ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝΤΑΣ… ψηφίζω!

μοτοσυκλετωντασ-ψηφίζω-531262

Του Θωμά Κακαδιάρη, μοτοσυκλετιστή

Με αφετηρία τη σχετική ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετιστικών Οργανώσεων (F.E.M.A.), η οποία θυμίζει ότι και οι μοτοσυκλετιστές ψηφίζουν, καλό είναι να το θυμηθούμε και για τις ερχόμενες εκλογές. Οι εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα διεξαχθούν από τις 23 μέχρι τις 26 Μαΐου.

Για τη χώρα μας οι ευρωεκλογές γίνονται την Κυριακή 26 Μαΐου και την ίδια Κυριακή ψηφίζουμε για την εκλογή των τοπικών αρχόντων μας. Θα εκλέξουμε εκπροσώπους μας σε 13 Περιφέρειες και 325 Δήμους, οι οποίοι από την 1/9/2019 μέχρι την 31/8/2023 θα διαφεντεύουν τον τόπο που κατοικούμε. Για την Ευρωβουλή θα εκλέξουμε συνολικά 751 ευρωβουλευτές, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν σήμερα περίπου 500 εκατομμύρια πολίτες από 28 κράτη – μέλη.

Η παλαιά παρότρυνση «σκέψου παγκόσμια, δράσε τοπικά» ισχύει και εγώ προτείνω «σκέψου ευρωπαϊκά και δράσε τοπικά». Στην πράξη αυτό θα πρέπει να βάλει τους μοτοσυκλετιστές της χώρας μας να σκεφτούν λίγο καλύτερα την καθημερινότητά τους, που περιλαμβάνει «τέλεια» οδοστρώματα, «φανταστικές» λακκούβες, ακριβά τέλη κυκλοφορίας, διόδια, κ.π.ά. Για κάθε ένα από αυτά, κάποιοι ψήφισαν, κάποιοι συμφώνησαν, κάποιοι κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν και κάποιοι άλλοι αδιαφορούν. Η F.E.M.A. ενθαρρύνει τους οργανωμένους μοτοσυκλετιστές να επικοινωνήσουν με τους υποψήφιους ευρωβουλευτές και να περιγράψουν την εικόνα της καθημερινότητάς τους. Πιστεύω ότι ανάλογα πρέπει οι Λέσχες και η ΜΟΤ.Ο.Ε. να κάνουν το ίδιο, όσον αφορά στους υποψήφιους των συνδυασμών για τις Περιφέρειες και τους Δήμους της χώρας μας.

Οι μοτοσυκλετιστές είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη ομάδα χρηστών των οδικών δικτύων στην Ευρώπη. Ωστόσο, συχνά αγνοούνται. Οχι μόνο από τους άλλους οδηγούς οχημάτωνμ αλλά και από τους νομοθέτες, τις αρχές, τους ειδικούς της οδικής ασφάλειας και τους ερευνητές. Η F.E.M.A. και οι 22 συνδεδεμένες εθνικές ομοσπονδίες (ανάμεσά τους και η ΜΟΤ.Ο.Ε.) έχουν λόγο να ενδιαφέρονται για την έκβαση των ευρωπαϊκών εκλογών του 2019. Η ασφάλειά μας και η ελευθερία κινήσεων μπορεί να εξαρτώνται από τις αποφάσεις, που θα λάβουν οι ευρωβουλευτές κατά την κοινοβουλευτική σύνοδο 2019 – 2024. Σήμερα η Ευρώπη αριθμεί περίπου 38 εκατομμύρια μηχανοκίνητα δίκυκλα (μοτοσυκλέτες, σκούτερ και μοτοποδήλατα). Το 2014 περίπου το 70% των μηχανοκίνητων δικύκλων (PTW) ήταν μοτοσικλέτες. Εκτοτε, η τάση είναι οι πωλήσεις των μοτοσυκλετών να αυξάνονται και να μειώνονται οι πωλήσεις των μοτοποδηλάτων. Οι μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούνται για καθημερινή κυκλοφορία, όπως η μετακίνηση, αλλά και αναψυχή. Πολλοί μοτοσυκλετιστές χρησιμοποιούν τη μοτοσυκλέτα τους και για τις δύο δραστηριότητες. Ακόμη και αν οι ανάγκες των μοτοσυκλετιστών και των χρηστών μοτοποδηλάτων είναι διαφορετικές στο μεγαλύτερο μέρος τους, η ουσία είναι ίδια, αφού η σέλα βάζει τα ζητήματα και όχι το μέγεθος ή η ιπποδύναμη του κινητήρα.

Συχνά οι μοτοσυκλετιστές αισθάνονται ότι απειλείται η προσωπική ελευθερία τους και η ελεύθερη κυκλοφορία τους. Οι παράλογες παρεμβάσεις, οι περιορισμοί στην κυκλοφορία, είτε εκ μέρους των κυβερνήσεων, είτε από την Ευρωπαϊκή Ενωση, προκαλούν προβλήματα στους μοτοσυκλετιστές. Επιπλέον, οι μοτοσυκλετιστές ζητούν να αναγνωριστούν ως ισότιμοι χρήστες του οδικού δικτύου σε αυτοματοποιημένο περιβάλλον, να αποτραπεί η επιβολή υποχρεωτικής χρήσης ειδικής ενδυμασίας και να χρησιμοποιούν ασφαλείς οδικές υποδομές. Ζητούμενα παραμένουν η ποιοτική και οικονομικά προσιτή εκπαίδευση.

Ειδικά όταν αναφερόμαστε στο φιλικό και ασφαλές οδικό περιβάλλον για μοτοσυκλέτες θα πρέπει να εστιάσουμε κυρίως στην τοπική αυτοδιοίκηση, τον φορέα που έχει άμεση σχέση με την καθημερινότητά μας. Η οδική υποδομή πρέπει να είναι ασφαλής για όλους τους χρήστες του δρόμου, ιδιαίτερα όμως για τους μοτοσυκλετιστές. Οι μπάρες προστασίας, η ποιότητα των οδοστρωμάτων αφορούν στους πάντες, αλλά ειδικότερα τους μοτοσυκλετιστές. Να θυμίσουμε ότι η μοτοσυκλέτα αποτελεί λύση για τη συμφόρηση πόλεων και αστικών περιοχών.

Τι πρέπει να γίνει, λοιπόν, από τον οργανωμένο μοτοσυκλετισμό; Οι εκπρόσωποί του να μιλήσουν με τους υποψήφιους για όλα αυτά. Πολλοί υποψήφιοι δεν τα γνωρίζουν. Να ανακοινώσουν τα αποτελέσματα αυτών των συναντήσεων.

Τι πρέπει να κάνουν οι ψηφοφόροι μοτοσυκλετιστές; Να επιλέξουν, στον συνδυασμό που προτιμούν, υποψήφιους, που θα ενδιαφερθούν για την καθημερινότητα του μοτοσυκλετιστή, τη δική μας καθημερινότητα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου