ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Renault Twingo 2012: Νέα αρχή

renault-twingo-2012-νέα-αρχή-407409

Το ανανεωμένο Twingo πρόκειται να διατεθεί στην ελληνική αγορά τον Ιανουάριο, χωρίς οι τιμές των εκδόσεων του -βενζίνης και diesel- να διαφοροποιούνται σημαντικά σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο

Οι συμπαγείς διαστάσεις του αμαξώματος –το μήκος δεν ξεπερνά τα 3,7 μέτρα- εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ευελιξία μέσα στην πόλη, την ίδια στιγμή που ο συνδυασμός υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων και πλαισίου διαμορφώνει ένα ικανότατο σύνολο σε… Οι σχεδιαστικές-εργονομικές ιδιαιτερότητες στον θάλαμο επιβατών, επιτρέπουν στο Twingo να διαφοροποιείται από τις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού. Η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και ο πλήρης εξοπλισμός επιβεβαιώνουν τις δυνατότητές του Η προσθήκη γυαλιστερών επιφανειών στο περίγραμμα του κεντρικά τοποθετημένου πίνακα οργάνων, στους αεραγωγούς και στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων έχει αναβαθμίσει τη συνολική εικόνα Τα δύο ανεξάρτητα καθίσματα της πίσω σειράς σύρονται κατά τον διαμήκη άξονα ανεξάρτητα μεταξύ τους, αυξομειώνοντας τον όγκο του χώρου αποσκευών από τα 165 έως τα 285 λίτρα Αντιστοίχως, η πλήρης αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυξάνει τον όγκο του χώρου αποσκευών στα 959 λίτρα Ο τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1.149 κ.εκ. αποδίδει 100 ίππους και 155 Nm ροπής, υποστηρίζοντας και με το παραπάνω τα δυναμικά χαρακτηριστικά των εκδόσεων GT. Στην ατμοσφαιρική του εκδοχή, η ισχύς περιορίζεται… Ο κινητήρας diesel των 1,5 λίτρων αποδίδει 75 ή 85 ίππους, ανάλογα με την έκδοση, και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Σε καμία από τις δύο περιπτώσεις η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 3,4 λίτρα και οι εκπομπές διοξειδίου του… Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων δεν παρουσιάζουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις, γεγονός που επιτρέπει στο Twingo να διατηρήσει την εξαιρετική συμπεριφορά του στην άσφαλτο Προηγούμενες φωτογραφίεςΕπόμενες φωτογραφίες128 φωτογραφίες Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης

|Φωτογραφίες: Renault

Μιλώντας για το Renault Τwingo οι περισσότεροι φέρνουν στο μυαλό τους το επαναστατικό, για την εποχή του, ενός όγκου αυτοκίνητο πόλης, με τον χαριτωμένο σχεδιασμό και τις εντυπωσιακές μεταφορικές δυνατότητες.

Αντιθέτως, ελάχιστοι είναι αυτοί που θα μνημονεύσουν τη δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου. Όχι γιατί το γαλλικό “μικρό” απέτυχε να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό του παρουσιάζοντας υποδεέστερα χαρακτηριστικά, αλλά γιατί δεν κατάφερε να “κλέψει” λίγη από την πρωτοτυπία, τη φρεσκάδα και τη νεανικότητα του προγόνου του.

Η σχεδιαστική -κατά κύριο λόγο- προσέγγιση στέρησε από το Twingo τη δυνατότητα να εξαργυρώσει εμπορικά τα αναγνωρισμένα προτερήματά του και να αποτελέσει τη φυσική συνέχεια εκείνου του αυτοκινήτου που παρέμεινε στην παραγωγή για περισσότερα από δεκαπέντε χρόνια.

Κάπως έτσι, λοιπόν, φτάσαμε στον Δεκέμβριο του 2011 και στην ανανεωμένη εκδοχή του λιλιπούτειου Renault, την οποία είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά στο Bilbao της Ισπανίας.

Υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαμε να μιλάμε για ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο, καθώς ο ανασχεδιασμός του αμαξώματός του έχει επί της ουσίας αλλάξει τα βασικά του γνωρίσματα, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μέχρι σήμερα έλλειπαν.

Με καθυστέρηση τεσσάρων ετών το Twingo αποκτά το προφίλ που του αρμόζει. Οι κυκλικοί προβολείς ομίχλης τοποθετημένοι στο ύψος των κύριων φωτιστικών σωμάτων, το μεγαλοπρεπές έμβλημα της φίρμας στο μέσο της κεντρικής εισαγωγής αέρα, ακόμα και το “παρεξηγημένο” μωβ χρώμα που καλύπτει ανεξαιρέτως όλες τις επιφάνειες του αμαξώματος συμβάλλει στη δημιουργία ενός ιδιαίτερα ελκυστικού αισθητικού αποτελέσματος.

Ενός αποτελέσματος που ο καθένας μπορεί να τροποποιήσει επιλέγοντας ανάμεσα σε 24(!) διαφορετικές ζάντες αλουμινίου και σε αυτοκόλλητα διακοσμητικά γραφικά που έρχονται να καλύψουν την επίπεδη επιφάνεια της μεταλλικής οροφής.

Οι επιλογές εξατομίκευσης δεν σταματούν εδώ. Στον προαιρετικό εξοπλισμό πέρα από τη συνήθη γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή, θα προσφέρεται πλέον και μία ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη ηλιοροφή, η οποία παραπέμπει στην πρώτη γενιά του αυτοκινήτου.

Ο κύκλος των παρεμβάσεων στο αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα του Twingo κλείνει με τον ανασχεδιασμό των πίσω φωτιστικών σωμάτων, τα οποία διαιρούνται σε δύο τμήματα, καλύπτοντας μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών.

Μικρότερης έντασης και έκτασης είναι οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Με τη διάταξη των χειριστηρίων και των οργάνων ελέγχου να διατηρεί τις γνώριμες ιδιαιτερότητες της -το ψηφιακό ταχύμετρο παραμένει τοποθετημένο στο κέντρο του ταμπλό και το στροφόμετρο (όπου αυτό διατίθεται) στην κολόνα του τιμονιού- η εικόνα στον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών του ανανεωμένου Twingo δεν έχει να παρουσιάσει κάτι νέο.

Εξαίρεση αποτελούν οι glossy επιφάνειες που καλύπτουν το περίγραμμα της κεντρικής κονσόλας, των αεραγωγών, του ηχοσυστήματος και της βάσης του επιλογέα ταχυτήτων, όπως και τα χρωματισμένα χειριστήρια του air condition.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, ξεχωρίζει η προσθήκη ενός συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που μπορεί να φιλοξενήσει και να υποστηρίξει συσκευές της Apple (iPhone, iPod Touch) λειτουργώντας ως “dock station”, όπως άλλωστε και οι δυνατότητες αναδίπλωσης των ανεξάρτητων καθισμάτων της πίσω σειράς.

Λόγω κόστους, από τον κατάλογο του βασικού εξοπλισμού εξακολουθούν να λείπουν το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας και το ευρέως διαδεδομένο Start&Stop, χωρίς αυτό να σημαίνει, ωστόσο, ότι το ανασχεδιασμένο Twingo προσφέρει λιγότερα σε σχέση με τις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Το αντίθετο μάλιστα, καθώς από τη στιγμή που επιβιβαστείς στο εσωτερικό του και διανύσεις τα πρώτα χιλιόμετρα, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτή ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, το οποίο έχει τον τρόπο να υποστηρίξει τόσο τις εντός όσο και τις εκτός πόλης περιπλανήσεις σου.

Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για τις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις βενζίνης και diesel, χωρητικότητας 1,2 και 1,5 λίτρων.

Στην πρώτη περίπτωση η απόδοση του τετρακύλινδρου κινητήρα φτάνει τους 100 ίππους και τα 155 Nm ροπής φροντίζοντας ώστε το “μικρό” Renault να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα.

Εξίσου ανταγωνιστικές είναι και οι επιδόσεις των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, καθώς στην ισχυρότερη των 85 ίππων και των 200 Nm ροπής, η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,2 δευτερόλεπτα, χωρίς η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να ξεπερνά τα 3,4 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 90 γρ./χλμ.

Την γκάμα του Twingo συμπληρώνει ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 1,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 75 ίππους και καταναλώνει 4,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, χάνοντας στις… λεπτομέρειες το προνόμιο της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας στη χώρα μας, καθώς εκλύει 104 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Ανεξαρτήτως έκδοσης και παρά την απουσία ουσιαστικών παρεμβάσεων στα μηχανικά του μέρη, το Twingo παραμένει μία από τις πιο ευχάριστες οδηγικά προτάσεις που έχει να παρουσιάσει η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.

Ευκολοδήγητο μέσα στην πόλη και ακόμη ικανότερο μακριά από αυτήν, δείχνει να βρίσκει ξανά το δρόμο που οδήγησε την πρώτη γενιά του στην κορυφή.

To Renault Twingo με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 3,687/ 1,654/ 1,470

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,367

Κινητήρες (κ.εκ.): 1.149 (1.2 & 1.2 TCe), 1.461 (1.5 dCi)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 75/5.500 (1.2), 100/5.500 (1.2 TCe), 75/4.000 (1.5 dCi), 85/4.000 (1.5 dCi)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 107/4.250 (1.2), 155/3.500 (1.2 TCe), 180/1.750 (1.5 dCi), 200/1.750 (1.5 dCi)

Βάρος (κιλά): Aπό 950

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 4.5 (1.2), 5,7 (1.2 TCe), 3,4 (1.5 dCi), 3,4 (1.5 dCi)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 104 (1.2), 130 (1.2 TCe), 90 (1.5 dCi), 90 (1.5 dCi)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 12,3 (1.2), 9,8 (1.2 TCe), 13,5 (1.5 dCi), 11,2 (1.5 dCi)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 170 (1.2), 189 (1.2 TCe), 170 (1.5 dCi), 185 (1.5 dCi)

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου