ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝΤΑΣ… …prêt à porter!

μοτοσυκλετωντασ-pret-a-porter-486262

Του Θωμά Κακαδιάρη, μοτοσυκλετιστή

Δεν υπάρχει ακατάλληλος καιρός για μοτοσυκλέτα, υπάρχει ακατάλληλο ντύσιμο. Αυτό θα έπρεπε να λέγεται από την αρχή σε όποιον επιλέγει ένα δίτροχο όχημα για τις μετακινήσεις του και ταυτόχρονα με την αγορά της μοτοσυκλέτας του να φροντίζει και την προσωπική του γκαρνταρόμπα. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας, και εννοώ εδώ την απουσία κάθε προστασίας για τον αναβάτη, πρέπει να μας οδηγούν στην επιλογή των κατάλληλων ρούχων, ιδιαίτερα σήμερα που οι προτάσεις των κατασκευαστών είναι πάρα πολλές. Είτε ξεκινάμε με 50 κυβικά, είτε αποκτήσαμε τη μοτοσυκλέτα των ονείρων μας με τα περισσότερα, η ένδυση αποτελεί το πρώτο και σημαντικότερο βήμα, γιατί μοτοσυκλέτα θα αλλάξουμε, εμείς δεν θα …αλλάξουμε! Ας τα δούμε με σειρά προτεραιότητας και ξεκινάμε με τα… γάντια. Τα γάντια που πρέπει να αγοράσουμε, ανεξάρτητα από το αν είναι κατασκευασμένα από δέρμα ή άλλο υλικό, πρέπει να μας εξασφαλίζουν:

– Προστασία από το κρύο, τη βροχή και τον ήλιο.

– Προστασία από την κρούση και κυρίως την τριβή, αν χρειαστεί.

– Καλή αίσθηση των χειριστηρίων.

Τα γάντια πρέπει να εφαρμόζουν «γάντι» και να έχουμε άριστη επαφή με τα χειριστήρια χειμώνα – καλοκαίρι. Για την προστασία από το κρύο και τη βροχή κυκλοφορούν πολλών ειδών γάντια, τα οποία καλύπτουν κάθε ανάγκη. Εκτός των κανονικών γαντιών υπάρχουν γάντια εσωτερικά για την προστασία από το κρύο. Επίσης υπάρχουν αδιάβροχα γάντια, τα οποία φοριούνται πάνω από τα κανονικά, θερμαινόμενα γάντια κ.λπ.

Μια άλλη σημαντική επιλογή που πρέπει να κάνουμε είναι τα υποδήματα, τα παπούτσια μας. Η μοτοσυκλέτα «αντιπαθεί» τα ελαφρά και μαλακά παπούτσια και τις…σαγιονάρες. Η προστασία των αστραγάλων και το αντιολισθητικό πέλμα είναι απαραίτητα. Σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να φοράμε παπούτσια ή μπότες με κορδόνια που κρέμονται.

Η προστασία των ποδιών από το κρύο, τη βροχή και τους τραυματισμούς εξαρτάται αποκλειστικά από την ποιότητα κατασκευής και τον σχεδιασμό των υποδημάτων μας.

Μάλιστα, σε περίπτωση ατυχήματος, εξαρτάται από τη σωστή εφαρμογή των υποδημάτων. Μπότες που εφαρμόζουν καλά ή μποτάκια με κορδόνια βοηθούν πολύ, αρκεί τα κορδόνια να μην περισσεύουν.

Οι μπότες μπορεί να είναι από δέρμα, από πλαστικό ή από λάστιχο. Στην περίπτωση που οι δερμάτινες μπότες μας δεν είναι τελείως αδιάβροχες χρειαζόμαστε γκέτες ή ελαστικές μπότες, που έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν τις δερμάτινες. Επιπλέον, σήμερα βρίσκουμε στο εμπόριο ισοθερμικές ή και αδιάβροχες κάλτσες για την προστασία μας από το κρύο και τη βροχή. Οσον αφορά στα ρούχα προστασίας υπάρχουν στο εμπόριο πάρα πολλές επιλογές. Υπάρχουν ακόμη και ειδικά ρούχα, τα οποία εξασφαλίζουν στον αναβάτη δροσιά ή στεγανότητα κάτω από τις δυσμενέστερες καιρικές συνθήκες (καύσωνας – καταιγίδα).

Τα ρούχα μάς προστατεύουν από πιθανούς τραυματισμούς στην περίπτωση ατυχήματος. Οταν δεν τα φοράμε, η συγκέντρωσή μας κατά την οδήγηση γρήγορα θα διασπασθεί. Αυτό αυξάνει την πιθανότητα ενός ατυχήματος, ενώ τα ρούχα μάς προστατεύουν από τον αέρα, τον θόρυβο και το «κάψιμο» από τον ήλιο.

Μακριά παντελόνια, μακρυμάνικα μπουφάν, γάντια με δάχτυλα και μπότες κατάλληλες ειδικά για μοτοσυκλέτες είναι ο ελάχιστος εξοπλισμός που πρέπει να χρησιμοποιούμε. Με βροχερό καιρό φοράμε αδιάβροχα και βέβαια κατάλληλα εσώρουχα (ισοθερμικά), όταν κάνει πολύ κρύο ή ζέστη.

Σήμερα βρίσκουμε ποικιλία ρούχων από δέρμα ή συνθετικό ύφασμα. Το δέρμα είναι η παραδοσιακή και συνηθισμένη ένδυση του μοτοσυκλετιστή. Μπορεί να είναι ένα δερμάτινο σύνολο από δύο κομμάτια, που ενώνονται με φερμουάρ ή δεν ενώνονται, αλλά μπορεί να είναι και ολόσωμη δερμάτινη φόρμα. Στα πλεονεκτήματα των δερμάτινων ρούχων περιλαμβάνονται η μείωση της αντιστάσεως του αέρα και η προστασία από αυτόν. Το δέρμα παραμένει το ανθεκτικότερο υλικό στον χρόνο και βέβαια το ανθεκτικότερο, ακόμη και σήμερα, υλικό στη διάτμηση και την τριβή, πολύτιμα χαρακτηριστικά για την προστασία του αναβάτη σε περίπτωση ατυχήματος. Στα μειονεκτήματά τους περιλαμβάνονται το μεγάλο κόστος αγοράς και ο περιορισμός μερικών κινήσεων του αναβάτη. Η δυνατότητα να ενώνονται με φερμουάρ τα δύο κομμάτια (μπουφάν, παντελόνι) αυξάνει την προστασία της μέσης από τις καιρικές συνθήκες και επιτρέπει τη χρήση του ενός από τα δύο κομμάτια. Τα ρούχα από ύφασμα είναι κατασκευασμένα από διάφορα υλικά. Το νάιλον, το PVC ή ακόμη και το κερωμένο βαμβακερό ύφασμα έχουν από χρόνια χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή ρούχων προστασίας. Νέα υλικά όπως η cordura και οι μεμβράνες επιτρέπουν την εξάτμιση του σωματικού ιδρώτα και συγχρόνως δεν επιτρέπουν στη βροχή και στον αέρα να εισχωρούν. Τα ρούχα για τους μοτοσυκλετιστές φέρουν υποχρεωτικά ειδικές πινακίδες, που βοηθούν στην πληροφόρηση των αγοραστών για τις ιδιότητές τους. Αγοράζοντας ρούχα μοτοσυκλέτας προσέχουμε εκτός από τις βεβαιωμένες προδιαγραφές να φέρουν ενισχύσεις σε γοφούς, γόνατα, «καλάμια» και ώμους, πλάτη, αγκώνες, βραχίονες, χέρια αντίστοιχα. Αυτές οι ενισχύσεις πρέπει να έρχονται στη θέση τους όταν τα φοράμε, αλλιώς είναι άχρηστες ή και επικίνδυνες.

Καλό είναι να προτιμάμε οι ενισχύσεις, που πωλούνται και χωριστά, να είναι πιστοποιημένες με διεθνή πρότυπα και να φέρουν σχετική σήμανση. Η επένδυσή τους (φόδρα) πρέπει να είναι από βαμβακερό ύφασμα, όχι συνθετικό, το δε ρούχο να ταιριάζει στο μέγεθός σας γιατί τα ρούχα του μοτοσυκλετιστή πρέπει να είναι εφαρμοστά, αλλά όχι στενά. Οσο πιο εύχρηστο είναι το ρούχο, τόσο πιο πολύ θα το φοράτε. Ισοθερμικά εσώρουχα, θερμαινόμενα γιλέκα ή θερμαινόμενες ολόσωμες φόρμες, επιγονατίδες, ζώνες μέσης συμπληρώνουν τις επιλογές μας για ασφάλεια και άνεση.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου