Η νέα ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών αλλάζει εκ βάθρων την αγορά ελαστικών

Τελευταία ενημέρωση: 2012-02-20, 09:06:51
Η νέα ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών αλλάζει εκ βάθρων την αγορά ελαστικών

Με λίγους μήνες να απομένουν μέχρι τη σήμανση εκατομμυρίων ελαστικών σε όλη την Ευρώπη με την ετικέτα η οποία θα παρουσιάζει την απόδοσή τους σε τρεις βασικούς τομείς, η Goodyear Dunlop αποκαλύπτει ότι γίνεται αθόρυβα σημαντικό έργο για την αξιολόγηση άνω των 10.000 διαφορετικών τύπων και διαστάσεων ελαστικών για επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά, σύμφωνα με τη νέα μεθοδολογία δοκιμών της ΕΕ.1

Σύμφωνα με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία, από το Νοέμβριο του 2012, οι καταναλωτές θα γνωρίσουν στα καταστήματα εμπορίας τη νέα τυποποιημένη ετικέτα ελαστικών, η οποία παρέχει πληροφορίες για τρία βασικά χαρακτηριστικά απόδοσης των ελαστικών: την οικονομία καυσίμου, το κράτημα στο βρεγμένο και τον εξωτερικό θόρυβο κύλισης. Από την παραπάνω ημερομηνία, όλα τα ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων, ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και φορτηγών, παραγωγής από τον Ιούλιο του 2012, θα πρέπει να πωλούνται με αυτές τις πληροφορίες απόδοσης, και στην κυριολεξία, όλα τα ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων θα φέρουν αυτοκόλλητο. Η εταιρεία έχει τη βεβαιότητα ότι έτσι θα αυξηθεί το ενδιαφέρον στα ελαστικά και θα ενθαρρυνθούν οι καταναλωτές και οι εταιρίες στόλων οχημάτων να επικεντρωθούν περισσότερο στα χαρακτηριστικά απόδοσης κατά την προμήθεια ελαστικών.

“Η νέα ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών θα αλλάξει τον τρόπο που πωλούνται τα ελαστικά και ακόμα τον τρόπο προμήθειάς τους. Θα εφιστήσει την προσοχή στο σημαντικό ρόλο που παίζουν τα ελαστικά στην οδική ασφάλεια και στο ποιοτικό όφελος που προσφέρουν οι ανώτερης κατηγορίας μάρκες. Ενημερώνουμε τους εμπορικούς συνεργάτες μας και τους εξηγούμε πως η ετικέτα ελαστικών μπορεί να τους βοηθήσει να κατευθύνουν τους καταναλωτές προς ασφαλέστερα και φιλικότερα για το περιβάλλον ελαστικά. Οι κατασκευαστές ελαστικών ποιότητας όπως η Goodyear Dunlop επωφελούνται από τη νέα ετικέτα ελαστικών, επειδή παρέχει πρόσβαση σε αντικειμενικές και συγκρίσιμες πληροφορίες για τις επιδόσεις,” λεει ο Arthur de Bok, Πρόεδρος της Goodyear Dunlop EMEA.

Κάθε τύπος και διάσταση ελαστικού θα πρέπει να αξιολογηθεί και θα υποβληθεί σε δοκιμές και εσωτερική πιστοποίηση από τον κατασκευαστή ελαστικών. Στη Goodyear Dunlop, πάνω από 270 οδηγοί δοκιμαστές, μηχανικοί δοκιμών και τεχνικοί εργάζονται πυρετωδώς για τη συγκέντρωση πληροφοριών για πάνω από 10.000 διαφορετικούς τύπους και μεγέθη ελαστικών επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών, σύμφωνα με την εγκεκριμένη από την ΕΕ μεθοδολογία δοκιμών.

“Τα τρία κριτήρια δοκιμών για την ετικέτα ελαστικών είναι ήδη μέρος των 50 κριτηρίων απόδοσης τα οποία αξιολογούμε στα πλαίσια του εκτενούς προγράμματος δοκιμών για κάθε νέο προϊόν. Κατά συνέπεια, η επικείμενη ετικέτα ελαστικών δεν προσθέτει νέα κριτήρια δοκιμών αλλά επιβάλλει πρόσθετη πιστοποίηση και κατάταξη, σύμφωνα με τις ειδικότερες μεθόδους δοκιμών που ισχύουν για ολόκληρη την ΕΕ,” εξηγεί ο Emmanuel Robinet, Επικεφαλής του Τμήματος Αξιολόγησης Ελαστικών της Goodyear Dunlop.

O Jens Völmicke, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας Goodyear Dunlop EMEA, λέει: “Παρατηρούμε ότι μέχρι σήμερα είναι λίγες οι πληροφορίες που κυκλοφορούν για την ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών. Για το λόγο αυτό προγραμματίζουμε μία σειρά εκπαιδευτικών εργαλείων, σεμιναρίων και εκδηλώσεων όπως τα Road Safety Days για τα ενδιαφερόμενα μέρη και τους συνεργάτες μας, με τελικό στόχο το να εξασφαλιστεί η παροχή στον τελικό καταναλωτή έγκυρων και αξιόπιστων πληροφοριών για τα οφέλη και τις προκλήσεις της νέας ευρωπαϊκής ετικέτας ελαστικών.” Ο Jean-Pierre Jeusette, Γενικός Διευθυντής του Κέντρου Καινοτομίας της Goodyear στο Λουξεμβούργο, εξηγεί: “Ένας μεγάλος κατασκευαστής ελαστικών όπως Goodyear Dunlop η οποία το 2010 είχε πωλήσεις άνω των 70 εκατομμυρίων ελαστικών σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, πρέπει να φροντίσει για την πιστοποίηση χιλιάδων τύπων και διαστάσεων ελαστικών, και για την φυσική επικόλληση εκατομμυρίων ετικετών.

Μία φαινομενικά ασήμαντη δραστηριότητα όπως η τοποθέτηση ενός μικρού αυτοκόλλητου στο ελαστικό, έχει σημαντικές επιπτώσεις στις διαδικασίες παραγωγής και εφοδιασμού μας. Έχουμε την πεποίθηση ότι όλες οι αναγκαίες διαδικασίες θα έχουν υλοποιηθεί εγκαίρως για την έναρξη της εφαρμογής της ετικέτας. Πιστεύουμε ότι η ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών θα ωφελήσει τους καταναλωτές, τους ιδιοκτήτες στόλων οχημάτων και τους υπεύθυνους εταιρικών προμηθειών ελαστικών, και θα τους κατευθύνει προς ασφαλέστερα και οικονομικότερα για την κατανάλωση καυσίμου ελαστικά, κάτι που μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις για την Ευρωπαϊκή Κοινότητα και τους πολίτες της.”

Σχετικά με τη Goodyear Dunlop: Η Goodyear διαθέτει εμπειρία 111 ετών στην ανάπτυξη ενός κρίσιμου εξαρτήματος για κάθε όχημα: του ελαστικού.  Στην Ευρώπη η Goodyear Dunlop έχει συνυπογράψει τον ευρωπαϊκό χάρτη για την οδική ασφάλεια (ERSC).Εχει υποστηρίξει την ιδέα μίας ευρωπαϊκής ετικέτας ελαστικών η οποία θα διευκολύνει τους καταναλωτές να αξιολογήσουν την απόδοση των ελαστικών από πλευράς περιβαλλοντικής απόδοσης και ασφαλείας. Ακόμα έχει υποστηρίξει την υποχρεωτική εφαρμογή του συστήματος επιτήρησης πίεσης ελαστικών - ενός ηλεκτρονικού συστήματος σχεδιασμένου για την παρακολούθηση της πίεσης αέρα μέσα σε ένα ελαστικό - σε όλα τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα από το 2012, και όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται από το 2014. Υποστηρίζει επίσης την ιδέα της εισφοράς νόμων σχετικά με τα χειμερινά ελαστικά από τα κράτη μέλη, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε χειμερινές συνθήκες. Και τέλος συνεργάζεται με τα ενδιαφερόμενα μέρη για την κατάδειξη της σημασίας της οδικής ασφάλειας.

 

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
3
=