέτρων του- σημαντικά των θεωρητικών ανταγωνιστών του, της BMW X3, του Audi Q5 και της Mercedes GLK. Οι μεγάλες διαστάσεις εξασφαλίζουν επίσης αυξημένη προσφορά σε χώρους, τόσο για τους επιβάτες στο εσωτερικό, όσο και για τις αποσκευές, όπου ο σχετικός χώρος ξεκινά από τα 495 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως και τα 1.455.

Η συνολική αίσθηση ποιότητας, τόσο από πλευράς αμαξώματος, όσο και συναρμογής και ποιότητας υλικών στο εσωτερικό, επιβεβαιώνει τον premium χαρακτήρα του μοντέλου. Η ανάρτηση συνηγορεί προς την ίδια κατεύθυνση, μιας και αποσβαίνει με χαρακτηριστική άνεση το μεγαλύτερο μέρος των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ακόμη και σε κίνηση εκτός δρόμου.

Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και η σχεδίαση του εσωτερικού, όπου όλα τα χειριστήρια είναι ομαδοποιημένα, αφήνοντας μεγάλες επιφάνειες να απλώνονται όμορφα και αβίαστα στο ταμπλό, αλλά και το υπόλοιπο εσωτερικό. Από την άλλη πλευρά sic μεταλική κεντρική κονσόλα αρχίζει να δείχνει ξεπερασμένη. Ιδιαίτερα η συγκέντρωση όλων των χειριστηρίων για κλιματισμό, ηχοσύστημα, επικοινωνία στο κέντρο αυτής, αλλά και η μικρή σε μέγεθος οθόνη στο πάνω μέρος, μπορεί να είναι γενικότερα πρακτικές και εργονομικές λύσεις, παρόλα αυτά υπολείπονται των σύγχρονων τάσεων.

Από την άλλη πλευρά δεν κρύβει κάποιες αδυναμίες στη μεταφορά της ροπής στο δρόμο, ιδιαίτερα σε ανηφόρες, όπου η ελκτική πρόσφυση των εμπρός τροχών δεν επαρκεί αναγκάζοντας το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου να επέμβει. Αντίστοιχα σε πιο σφικτά κομμάτια του επαρχιακού δρόμου, το XC60 δεν κρύβει τον όγκο του, απαιτώντας από τον οδηγό αυτοσυγκράτηση.

Το σύστημα διεύθυνσης ακολουθεί επίσης περισσότερο cruising λογική, ακόμη και στην πιο σφικτή ηλεκτρονική ρύθμιση. Η επιλογή αυτή βαραίνει το τιμόνι, αλλά δεν το καθιστά αντίστοιχα άμεσο και ακριβές με εκείνο της BMW X3. Το XC60 δεν κρύβει ότι αρέσκεται σε περισσότερο ήπιους και απολαυστικούς οδούς και λιγότερο σε hardcore διαδρομές με απανωτές και απότομες αλλαγές πορείας.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε μια πλειάδα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, μεταξύ αυτών το απόλυτα πρακτικό και αποτελεσματικό σύστημα αυτόματης διατήρησης της απόστασης από το εμπρός όχημα σε συδυασμό με το cruise control, ενημέρωση για επικίνδυνη προσέγγιση προπορευόμενου οχήματος ή εμποδίου, όπως και για ακούσια αλλαγή λωρίδας.

Ο δίλιτρος turbo κινητήρας με τηνη απόδοση των 203 ίππων και 300 Nm ροπής, ο οποίος δεν διακρίνεται τόσο από την ευκολία που κινεί το αμάξωμα (0-100 χ.α.ω. σε 8,9 δλ., τελική ταχύτητα 205 χ.α.ω.), όσο από την ιδιαίτερα χαμηλή στην πράξη κατανάλωσή του.

Το XC60 διατίθεται παράλληλα με μια σειρά κινητήρων και βενζίνης, όπως επίσης και με κίνηση σε όλους τους τροχούς για κάποιες εκδόσεις. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 41.900 ευρώ.

Τεχνικά ΧαρακτηριστικάΚινητήρας (κύλινδροι, βαλβίδες, τροφοδοσία): 4/16/άμεσος Ψεκασμός, turboΚυβισμός (κ.εκ.): 1.999Ίπποι (PS max): 203Ροπή (Nm max): 300Vmax (χ.α.ω.): 2050-100 χ.α.ω. σε δλ.: 8,9Μέση κατανάλωση ECE (λτ./100χλμ.): 8,5Εκπομπές ρύπων ECE (γρ./χλμ): 198Κιβώτιο / Σχέσεις: Αυτόματο / 6Ανάρτηση εμπρός: McPherson, αντιστρεπτικήΑνάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτικήΚαθαρό βάρος (κιλά): 1.725Μήκος x Πλάτος x Ύψος (μέτρα): 4,628 x 1,891 x 1,713Χώρος αποσκευών (λτ. VDA): 495-1.455Παθητική Ασφάλεια EuroNCAP (Αστέρια): 5/5

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου