ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Volvo XC90

volvo-xc90-535352

H εμφάνισή του ήταν θέμα χρόνου. Αφού το είχαν κάνει οι Σουηδοί το πρώτο βήμα, με το λανσάρισμα του «μεγάλου» XC90, λογικό ήταν να ρίξουν στη μάχη και ένα μικρότερο μοντέλο, ενταγμένο στη λογική των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. H BMW είχε από καιρό κάνει την κίνησή της (Χ3), η Mercedes και η Audi (με τα GLK και Q5, αντίστοιχα) ήρθαν αρκετά αργότερα, σχεδόν ταυτόχρονα με τη Volvo και, πριν προλάβουμε να το καταλάβουμε, είδαμε να δημιουργείται μια καινούργια κατηγορία, αυτή των «μεσαίων» πολυτελών τετρακίνητων. Το XC60 έρχεται, λοιπόν, να προστεθεί στη λίστα των υποψηφίων προς αγορά από όσους ανήκουν στην τάξη των «κατεχόντων» και ψάχνουν για κάτι που προσπαθεί να ανταποκριθεί στο χαρακτηρισμό «τέλειο οικογενειακό αυτοκίνητο». Το οποίο τέλειο οικογενειακό αυτοκίνητο οφείλει να χωράει τα οικογενειακά βάρη, να είναι ασφαλές, γρήγορο και, όταν χρειαστεί, να μη δειλιάζει μπρος στις αντιξοότητες του ελληνικού δασικού οδικού δικτύου.

Ομορφη επάρκεια

Οταν το βλέπεις πρώτη φορά, για δύο πράγματα είσαι σίγουρος: πρώτον, ότι αυτό που βρίσκεται απέναντί σου είναι Volvo και δεύτερον, ότι είναι πιο μεγάλο απ’ ό,τι περίμενες. Γεγονός που δεν έχει να κάνει μόνο με τις διαστάσεις αυτές καθαυτές, αλλά και με το γενικότερο στυλ του αυτοκινήτου. Πάντως, έτσι κι αλλιώς είναι μεγαλύτερο ως προς το μήκος από BMW και Mercedes (υπολογίστε γύρω στα 5 εκατοστά περισσότερα από την Χ3 και 10 από την GLK), αλλά όχι και από το Audi Q5, με το οποίο έρχεται «ισοπαλία».
Το γεγονός ότι το XC60, εκτός από όμορφο, είναι και αρκετά εντυπωσιακό, έχει να κάνει και με τον όγκο του. Ο τελευταίος «τονίζεται» από το υπολογίσιμο ύψος, αφού το XC60 φτάνει το 1,71 μ. και είναι πιο ψηλό και από το Q5, και από την X3, και από την GLK.
Περνώντας από τη γεωμετρία στα απλά ελληνικά, θα επισημάνουμε το γεγονός ότι το XC60 είναι ευρύχωρο. Ισως όχι τόσο όσο θα θέλαμε για τους πίσω επιβάτες, καθώς ο χώρος για τα γόνατα των ψηλών φιλοξενουμένων είναι απλώς επαρκής, αλλά σίγουρα προσφέρει άφθονους χώρους για μια τετραμελή οικογένεια, με πρώτο και καλύτερο το πολύ μεγάλο πορτ-μπαγκάζ. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να προσαρμόσει το «πιλοτήριο» στα μέτρα του, γεγονός που φανερώνει τη γενικά καλή εργονομία. Θέσεις για μικροπράγματα υπάρχουν αρκετές, για όλους τους επιβάτες, δημιουργώντας ένα επαρκώς χρηστικό περιβάλλον, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι του επιπέδου που μας έχει συνηθίσει η Volvo.

Οικογενειακά σπορ

Ο υπερτροφοδοτούμενος -με τούρμπο- εξακύλινδρος κινητήρας των 285 ίππων αναλαμβάνει να δώσει μια σπορ χροιά στο XC60, που δεν είναι ό,τι πιο γρήγορο κυκλοφορεί στην αγορά, είναι όμως γρήγορο με όλη τη σημασία της λέξης, παρά τα 1.825 κιλά του. Το μυστικό βρίσκεται -όπως συμβαίνει πάντα με τα τούρμπο- στη ροπή, που εξασφαλίζει πολύ καλές επιταχύνσεις εν κινήσει, που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι το ζητούμενο για ασφαλή προσπεράσματα με φορτίο.

Η ύπαρξη αυτόματου, τύπου «tiptronic», κιβωτίου ταχυτήτων λειτουργεί ευεργετικά, όχι μόνο στην αστική καθημερινότητα απλοποιώντας καταστάσεις, αλλά και κατά την κίνηση εκτός δρόμου, όπου δεν υπάρχει περίπτωση να «φας» συμπλέκτη, καθώς αυτός απλώς δεν υπάρχει. Πόσο εκτός δρόμου μπορεί κανείς να πάει με το XC60; Αρκετά, αρκεί να θυμάται ότι τα ασφάλτινα λάστιχα το καθιστούν πιο ευάλωτο σε άμμο και λάσπη. Με την τετρακίνηση δεν χρειάζεται να ασχοληθείς, τα πάντα γίνονται αυτόματα και το ποσοστό της ροπής που θα καταλήξει σε κάθε άξονα το αποφασίζει μια ηλεκτρονική μονάδα.
Το ενδιαφέρον πάντως είναι ότι στην άσφαλτο το κράτημα του XC60 είναι εξαιρετικό. Και αυτό δεν εξαρτάται μόνο από τα λάστιχα, αλλά και από την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση (Four C) με τις επιλογές «Comfort», «Sport» και «Adaptive». Στην ευθεία με μεγάλες ταχύτητες κανένα πρόβλημα, στις στροφές οι κλίσεις μικρές, αν ξεπεράσεις την «ελαφριά» αίσθηση του τιμονιού, πηγαίνεις με «πολλά», και το μόνο που θα ήθελες παραπάνω είναι ένα πιο «γρήγορο» αυτόματο κιβώτιο για να μπορείς να φρενάρεις με τον κινητήρα όποτε θες εσύ και να επιταχύνεις επίσης με τον τρόπο που θες εσύ. Πάντως, και έτσι το αποτέλεσμα είναι παραπάνω από καλό, αφού και τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, επιδεικνύοντας και επαρκή δύναμη και ικανοποιητική αντοχή.

Εν κατακλείδι

Με τα πιστοποιητικά της παθητικής -α λα Volvo- ασφάλειας να σου εμπνέουν το αίσθημα σιγουριάς, που απαιτείς όταν έχεις δώσει καμιά εξηνταριά χιλιάρικα και στο πίσω κάθισμα έχεις δεμένα τα παιδιά σου, το XC60 δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ως μια ενδιαφέρουσα επιλογή. Είναι άνετο όταν πρέπει και σπορ όταν πρέπει, έστω και αν η «αίσθηση» δεν είναι αυτή που θα ήθελαν οι οπαδοί της σπορ οδήγησης, σε βαθμό που να κινδυνεύει το νέο Volvo να κατηγορηθεί για έλλειψη προσωπικότητας.
Η ύπαρξη ενός μεγάλου καταλόγου με προαιρετικά «αξεσουάρ» υψηλής τεχνολογίας δημιουργεί νέα δεδομένα, ανεβάζει όμως αντίστοιχα και την τιμή. Σημειώστε, λοιπόν, ότι η καλοεξοπλισμένη έκδοση Sumum που οδηγήσαμε κοστίζει 60.200 ευρώ, με στάνταρ το City Safety, το σύστημα που επενεργεί στα φρένα για να αποτρέψει ένα ατύχημα (με ταχύτητα μέχρι 15 χλμ./ώρα) ή να μετριάσει τις συνέπειές του (μεταξύ 15 και 30 χλμ./ώρα). Ωστόσο, για το «έξυπνο» cruise control θα πρέπει να δώσετε επιπλέον 1.850 ευρώ, ενώ για τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση Four-C 2.170 ευρώ.
Υπέρ: Χώροι, Εξοπλισμός, Ποιότητα κατασκευής, Οδική συμπεριφορά, Επιδόσεις

Κατά: Αίσθηση τιμονιού, «Αργό» αυτόματο κιβώτιο

H ταυτότητα του αυτοκινήτου – Εκδοση δοκιμής:

Volvo XC60

Τιμή: 56.900

0-100 χλμ./ώρα*: 7,5 δλ.

Τελική ταχύτητα*: 210 χλμ./ώρα

Εγγύηση μηχανικών μερών: 2 χρόνια

Εγγύηση σκουριάς: 12 χρόνια

Εγγύηση χρώματος: 3 χρόνια

Οδική βοήθεια: 3 χρόνια

 
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου