Πρωτιές για την ομάδα «Κένταυρος» στους διαγωνισμούς Formula Student

Τελευταία ενημέρωση: 2022-08-28, 13:00:05
Με επιτυχία πέρασε τις δοκιμασίες το αγωνιστικό του Π.Θ.
Πρωτιές για την ομάδα «Κένταυρος» στους διαγωνισμούς Formula Student

O «Ελοψ» κατέκτησε τις πίστες σε Ιταλία, Τσεχία και Γερμανία και η ομάδα θέτει ακόμη πιο υψηλούς στόχους

Τις πίστες σε Ιταλία, Τσεχία και Γερμανία, στο πλαίσιο των διαγωνισμών Formula Student, κατέκτησε ο «Ελοψ», το όγδοο κατά σειρά μονοθέσιο που σχεδίασε και κατασκεύασε η ομάδα «Κένταυρος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η ομάδα κατάφερε να πετύχει σημαντικές πρωτιές και στους τρεις διαγωνισμούς που συμμετείχε και θέτει ακόμα υψηλότερους στόχους για τη νέα χρονιά σε επίπεδο έρευνας, κατασκευής, αλλά και διακρίσεων.

Οι διαγωνισμοί της αγωνιστικής περιόδου 2022 ολοκληρώθηκαν πριν μερικές ημέρες. Η ομάδα «Κένταυρος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συμμετείχε στους διαγωνισμούς στην Ιταλία, την Τσεχία και τη Γερμανία διαγράφοντας επιτυχημένη πορεία, η οποία συνεχίστηκε και εξελίχθηκε έχοντας ως εμπειρία τις περσινές διακρίσεις στους αντίστοιχους διαγωνισμούς της Αυστρίας και Ουγγαρίας. 

Η ομάδα Κένταυρος έθεσε υψηλούς στόχους και τους πέτυχε

Η χρονιά ξεκίνησε με τη συμμετοχή της ομάδας σε διάφορες εκδηλώσεις και στη συνέχεια με το recruitment, την προσάρτηση νέων μελών, που οι αιτήσεις ήταν πάρα πολλές ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Σταδιακά, όλες οι υποομάδες ξεκίνησαν τις διαδικασίες για την επίτευξη του φετινού στόχου της ομάδας, δηλαδή τη συμμετοχή στους καλοκαιρινούς διαγωνισμούς του Formula Student, αλλά και την κατασκευή ενός εξ ολοκλήρου νέου μονοθεσίου, μελετημένου και σχεδιασμένου από τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ως μέλη της ομάδας Κένταυρος. 

Από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Ιανουάριο όλη η ομάδα προετοιμαζόταν για τα registration quiz την προκριματική διαδικασία των διαγωνισμών. Τα registration είναι διαγνωστικά τεστ που εξετάζουν τις γνώσεις των μελών πάνω στους κανόνες σχεδιασμού που επιβάλλουν οι διαγωνισμοί Formula Student, αλλά και σε μηχανολογικά, ηλεκτρολογικά και οικονομικά προβλήματα.

Ο «Ελοψ» κατέκτησε τις πίστες της Formula Student

Αυτή διαδικασία καθόρισε την πρόκριση-συμμετοχή της ομάδας στους φετινούς διαγωνισμούς του καλοκαιριού. Έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία αυτή τη διαδικασία στις 28 Ιανουαρίου, η ομάδα προκρίθηκε σε πέντε από τους έξι διαγωνισμούς στους οποίους είχε δηλώσει συμμετοχή.

 

Δοκιμάστηκαν στα δύσκολα

«Εχοντας λάβει το «εισιτήριο» για τους διαγωνισμούς Formula Student της Ιταλίας, της Τσεχίας, της Ουγγαρίας, της Ολλανδίας και της Γερμανίας, είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η ομάδα φέτος το καλοκαίρι αγωνίστηκε στους διαγωνισμούς της Ιταλίας, της Τσεχίας, ενώ τον Αύγουστο πραγματοποίησε το δεύτερο ταξίδι με προορισμό το Hockenheim της Γερμανίας για τον αντίστοιχο διαγωνισμό που είναι ο πλέον κορυφαίος, λόγω τόσο του ανταγωνισμού, όσο και των κριτών που προέρχονται από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού», αναφέρει η ομάδα.

Το φετινό μονοθέσιο, λοιπόν, αποτελεί το όγδοο κατά σειρά και φέρει μεγάλες αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο. Από τις μεγαλύτερες καινοτομίες του «Ελοψ» είναι στο σύστημα της ανάρτησης, το ονομαζόμενο Decoupled suspension system αλλά και η μετάβαση σε ελαστικά της Pirelli. Επιπλέον, έχει σημαντικές αναβαθμίσεις στα περιφερειακά του κινητήρα και ένα ολοκαίνουργιο βελτιωμένο αεροδυναμικό πακέτο. 

 

Σημαντικότατες διακρίσεις

Αναλυτικότερα στο αγωνιστικό κομμάτι, η σεζόν για το 2022 ολοκληρώθηκε με τη λήξη του διαγωνισμού της Γερμανίας.

Με αφετηρία τον διαγωνισμό της Ιταλίας, η ομάδα κατέκτησε τη 2η θέση στην κοστολόγηση και κατασκευή, την 3η θέση στην παρουσίαση του επιχειρηματικού πλάνου και την 4η θέση στον μηχανολογικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου. Συνεχίζοντας στην Τσεχία με εξίσου καλά αποτελέσματα, όπως ενδεικτικά την 5η θέση στο Autocross. Στα στατικά αγωνίσματα, η ομάδα ανταποκρίθηκε ισάξια, κατακτώντας την 2η θέση στην κοστολόγηση αλλά και την 4η θέση στον μηχανολογικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου, όπως έγινε και στην Ιταλία, αποδεικνύοντας πως ο «Κένταυρος» είναι πλέον ανταγωνιστικός στο στατικό μέρος των διαγωνισμών με τις συνεχείς διακρίσεις. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί και η 8η θέση στη γενική κατάταξη του διαγωνισμού της Τσεχίας από τις 30 ομάδες. Τέλος, στη Γερμανία η ομάδα κατάφερε να κατακτήσει την 3η θέση στην παρουσίαση του επιχειρηματικού πλάνου, την θέση στην κοστολόγηση και κατασκευή του μονοθεσίου και την 6η θέση στον μηχανολογικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου. Αντίστοιχα, στα δυναμικά την 8η θέση στο αγώνισμα του Autocross και με βάση τα παραπάνω στην γενική κατάταξη βρέθηκε στην 10η θέση ανάμεσα στις 26 καλύτερες ομάδες.

«Ολοκληρώνοντας, έχοντας ως πυλώνα τη φετινή επίδοση, αλλά και την κριτική, τα σχόλια και την εμπειρία από τους διαγωνισμούς, η ομάδα θέτει ακόμα υψηλότερους στόχους για τη νέα χρονιά όσον αφορά στην έρευνα, την κατασκευή και τη διάκριση.

Ως ομάδα «Κένταυρος» θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας που στέκεται αρωγός στο έργο μας, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, τους χορηγούς μας, αλλά και τους ανθρώπους που μας στηρίζουν σε αυτή την πολυετή προσπάθεια», αναφέρει η ομάδα. 

 

Αρχισε από 6 φοιτητές πριν 13 χρόνια

Ηταν το 2009 όταν μία ομάδα έξι φοιτητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ένωσε τις δυνάμεις της με στόχο τη μελέτη, τον σχεδιασμό και την κατασκευή πλήρως λειτουργικών μονοθέσιων τύπου Formula, για να συμμετέχουν στον μεγαλύτερο παγκόσμιο φοιτητικό διαγωνισμό μηχανικών, τον Formula Student. Εκτοτε η ομάδα μεγαλώνει, αλλάζει, εμπλουτίζεται.

Την ομάδα 2021-2022 αποτελούν οι: Στέργιος Πράπας (αρχηγός της ομάδας) και στην αεροδυναμική Αθανάσιος Παρασχούδης, Γιάννης Οππας, Τζώρτζης Πετρίδης, Αλεξία Καλαθά, Χρυσόστομος Γκέκας και Γιάννης Δουλγεράκης. Στην ανάρτηση-σύστημα πέδησης Ναταλία Ξανθοπούλου, Μάριος Κούρος, Φοίβος Χριστοδουλάκης, Σοφία Δημητρίου, Ελευθέριος Τσομπάνης, Ολγα Σταύρου και Μάριος Φάφας. Στην αυτόνομη κίνηση Σταμάτης Κωφόπουλος-Λυμπέρης, Παναγιώτης Καραγιαννέλος, Σταύρος Γιοβάννης, Χρήστος Κωνσταντινίδης, Χάιδω Πουλιάνου, Βασίλης Γιώσης, Θωμάς Κατσαούρας. Στα ηλεκτρικά οι Χρήστος Τριανταφύλλης, Γεράσιμος Μουρελάτος, Ζωή Στυλιανού, Νίκος Στυλιανού, Γιάννης Ματσκίδης, Δημήτρης Τσαλαπάτας, Δημήτρης Περιστέρης, Αλέξανδρος-Μενέλαος Τζώρτζης. Στον κινητήρα- μετάδοση κίνησης οι Αλέξανδρος Παπαδόπουλος, Νίκος Κόκκαλης, Πέτρος Δημητριάδης, Παύλος Καλώνης, Ελευθέριος Λουίζος και Κωνσταντίνος Ψάλτης. Στα σύνθετα υλικά οι Χρήστος Γεωργιόπουλος, Ευάγγελος Δίπλας, Βάσια Καραμίντζιου, Constance Μπαξεβάνη, Δημήτρης Αλεξανδρίδης και Πασχάλης Καλτσάς. Στη σχεδίαση οι Κωνσταντίνος Πούλιος, Οδυσσέας Σιούλας, Αναστάσιος Γερακίνης, Δημήτρης Τουλίκας, Ευαγγελία Ρήγα, Κωνσταντίνος Γιαννούλας, Κωνσταντίνος Διανέλλος. Στο marketing -business -graphic οι Ζανής Τσακμάκας, Βάλια Ράγκου, Ελένη Βισβίκη, Γεώργιος Παναγιώτης Τσόγκας, Νικόλαος Σίσκα, Στυλιανός Στρούμπελος, Ιωάννης Κουφόπουλος και Ειρήνη Κόκκινου.

Εχει συμμετάσχει σε πολυάριθμους διαγωνισμούς με πιο πρόσφατους αυτούς της Αυστρίας και της Ουγγαρίας, οι οποίοι είναι από τους σημαντικότερους στην Ευρώπη, επιτυγχάνοντας σημαντικές διακρίσεις.

Κάθε χρόνο, στόχος είναι η βελτίωση του αυτοκινήτου μέσα από τη μελέτη νέων υλικών και τεχνολογιών. Η ομάδα έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει οκτώ μονοθέσια, τα CHIRON, NESSUS, NESSUS R, THIREUS, THIREUS R, AMPHION, AMPHION R και φέτος το ΕΛΟΨ.

 

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
5
=