ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Skoda Citigo 5d: Αστικός μύθος

skoda-citigo-5d-αστικός-μύθος-342024

Το Citigo δεν έχει καταφέρει να διαφοροποιηθεί από τα αυστηρά σχεδιαστικά πρότυπα του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών VW. Η τιμή των 8.000 ευρώ (κατά προσέγγιση συνυπολογίζοντας και το όφελος απόσυρσης) θα αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα απέναντι στον ανταγωνισμό

Το 2011 η Skoda κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της διεθνώς κατά 15,3%, αγγίζοντας τις 880.000 μονάδες. Αντίστοιχη αύξηση -περίπου 10%- παρουσίασε και τον πρώτο μήνα του 2012, υπογραμμίζοντας την αξιοθαύμαστη "αντοχή" της στις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στην ευρωπαϊκή ήπειρο.Και όλα αυτά χωρίς να διαθέτει ένα αυθεντικό αυτοκίνητο πόλης, που τιμολογιακά τουλάχιστον θα μπορούσε να τοποθετηθεί στην βάση της γκάμας της. Αυτόν ακριβώς το ρόλο διεκδικεί σήμερα το Citigo. Το μοναδικό "city car" στη σύγχρονη ιστορία της Skoda και η μοναδική τρίθυρη πρόταση από την εποχή που η τσεχική φίρμα βρέθηκε στον γερμανικό όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών.Έχοντας ήδη πάρει μια γεύση από το "αδελφό" VW up!, το λιλιπούτειο Skoda δεν επιφυλάσσει καμία απολύτως έκπληξη. Ακόμη και οι εμφανείς αλλαγές στο αμάξωμά του δεν δείχνουν ικανές να μεταβάλλουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου που επιχειρεί να ξεπεράσει τις σχεδιαστικές "αγκυλώσεις" του κατασκευαστή του.Από την άλλη, οι συμπαγείς διαστάσεις -σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις το μήκος δεν ξεπερνά τα 3,56 μέτρα- καθώς και οι χρωματικές επιλογές που προσφέρονται για τις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος, σου επιτρέπουν να αναδείξεις -χωρίς το επιπλέον κόστος των προαιρετικά διαθέσιμων αξεσουάρ- το νεανικό του προφίλ.Ακόμη λιγότερες είναι οι δυνατότητες παραμετροποίησης του εσωτερικού. Εκεί δεν θα βρεις τις glossy επιφάνειες του up! παρά μόνο το προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας "Move & Fun" και το City Safety Drive.Και τα δύο συστήματα ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, με το δεύτερο να ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα, επιβραδύνοντας αυτόματα το μικρό Skoda σε ταχύτητες μικρότερες των 30 χλμ./ώραToν εξοπλισμό ασφαλείας συμπληρώνουν οι τέσσερις αερόσακοι και το ESP (στην Ελλάδα είναι πιθανό να περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου), όπως άλλωστε και ένα ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο το οποίο και "χάρισε" στο Citigo την ανώτερη διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.Σε επίπεδο άνεσης, τα ηλεκτρικά παράθυρα, το υποβοηθούμενο τιμόνι, το ηχοσύστημα και το air condition, τα θερμαινόμενα καθίσματα και η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και τον επιλογέα, δεν έλειψαν από τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στην παγκόσμια παρουσίαση του αυτοκινήτου στη Λισσαβόνα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στην ελληνική αγορά δεν θα υπάρξουν και πιο… ταπεινές εξοπλιστικά εκδόσεις.Ανεξαρτήτως έκδοσης, πάντως, ο θάλαμος επιβατών ικανοποιεί, τόσο με τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά όσο και με την άνεση που εξασφαλίζει η άριστη διαχείριση των εξωτερικών διαστάσεων.Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι το Citigo διαθέτει το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος στην κατηγορία του και ταυτόχρονα τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ο οποίος ξεκινά από τα 251 λίτρα και μπορεί να φτάσει με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων έως και τα 959 λίτρα.Ωστόσο, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του μικρού Skoda δεν σταματούν εδώ. Ο αριστοτεχνικός συνδυασμός πλαισίου, αναρτήσεων και κινητήρα σου δίνουν την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με μία μεγαλύτερων διαστάσεων πρόταση, η οποία μεταξύ άλλων έχει την ικανότητα να κινείται με τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.Η ποιότητα κύλισης που εξασφαλίζουν τα γόνατα McPherson των μπροστινών τροχών και ο ημι-άκαμπτος άξονας των πίσω, μπορεί κάλλιστα να συγκριθεί με αυτή του Polo, χωρίς οι κλίσεις του αμαξώματος να μπορούν να θεωρηθούν υπερβολικές και χωρίς να υποβαθμίζεται η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο.Στην περίπτωση αυτή, μάλιστα, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης όπως άλλωστε και ο εξαιρετικός 1.000άρης κινητήρας βενζίνης, φροντίζουν ώστε το Citigo να αψηφά τις αστικές του προδιαγραφές, προσφέροντας πραγματικές λύσεις μακριά από τους πολυσύχναστος δρόμους της πόλης.Ακόμη και στην έκδοση των 60 ίππων –η ισχυρότερη αποδίδει 75 ίππους-, η αίσθηση που αποκομίζεις από το μικρότερων διαστάσεων Skoda δεν είναι αυτή ενός αυτοκινήτου με περιορισμένες δυνατότητες.Η γραμμική απόδοση και η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα –θόρυβος και κραδασμός κινούνται στα επίπεδα ενός τετρακύλινδρου μοτέρ- καθώς και η ισορροπημένη κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων "χρυσώνουν το χάπι" των μέτριων επιδόσεων.Αντιθέτως, εκμεταλλευόμενος την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου -από 4,1 έως 4,7 λίτρα/100 χλμ. ανάλογα με την έκδοση- έχεις την ευκαιρία να συμπιέσεις το κόστος μετακίνησής σου, χωρίς να θυσιάσεις πολλές από τις ανέσεις που απολάμβανες μέχρι σήμερα.Οι τρίθυρες εκδόσεις του Citigo αναμένονται στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο, σε αντίθεση με τις πεντάθυρες που θα είναι διαθέσιμες τον Σεπτέμβριο. Η τιμή, συνυπολογίζοντας και το όφελος απόσυρσης, δεν θα ξεπερνά κατά πολύ τα 8.000 ευρώ, γεγονός που πρόκειται να αποτελέσει το σημαντικότερο πλεονέκτημα απέναντι στον "εσωτερικό" -και μη- ανταγωνισμό.

To Skoda Citigo με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 3,563/ 1,645/ 1,478

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,420

Κινητήρας (κ.εκ.): 999

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 60/5.000, 75/6.200

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 95/3.000

Βάρος (κιλά): Aπό 929

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 4,5 (60 hp), 4,7 (75 hp)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 105 (60 hp), 108 (75 hp)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 14,4 (60 hp), 13,2 (75 hp)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 160 (60 hp), 171 (75 hp)

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου