ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Seat Leon 1.2 TSI:Oδηγικό μηχάνημα των μη προνομιούχων

seat-leon-1-2-tsioδηγικό-μηχάνημα-των-μη-προνομιούχ-328185

Το Leon σε οποιαδήποτε έκδοσή του είναι ένα εξαιρετικό οδηγικά αυτοκίνητο, είναι το ανόθευτο οδηγικό μηχάνημα των μη προνομιούχων και τώρα με τον μικρότερο TSI κάτω από το καπό του προσκαλεί όλους όσους αγαπάνε την οδήγηση να το οδηγήσουν

Το Leon εξωτερικά είναι μυώδες, είναι σαφέστατα σπορτίφ, είναι καλαίσθητο. Το πέρασμά του στα χρόνια που είναι μαζί μας αποδεικνύει τη σχεδιαστική του αρτιότητα. Όσον αφορά το εσωτερικό του, υπάρχουν αρκετά σκληρά πλαστικά, με πολύ καλή όμως συναρμολόγηση, αυξημένη στιβαρότητα, λιτή κονσόλα αλλά πλήρως λειτουργική, σωστή εργονομία, πλήρης πίνακας οργάνων, άφθονες και σωστές θέσεις για μικροπράγματα και η καλύτερη θέση οδήγησης της αγοράς ίσως. Το «φοράς» και φεύγεις. Αισθάνεσαι ένα με το αυτοκίνητο, αισθάνεσαι άνετα, αισθάνεσαι ασφαλής.

Πριν καν γυρίσεις το κλειδί στη μίζα. Το τιμόνι όταν έχει πάνω του διακόπτες για το ηχοσύστημα, cruise control κ.α. είναι ακόμη πιο όμορφο και λειτουργικό και όλα συνηγορούν πως εδώ συμβαίνει κάτι ξεχωριστό. Κοιτώντας γύρω αντικρίζεις καλούς χώρους, με βάση τον ανταγωνισμό, για επιβάτες και αποσκευές (341 λίτρα), ενώ τα καθίσματα στηρίζουν σωστά το σώμα των επιβατών, κρατώντας τους ξεκούραστους και σε μεγάλες διαδρομές. Για το σώμα του οδηγού ούτε λόγος, αυτός αισθάνεται περίφημα.

Το κόστος αγοράς της βασικής έκδοσης του ισπανικού αυτοκινήτου είναι 14.290 ευρώ, στην έκδοση Reference, με στάνταρ εξοπλισμό ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα και πλήρες ηλεκτρικό πακέτο. Πλήρες δηλαδή, αλλά για λίγο «πιπεράκι» ακόμα ξεπερνάτε οριακά τις 15.000 ευρώ, που πάλι με τα μέτρα της κατηγορίας δεν είναι πολλά λεφτά, ειδικά για το Leon.

Ο κινητήρας είναι ο γνωστός γερμανικός του γκρουπ της VW, υπερτροφοδοτούμενος, άμεσου ψεκασμού, που έχει κερδίσει τις εντυπώσεις όπου έχει εφαρμοστεί. Με 1197 κ.εκ., λοιπόν, έχει 105 ίππους στις 5000 στροφές και 17,8 kgm στις 1550 στροφές με 132 γρ./χλμ. εκπομπές CO2. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων, κι αυτό πολύ καλό σε αφή και λειτουργία και με πολύ σωστή διαβάθμιση, έστω και αν είναι λίγο πιο «αραιό» σε σχέση με το παρελθόν. Δικαιώνεται στο θέμα της κατανάλωσης, η οποία εκπλήσσει ευχάριστα αν δεν φλερτάρεις με το γκάζι, αλλά και τότε θα κινηθείς λίγο κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Όσον αφορά στην απόδοση του κινητήριου συνόλου, αυτή είναι πολύ άμεση από χαμηλά, γραμμικότατη σε όλο το φάσμα των στροφών, λαχανιάζει λίγο μόνο αρκετά ψηλά, ζωντανή σε αίσθηση και διάθεση. Το αυτοκίνητο έχει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις για ένα οικογενειακό ταξίδι, για μια σπορ οδήγηση σε επαρχιακό, αλλά δεν έχει αυτή την άνεση στο πάτημα του γκαζιού που έχει το 1400άρι με τους 125 ίππους. Με δυο λόγια, το αυτοκίνητο θα σας μεταφέρει παντού γρήγορα και με ασφάλεια κι αν χρειαστεί, πατήστε λίγο περισσότερο το γκάζι. Ο κινητήρας είναι πρόθυμος.

Όσο για το δρόμο. Το Leon έχει απίστευτη πρόσφυση, κορυφαία φιλικότητα, είναι απολύτως γραμμικό στις αντιδράσεις του όσο κι αν το πιέσετε, έχει γρήγορο και άμεσο τιμόνι που σας μεταφέρει την αντίδραση των τροχών στην πίεση που ασκείτε στο δεξί πετάλι, έχει κορυφαία κατευθυντικότητα και, τέλος πάντων, σε αυτά τα λεφτά (και περίπου 2000 ευρώ περισσότερα) δεν θυμάμαι σε πρώτη ζήτηση κάποιο άλλο μοντέλο έστω ισάξιό του. Όχι που να μπορεί να το ακολουθήσει στρίβοντας, αλλά να σε κάνει χαρούμενο με τη διάθεση και την απόκρισή του στις εντολές σου. Σε σχέση με το 1400άρι των 125 ίππων θα βρείτε το τιμόνι ένα κλικ πιο ουδέτερο, κάτι που αφορά τα ελαστικά που φόραγε το αυτοκίνητο της δοκιμής κατά πάσα πιθανότητα, αλλά κι ένα κλικ πιο άνετη την ανάρτησή του. Εγώ θα κρατούσα τη ρύθμιση του 1,4, αλλά κι έτσι είναι πολύ πιο «κοφτερό» από πολλά άλλα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου