ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Lancia Ypsilon 0.9 Twinair:Η αναγέννηση της Lancia!

lancia-ypsilon-0-9-twinairη-αναγέννηση-της-lancia-350080

Το μικρό Lancia μπορεί να έχει χάσει στις λιγότερο ακριβές εκδόσεις του ένα μέρος από τη «χλιδή» που χαρακτήριζε το εσωτερικό του προηγούμενου μοντέλου, έχει όμως το πλεονέκτημα ότι τώρα έγινε λιγότερο «γυναικείο» και περισσότερο «unisex» από εκείνο, με αποτέλεσμα να απευθύνεται σ’ ένα ευρύτερο κοινό.

Πλούσιο είναι ούτως ή άλλως, πιο ευρύχωρο είναι, άρα και πιο πρακτικό, έχει και καλύτερη γκάμα κινητήρων, οπότε αποτελεί μια πιο ενδιαφέρουσα λύση για όσους ψάχνουν για ποιότητα και -γιατί όχι;- πολυτέλεια σε μικρές διαστάσεις, ώστε να μετακινούνται στην πόλη εύκολα, αλλά χωρίς συμβιβασμούς. Κι ίσως να είναι αυτό τελικά που βάρυνε στην τελική επιλογή των 22 δημοσιογράφων που το ψήφισαν ως «Αυτοκίνητο του 2012» για την ελληνική αγορά.

Το νέο σούπερ μίνι της Lancia, που αντικατέστησε τον ομώνυμο προκάτοχό του, στοχεύει σ’ ένα ευρύτερο κοινό σε σχέση με εκείνο και γι’ αυτό είναι 5θυρο (με το γνωστό κόλπο των «κρυμμένων» χειρολαβών στις πίσω πόρτες, που δίνουν την αίσθηση 3θυρου), είναι μεγαλύτερο και προσφέρεται με μια πλήρη γκάμα κινητήρων, βενζίνης και ντίζελ, που καλύπτει πολλές διαφορετικές ανάγκες.

Η βασική του φιλοσοφία δεν έχει αλλάξει πάντως και είναι και πάλι η έμφαση στην πολυτέλεια που προσφέρεται σε περιορισμένες διαστάσεις, για να καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησης στην πόλη χωρίς συμβιβασμούς. Όπως και στην προηγούμενη γενιά του, το Ypsilon δεν είναι από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, καθώς στοχεύει κατ’ αρχάς στην κάλυψη αστικών αναγκών και την ευελιξία που αυτές απαιτούν. Τώρα, όμως, που μεγάλωσε στα 3,84 μέτρα, προσφέρει πλέον καλούς χώρους, που φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα 4 ενήλικους, ακόμα κι αν είναι μεγαλόσωμοι. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 217 λίτρων και σίγουρα δεν είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι προσεγμένο, η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι καλή, πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ οι πιο πλούσιες εκδόσεις είναι φυσικά αρκετά πολυτελείς και πολύ πλούσια εξοπλισμένες. Οι χώροι για μικροπράγματα, όμως, είναι μέτριοι (και ρηχοί). Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, τα όργανα που βρίσκονται στη μέση του ταμπλό είναι ευανάγνωστα η τοποθέτηση του μοχλού ταχυτήτων στο ταμπλό είναι πολύ βολική

Οι τιμές του αυτοκινήτου με τον κινητήρα 0.9 TwinAir ξεκινούν από 13.788 ευρώ στη βασική έκδοση Silver, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ 4 αερόσακους (οι πλευρικοί τύπου «κουρτίνας»), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού και σύστημα Start-Stop. Το ESP, όμως, είναι προαιρετικό στις φτηνότερες εκδόσεις.

Ο δικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TwinAir 0.9, με τους 85 ίππους, που η Fiat τοποθετεί βαθμιαία σε όλα τα μικρά αυτοκίνητά της, λειτουργεί ακριβώς όπως τον γνωρίσαμε και στο Fiat 500. Eίναι φυσικά πολύ πιο δυνατός από τον 1.2 των 69 ίππων, φτάνει εύκολα μέχρι το όριο των στροφών του κι έχει μεγάλη ροπή για τα κυβικά του, η οποία είναι αντίστοιχη με αυτή ενός καλού ατμοσφαιρικού 1.4. Είναι λοιπόν απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο και προσφέρει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις.

Βεβαίως, υπάρχουν και κάποιοι περιορισμοί λόγω της δικύλινδρης αρχιτεκτονικής αλλά και των επιλογών που έγιναν για το κιβώτιο. Κατ’ αρχάς ένας 2κύλινδρος κινητήρας δεν μπορεί να έχει τόσο ομαλή λειτουργία όσο ένας 4κύλινδρος και, παρά το ότι ο άξονας αντιστάθμισης κραδασμών κάνει καλά τη δουλειά του και κραδασμοί δεν υπάρχουν, ο αυξημένος θόρυβος δεν έχει αποφευχθεί (ακούγεται πάντως λιγότερο απ’ ότι στο 500, λόγω της καλύτερης ηχομόνωσης του Ypsilon). Επίσης, δεν δείχνει τόσο «γεμάτος» σαν τους 4κύλινδρους Multiair και χρειάζεται να φτάσεις στις 3000 στροφές για να νιώσεις τη δύναμή του.

Αυτό ίσως να οφείλεται εν μέρει και στις μακριές σχέσεις του κιβωτίου των 5 μόνο ταχυτήτων (το οποίο δεν είναι από τα κορυφαία σε αίσθηση, χωρίς πάντως και να δημιουργεί και κάποιο πρόβλημα), που εν μέρει αναιρούν το πλεονέκτημα της απόδοσης της μέγιστης ροπής αρκετά χαμηλά, κάτω από τις 2000 στροφές (ένα εξάρι θα ήταν εδώ πιο κατάλληλο, γιατί θα είχε πιο πυκνή διάταξη). Έτσι αναγκάζεσαι, αν θέλεις να εκμεταλλευτείς την πραγματική δύναμη του κινητήρα και να κινηθείς κάπως γρήγορα, να τον πιέσεις παραπάνω, αυξάνοντας την κατανάλωση. Γενικά η κατανάλωση του αυτοκινήτου δεν είναι πάντα τόσο μικρή όσο φαίνεται στη θεωρία και μπορεί στην πόλη αν δεν κινείσαι πολύ συντηρητικά να περάσει τα 10 λίτρα/100 χλμ. Στον ανοιχτό δρόμο φυσικά μειώνεται αρκετά. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι, με εργαστηριακές εκπομπές CO2 κάτω από τα 100 g/km, το αυτοκίνητο δεν πληρώνει καθόλου τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα.

Στο δρόμο το Ypsilon εμφανίζει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης με τα μέτρα της κατηγορίας. Η οδική συμπεριφορά είναι γενικά προβλέψιμη, το κράτημα είναι καλό και η υποστροφή εμφανίζεται αρκετά προοδευτικά στην πίεσης. Οι μηχανικοί της εταιρείας, όμως, φαίνεται πως θυμήθηκαν τη σπορ παράδοση της μάρκας και ρύθμισαν το αυτοκίνητο έτσι ώστε να επιτρέπει την εμφάνιση υπερστροφής (όχι εύκολα) αν ο οδηγός αφήσει απότομα το γκάζι πάνω σε μία πιεσμένη στροφή. Δεν είναι κάτι που είναι δύσκολο να ελεγχθεί, αλλά για όσους θέλουν να οδηγούν γρήγορα, εμείς θα προτείναμε την έκδοση με το ESP, που θα τους απαλλάξει από αυτή την ανάγκη, διορθώνοντας όταν χρειάζεται (εκτός αν γνωρίζουν πώς να χειρίζονται την υπερστροφή και προτιμούν να έχουν αυτή τη δυνατότητα, για πιο σπορ οδήγηση). Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια και τα φρένα πολύ καλά. Η άνεση είναι ικανοποιητική, αλλά όχι κορυφαία, γιατί το αυτοκίνητο περνάει κάπως «ξερά» στις εγκάρσιες ανωμαλίες, θυμίζοντας λίγο τη γερμανική σχολή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Kινητήρας: 875 cc

Ισχύς: 85 PS/5.500 rpm

Ροπή: 14,8 kgm/1.900 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχ.

Τελική ταχύτητα: 176 km/h

Επιτάχυνση 0-100 km: 11,9 sec

Μικτή κατανάλωση (/100km): 4,2 lt

Εκπομπές CO2: 99 g/km

Βάρος: 975 kg

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.842/1.676/1.517 mm

Χώρος αποσκευών: 245 lt

Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €

Τιμή: 13.788 €

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου