ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝΤΑΣ… στο 13 τοις εκατό

μοτοσυκλετωντασ-στο-13-τοις-εκατό-411857

Του Θωμά Κακαδιάρη, μοτοσυκλετιστή

Την επίσκεψη του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στο Υπουργείο Μεταφορών, ακολούθησε η εντολή του για μείωση του ΦΠΑ των κρανών από το 24% στο 13%. Η είδηση πέρασε στα ψιλά των εφημερίδων και λίγοι ασχολήθηκαν με αυτή. Είναι άλλωστε γνωστό ότι οι πολιτικοί μας, εμείς ως πολίτες και κατ’ επέκταση οι δημοσιογράφοι δεν ασχολούμαστε με τέτοια… ασήμαντα θέματα.

Στη χώρα αυτή είμαστε φτιαγμένοι για θέματα υψηλής πολιτικής, όπως τα θέματα εξωτερικής πολιτικής, τα οικονομικά θέματα και βάλε. Σιγά τώρα μην ασχοληθούμε με τα κράνη και την οδική ασφάλεια. Στο ίδιο μήκος κύματος, η πλειοψηφία των δημοσιογράφων του ειδικού τύπου που δεν τα συμπαθούν, γιατί συνδέονται με τον κίνδυνο των ατυχημάτων και η συζήτηση γύρω από αυτά φοβίζει την πελατεία της… πελατείας τους. Παρομοίως, οι «σοβαροί» δημοσιογράφοι που έχουν βαρύτερα θέματα να παρουσιάσουν στις εκπομπές τους ή στα γραπτά τους. Έτσι κι αλλιώς η ρητορική του αίματος επικρατεί και η προβολή του κράνους συνδέεται στο 90% των περιπτώσεων με το… ατύχημα.

Η εξαγγελία του Πρωθυπουργού έχει ιδιαίτερη σημασία, διότι για πρώτη φορά στα 27 χρόνια, από τότε που το κράνος έγινε υποχρεωτικό, η Ελληνική Πολιτεία δηλώνει το ενδιαφέρον της με μια μείωση ΦΠΑ και σας θυμίζω ότι ξεκίνησε κάποτε από το 36%, όταν η Μεγάλη Βρετανία το έχει εντάξει στον ΜΗΔΕΝΙΚΟ συντελεστή ΦΠΑ! Ακόμη κι αν αυτή η εξαγγελία έγινε σε συσχετισμό με τα ατυχήματα, απέχει τόσο πολύ από την έγγραφη απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών πριν πολλά χρόνια όταν το κράνος είχε ενταχθεί στο 36% (!). Το ελληνικό κράτος στο αίτημα της ΜΟΤ.Ο.Ε. είχε δηλώσει ότι δεν μπορεί να αλλάξει φορολογική κατηγορία στο κράνος και γι’ αυτό δεν το μειώνει! Αστεία πράγματα. Το ξέραμε και το ξέρανε, αλλά στον τόπο αυτό χρόνια αλληλοκοροϊδευόμαστε. Δεν είναι κάτι νέο αυτό.

Η ανακοίνωση της μείωσης του ΦΠΑ πρέπει να αντιμετωπιστεί ως συμβολική κίνηση από τη μεριά της Πολιτείας και αφορά πάνω από 2.000.000 Έλληνες. Αναμένουμε την υλοποίησή της.

Ξέρω τις αντιρρήσεις και τα σχόλια ΠΡΙΝ καν γίνουν. Μετά από 31 χρόνια στον οργανωμένο μοτοσυκλετισμό ξέρω τι θα πουν σχεδόν όλοι. Τόσο προβλέψιμοι όλοι τους πλέον. Είδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διάφορες –αναμενόμενες- απόψεις όπως: «Όσοι ήταν να πάρουν κράνος, θα το έπαιρναν και με τον ΦΠΑ στο 24%». Φυσικά και το έχουμε αγοράσει κι ας έχει 24%. Είμαστε, όμως, λίγοι μπροστά στα 2.000.000! Η μείωση, εάν γίνει, θα προσθέσει μερικούς ακόμη που δεν το αγόρασαν και θα προσθέσει και όσους το πορτοφολάκι τους δεν φτάνει για κάτι καλύτερο από αυτό που έχουν σήμερα. Δεν γίνεται για μας που θα το αγοράζαμε έτσι κι αλλιώς. Διάβασα μιαν άλλη άποψη: «Όσοι είναι να ΜΗΝ πάρουν κράνος, δεν θα πάρουν ούτε με τον ΦΠΑ στο 0%». Συμφωνώ, όμως, επειδή υπάρχει αυτή η κατηγορία, πρέπει να βρούμε τρόπους μιας άλλης προβολής του προστατευτικού εξοπλισμού για να πάρουν μερικοί από αυτούς. Φυσικά στις απόψεις αυτές θα προστεθεί η γνωστή γκρίνια για όλα και ο «ελληνικός θρήνος». Αρχίσαμε πάλι για την έλλειψη οδηγικής παιδείας, η οποία, δυστυχώς, ξεκινάει από το σπίτι μας. Η «ασυδοσία» των βενζινάδων και ο ανύπαρκτος έλεγχος, η κακιά νοοτροπία του μέσου Έλληνα που του δίνουν χάντρες και καθρεφτάκια και αυτός χοροπηδάει, κλπ. Φυσικά μπορεί σε πολλούς να μην αρέσει η ανακοίνωση της μείωσης του ΦΠΑ, διότι δεν την έκανε ο «δικός» μας πρωθυπουργός, αλλά ποιος εμπόδιζε τον «δικό» τους να την κάνει αυτός; Γνωστές νοοτροπίες του ρωμιού πολίτη, ο οποίος είναι πάντα …αντικειμενικός.

Τι απαντάμε σε όλα αυτά; Ο,τι απαντούσαμε ψύχραιμα πάντοτε. Κάθε φορά που οποιοσδήποτε πολιτικός έδειχνε να νοιάζεται για τα θέματα που γνωρίζουμε και μας αφορούν, σπεύδουμε να προτείνουμε τις αλλαγές που θα έκαναν τη διαφορά. Αυτό κάνουμε και θα το κάνουμε πάντοτε, διότι ο μηδενισμός είναι ήττα, είναι άχρηστος και μόνο ζημιά κάνει.

31 χρόνια στον οργανωμένο μοτοσυκλετισμό έχω συναντήσει και μιλήσει με πολλούς πολιτικούς, έλληνες και ξένους, τις περισσότερες φορές μάταια. Εγώ θέλω να θυμάμαι τις λίγες που άξιζε τον κόπο και τις αναφέρω για να γίνει κατανοητή η άποψή μου. Θυμάμαι τι αποφύγαμε, μετά τη συνάντησή μας με τον κο Δημήτρη Γεωργακόπουλο, Υπουργό Οικονομικών τη δεκαετία του ‘90, την σημαντική κίνηση του Υπουργού Μεταφορών Χ. Καστανίδη να αποκτήσουμε βιβλία εκπαίδευσης, τα οποία δεν υπήρχαν για 50 χρόνια, τους ευρωβουλευτές κυρίους Τίμο Χριστοδούλου και Γεώργιο Κατηφόρη, όταν παλεύαμε για το όριο των 100 ίππων. Δεν ξεχνώ τον άγγλο ευρωβουλευτή Roger Burton και την επίσκεψή του στην χώρα μας γι’ αυτό τον λόγο. Από την πρόσφατη προσπάθειά μας θέλω να θυμηθώ τον πρόεδρο της Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής βουλευτή κο Ουρσουζίδη και τις προσπάθειές του να προκύψει κάτι καλό για την οδική ασφάλεια στην χώρα μας.

Εφόσον ο Πρωθυπουργός έδωσε δείγμα ενδιαφέροντος, είμαστε υποχρεωμένοι να ξαναφέρουμε όλες τις προτάσεις μας στο τραπέζι και να αφήσουμε την πολιτική ηγεσία να τοποθετηθεί πράττοντας ορθά ή λάθος. Το κράνος είναι η κορυφή του παγόβουνου στην ένδυση προστασίας και η πρόσφατη μελέτη του Ελληνικού Ινστιτούτου Μοτοσυκλέτας απαντά στο ερώτημα γιατί αποτύχαμε να το φορέσουμε από το 1992 που έγινε υποχρεωτικό μέχρι σήμερα. Η μελέτη περιέχει προτάσεις για το πως αυτό θα αλλάξει. Προτάσεις υπάρχουν και για τον υπόλοιπο εξοπλισμό προστασίας. Τα γάντια, τα ρούχα τα παπούτσια πρέπει να αποτελέσουν σημείο ενδιαφέροντος για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών. Η εκπαίδευση επίσης έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης. Οι εξετάσεις είναι ο μοχλός αλλαγής των αρνητικών δεδομένων. Μια εντολή του Πρωθυπουργού δεν θα αλλάξει μαγικά την εικόνα στους δρόμους, σηματοδοτεί όμως μια αλλαγή στάσης της Πολιτείας απέναντι σε ένα θέμα καθημερινότητας.

Η τροχαία κίνηση μάς αφορά ΑΜΕΣΑ και ΟΛΟΥΣ. Μια στιγμή μπορεί να αλλάξει δραματικά τη ζωή μας, ενώ εμείς συζητάμε την…εξωτερική πολιτική της χώρας, λες και γι’ αυτό θα μας ρωτήσουν την επομένη και θα μας συμβουλευτούν πριν αποφασίσουν. Η μείωση του ΦΠΑ είναι μια καλή αρχή, περιμένουμε την υλοποίηση, περιμένουμε τη συνέχεια!

Και κάτι ακόμη προς το πρωθυπουργικό επιτελείο: Το κράνος ανήκει στην ένδυση προστασίας του μοτοσυκλετιστή και χωρίς αυτό δεν νοείται μοτοσυκλετιστική κίνηση. Δεν το φοράμε για το ατύχημα, αλλά για να οδηγήσουμε. Για τον ίδιο λόγο φοράμε γάντια, ειδικά παντελόνια και τζάκετ, μποτάκια ή μπότες. Να τα δούμε κι αυτά κι ας μην είναι υποχρεωτικά από τον Κ.Ο.Κ.!

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου