ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κυκλοφοριακές αλλαγές στον Βόλο

κυκλοφοριακές-αλλαγές-στον-βόλο-561960

Καταργούνται τα φανάρια σε Λαμπράκη – Μητροπολίτου Γρηγορίου και Λαρίσης – Νεαπόλεως – Θα είναι «πράσινα» μόνιμα

Την κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών στις διασταυρώσεις των οδών Λαμπράκη και Μητροπολίτου Γρηγορίου και στη Νεαπόλεως με Λαρίσης, προκειμένου να διασφαλίζεται η συνεχής ροή της κυκλοφορίας από τον πρώτο κόμβο Διμηνίου έως και τον αντίστοιχο μπροστά από το Δημαρχείο, αποφάσισε η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου και εισηγείται προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Την τροποποίηση της φωτεινής σηματοδότησης πρότεινε ο αντιδήμαρχος Βιώσιμης Κινητικότητας Βόλου, Θανάσης Σταυρίδης, με αφορμή την απόδοση σε κυκλοφορία εντός των ημερών του νέου κόμβου στη συμβολή των οδών Αθηνών και Λαρίσης. Πρόκειται για τον πέμπτο κόμβο που θα δοθεί στην πόλη, μέσω του οποίου μπορεί να εξασφαλίζεται συνεχής ροή της κυκλοφορίας από την είσοδο της πόλης έως το κέντρο της και το αντίστροφο.

Ωστόσο, αγκάθι αποτελούν δύο φωτεινοί σηματοδότες στους κόμβους Νεαπόλεως και Λαρίσης και Λαμπράκη κα Μητροπολίτου Γρηγορίου που παρεμβάλλονται μεταξύ των κυκλικών κόμβων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι φωτεινοί σηματοδότες θα παραμείνουν στη θέση τους, αλλά θα είναι μόνιμα αναμμένοι στο «πράσινο» για να εξασφαλίζεται συνεχής ροή. Για όσους κινούνται από τη Νεαπόλεως προς τη Λαρίσης, το φανάρι θα δείχνει παλλόμενο πορτοκαλί και θα μπορούν να διασχίζουν το οδόστρωμα μόνο εφόσον δεν έρχεται κάποιο αυτοκίνητο από την αριστερή κατεύθυνση. Η κίνηση δε, θα είναι υποχρεωτικά προς τα δεξιά και στο πλαίσιο αυτό θα επεκταθεί και η νησίδα επί της Λαρίσης, προκειμένου να κλείσει το άνοιγμα μέσω του οποίου υπάρχει μέχρι και σήμερα η δυνατότητα διαμπερούς κίνησης.

Αντίστοιχη θα είναι και η ρύθμιση στη Μητροπολίτου Γρηγορίου. Η κίνηση θα είναι υποχρεωτικά προς τα δεξιά εφόσον δεν έρχεται αυτοκίνητο από την αριστερή κατεύθυνση από τη Λαρίσης.

Στους φωτεινούς σηματοδότες για τους πεζούς στις συγκεκριμένες διασταυρώσεις θα τοποθετηθούν μπουτόν, τα οποία όταν πατούν οι πεζοί, το φανάρι θα ανάβει κόκκινο, η κυκλοφορία θα σταματά και θα μπορούν να περνούν απέναντι.

Με αυτό τον τρόπο εκτιμάται ότι και θα αναβαθμιστεί το επίπεδο ασφάλειας, αλλά και η ροή και οι χρόνοι κυκλοφορίας από την είσοδο του Βόλου έως το κέντρο και το αντίστροφο.

Μεταφέρεται πιάτσα ταξί

Η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας αποφάσισε τη μεταφορά της πιάτσας ταξί από την οδό Κροκίου στην περιοχή των Παλαιών, μετά από αίτημα του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Βόλου- Ν. Ιωνίας και εταιρείας.

Η μεταφορά κρίθηκε αναγκαία για λόγους επικινδυνότητας και αποφυγής προστριβών με θαμώνες και περαστικούς ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες οπότε και συναθροίζονται στην περιοχή.

Από τη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας έγινε αυτοψία και εξέταση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του γειτονικού δικτύου και προτείνεται η μονοδρόμηση της οδού Παπακυριαζή από Πυράσου έως Αλμυρού με κατεύθυνση από την πρώτη προς τη δεύτερη, η μονοδρόμηση της οδού Αγχιάλου από Αλμυρού έως Πυράσου με κατεύθυνση από την πρώτη προς τη δεύτερη, η μεταφορά της πιάτσας ταξί από την οδό Κροκίου και η χωροθέτησή της στο βορειοανατολικό κράσπεδο (δεξί ως προς τη νέα κίνηση των οχημάτων) της οδού Παπακυριαζή από Πυράσου έως Αλμυρού, η αναδιαμόρφωση (σημειακή διαπλάτυνση) του νοτίου πεζοδρομίου της οδού Κροκίου, πριν τη συμβολή της με την οδό Αλμυρού

Ηπιας κυκλοφορίας η Ερμού

Αλλαγές δρομολογούνται και στην Ερμού και συγκεκριμένα στο τμήμα της από Φιλελλήνων έως και Ογλ. Το συγκεκριμένο τμήμα, έχει χρήσεις κατοικίας και εμπορικές και είναι ένας ιδιαίτερα πολυσύχναστους δρόμος, ο οποίος παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα στην κίνηση πεζών και ΑμεΑ. Το πλάτος του πεζοδρομίου σε μεγάλο τμήμα της δεν ξεπερνά το 1μ. και μάλιστα με διάφορα εμπόδια, όπως ιστοί φωτισμού, ενώ το συνολικό πλάτος του δρόμου είναι 10μ.

Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε η διαμόρφωση της Ερμού σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, με ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου στο 1,5 μέτρο, παρεμβάσεις και ανώτατο όριο ταχύτητας στα 15 χλμ την ώρα.

Θέση φορτοεκφόρτωσης

Τέλος, αποφασίστηκε η χωροθέτηση θέσης φορτοεκφόρτωσης στην οδό Κωνσταντά στη συμβολή της με την οδό Νικοτσάρα για την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων που σήμερα αναγκάζονται να κλείνουν τον δρόμο.

Επίσης χωροθετείται και μία θέση στάσης επί της οδού 54ου Συντάγματος ΕΛΑΣ απέναντι από την ξενοδοχειακή μονάδα «Μάνθος» για την προσωρινή στάση λεωφορείου και την επιβίβαση και αποβίβαση επισκεπτών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου