Νέος, αυστηρότερος ΚΟΚ από το φθινόπωρο

Τελευταία ενημέρωση: 2021-08-30, 18:30:36
Νέος, αυστηρότερος ΚΟΚ από το φθινόπωρο

Αρχές του 2022, όπως όλα δείχνουν, θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ψηφιοποίησης, βεβαίωσης και είσπραξης των προστίμων που επιβάλλονται για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), σύμφωνα με τα συναρμόδια υπουργεία. Συγκεκριμένα επανεξετάζεται το να αναβαθμιστεί η επικοινωνία των συναρμόδιων υπηρεσιών και να βελτιωθεί η εισπραξιμότητα.

Για τον σκοπό αυτόν οι εργασίες της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια θα επικεντρωθούν:
● Στην απλούστευση των διαδικασιών.
● Στην πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας είσπραξης.
● Στον προσδιορισμό του τρόπου απόδοσης των συγκεκριμένων ποσών στους δήμους.
● Στην ενίσχυση της χρήσης οπτικοακουστικών μέσων (καμερών) κατά τους ελέγχους.

Παράλληλα σημαντικές αλλαγές προωθούνται και στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών, πιο γνωστό ως point system, με τους χρεωμένους πόντους των οδηγών να φτάνουν ως μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο, ενώ από τη νέα σχολική χρονιά που ξεκινά τον Σεπτέμβριο θα είναι υποχρεωτική η διδασκαλία του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία με ταυτόχρονη αναβάθμιση της πλατφόρμας e-drive academy. 

 

Οι σημαντικότερες αλλαγές

Όλες οι νέες ρυθμίσεις αναμένεται να ενσωματωθούν στο υπό κατάρτιση νομοσχέδιο του υπουργείου για την αναθεώρηση του ΚΟΚ, το οποίο θα είναι έτοιμο το φθινόπωρο. Βασικοί άξονες του νέου ΚΟΚ θα είναι:
● Η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας.
● Ο διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος.
● Η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα την ώρα στις κατοικημένες περιοχές.
● Η διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης των προστίμων.
● Η καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για την παρακολούθηση των παραβάσεων του ΚΟΚ.

 Σε ό,τι αφορά το point system, οι αλλαγές συναποφασίζονται με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σύμφωνα με το σχέδιο, θα εισαχθεί πρόβλεψη ώστε η ευθύνη για την παράβαση που επιβάλλεται απουσία του οδηγού (με κάμερες ή ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e-banking ή ΑΤΜ, ενώ στη βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής θα ενημερώνεται το Taxis.
Για την επίτευξη της εισπραξιμότητας των προστίμων, όπως προβλέπει το Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, θα δημιουργηθεί το Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα αποτελεί νομικό πρόσωπο και θα τελεί υπό την εποπτεία του υπουργείου Εσωτερικών με τη συμμετοχή εκπροσώπων των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).

Θα αποτελεί τον βασικό μηχανισμό υποδοχής των χρημάτων που προέρχονται από τα πρόστιμα του ΚΟΚ. Στη συνέχεια θα προχωρεί στην κατανομή των ποσών στους δήμους. Οι δήμοι θα δίνουν αναφορά στο Ταμείο για τις δράσεις οδικής ασφάλειας που υλοποιούν, π.χ. στο πλαίσιο των ΣΒΑΚ. Το Ταμείο θα εγκαθιδρύει μηχανισμό εποπτείας των δράσεων στη βάση δεικτών επίτευξης / επίδοσης και θα παρέχει τεχνογνωσία και συμβουλές στους δήμους.

Ηλεκτρονικές διαδικασίες


Το υπουργείο Μεταφορών προχωρεί στην καθιέρωση ηλεκτρονικών διαδικασιών ελέγχου και παρακολούθησης παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ και της οδικής συμπεριφοράς των καθ’ έξιν παραβατών στηριζόμενο στα εξής βήματα:
● Ανασχεδιασμό του συστήματος, ώστε ο παραβάτης να γνωρίζει ότι οι προβλεπόμενοι πόντοι θα καταγράφονται μέσα σε εύλογο χρόνο.
● Άμεση online ενημέρωση των οδηγών ακόμα και μέσω γραπτού μηνύματος στο κινητό τους τηλέφωνο για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο point system.
● Δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης της Τροχαίας για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών.

 

Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας

Ταυτόχρονα ήδη προωθείται η ενεργοποίηση του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα έχει στόχο τη συλλογή δεδομένων καλής ποιότητας για την ενιαία και συστηματική καταγραφή των ατυχημάτων.
Το Παρατηρητήριο θα συλλέγει κάθε χρόνο τα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα, ενώ, όπως επισήμανε και κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής ο καθηγητής του ΕΜΠ Γιώργος Γιαννής, προβλέπεται η οργάνωση συλλογής στοιχείων από κάθε έναν από τους εμπλεκόμενους φορείς, η υποστήριξη της συλλογής δεδομένων με συγκεκριμένες μεθοδολογίες και ο συντονισμός των δράσεων των φορέων για την υποστήριξη του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας.
Με βάση τις καταγραφές αυτές, θα μπορέσει να δημιουργηθεί μία βάση δεδομένων, η οποία θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά ποιοτικά στατιστικά στοιχεία για το είδος και τη συχνότητα της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών.

 

Κυκλοφοριακή Αγωγή στα σχολεία

Η θεματική ενότητα Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, η οποία εντάχθηκε στο ωρολόγιο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων της χώρας για το έτος 2020-2021 με εκπαιδευτικό υλικό το περιεχόμενο της πλατφόρμας e-drive academy του υπουργείου Μεταφορών, θα εμπλουτιστεί με την «Πλατφόρμα 21+: Εργαστήρια Δεξιοτήτων» που εφαρμόστηκε αρχικά πιλοτικά.

Η πλατφόρμα ανασχεδιάζεται ώστε να γίνει περισσότερο σύγχρονη και διαδραστική. Οι χρήστες με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες θα μπορούν να εκπαιδευτούν από οποιοδήποτε μέσο διαθέτει ο καθένας (tablet, υπολογιστή, κινητό).
Προωθείται η διαδικασία μεταφοράς του υλικού σε ανασχεδιασμένο ψηφιακό χώρο, ώστε το υλικό που μέχρι σήμερα ήταν καταχωρισμένο σε φυλλάδια και PDF να μετατραπεί σε διαδραστικά «video animation» για παιδιά. Επιπλέον, θα υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθούν έξυπνα διαδραστικά παιχνίδια quiz, ώστε να επαληθεύουν οι χρήστες τη γνώση τους μέσα από το παιχνίδι.

Επίσης, μέσω της αξιοποίησης παιχνιδομηχανών (gamification) οι χρήστες θα μαζεύουν «πόντους ή σήματα» ανάλογα με τις επιδόσεις τους και θα επιβραβεύονται για την εξέλιξή τους.
Ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας και για μαθήματα με ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση, ενώ η πλατφόρμα ικανοποιεί όλα τα πρωτόκολλα για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Υπενθυμίζεται ότι την Κυβερνητική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια απαρτίζουν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης (πρόεδρος της Επιτροπής), ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ελευθέριος Οικονόμου (αντιπρόεδρος της Επιτροπής), ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μακρή, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς και η συντονίστρια της Εκτελεστικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια Αμαλία Πολυδωροπούλου.

 

topontiki.gr

 

 

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
1
=