Δίπλωμα οδήγησης: Ποιες είναι οι αλλαγές που έρχονται - Τι θα γίνει με τα δίκυκλα έως 125 κυβικά

Τελευταία ενημέρωση: 2020-11-15, 22:32:20
Δίπλωμα οδήγησης: Ποιες είναι οι αλλαγές που έρχονται - Τι θα γίνει με τα δίκυκλα έως 125 κυβικά
Ποιές είναι οι αλλαγές στο σύστημα απόκτησης άδειας οδήγησης, πως θα γίνονται αντικαταστάσεις και ανανεώσεις διπλωμάτων, αλλά και μεταβιβάσεις οχημάτων. Ιδρύεται νέο σώμα εξεταστών οδήγησης, έμφαση στην οδηγική συμπεριφορά και ψηφιοποίηση των διαδικασιών.

Νέο σώμα εξεταστών οδήγησης, αναθεωρημένα εγχειρίδια θεωρητικής εκπαίδευσης, δοκιμασίες οδήγησης με την παρουσία του εκπαιδευτή στο όχημα παράλληλα με την ύπαρξη καμερών και μικροφώνων είναι οι βασικές αλλαγές, τις οποίες σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών αναφορικά με το σύστημα απόκτησης άδειας οδήγησης.

Την ίδια στιγμή πρώτη προτεραιότητα παραμένει η ψηφιοποίηση των διαδικασιών και στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να αλλάξει σύντομα και το κεντρικό σύστημα αδειών οδήγησης, το οποίο ...θόλωσε επανειλημμένως φέτος την εικόνα της ψηφιακής αναβάθμισης του Δημοσίου με τις απανωτές βλάβες του που γύρισαν το υπουργείο δεκαετίες πίσω με την επιστροφή του χειρόγραφου συστήματος σε άδειες και διπλώματα. Ταυτόχρονα θα προχωρήσει και σε αναθεώρηση του Προεδρικού Διατάγματος για την ίδρυση και λειτουργία σχολών οδηγών ικανοποιώντας ορισμένα πάγια αιτήματα του κλάδου μεταξύ των οποίων τη δυνατότητα να μη χάνουν το σήμα της σχολής μετά τη συνταξιοδότησή τους.

 Στο υπουργείο εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο είναι απαρχαιωμένο δεδομένου ότι χρονολογείται από το 2002 και χρειάζεται αλλαγή. Οσον αφορά τις εξετάσεις οδήγησης, έχει «κλειδώσει» η ύπαρξη οπτικοακουστικού συστήματος κατά τη διάρκεια της διαδικασίας χωρίς ωστόσο μετάδοση σε πραγματικό χρόνο. Σε κάθε περίπτωση οι νέες συστάσεις θα δίνουν έμφαση και στο κομμάτι της οδηγικής συμπεριφοράς. Έχει αποφασιστεί ότι οι εκπαιδευτές οδήγησης θα βρίσκονται εντός του οχήματος και όχι εκτός όπως όριζε ο προηγούμενος νόμος. Ωστόσο το δίλημμα φαίνεται έχει μεταφερθεί σε άλλο ...επίπεδο και συγκεκριμένα στο αν ο εκπαιδευτής θα βρίσκεται στο μπροστινό ή στο πίσω κάθισμα του οχήματος.

Για το ζήτημα αυτό μάλιστα το υπουργείο, όπως επεσήμανε σε πρόσφατη διαδικτυακή εκδήλωση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, έχει ζητήσει ήδη και τις απόψεις της Πανευρωπαικής Ομοσπονδίας Σχολών Οδήγησης. Στην τελική απόφαση για το ζήτημα θα παίξει σημαντικό ρόλο και ο χρόνος που θα απαιτηθεί για τη δημιουργία του νέου Σώματος Εξεταστών Οδήγησης, εγχείρημα, το οποίο έχει αποφασιστεί να «τρέξει» πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης για την απόκτηση άδειας οδήγησης, το οποίο αρχικά επρόκειτο να κατατεθεί στη Βουλή έως το τέλος της χρονιάς, αλλά όπως φαίνεται θα πάρει νέα παράταση.

Η ανανέωση του σώματος εξεταστών θα κινηθεί στη λογική της ευρύτερης δυνατής προσέλευσης από τον δημόσιο τομέα. Η πρόσκληση που θα γίνει θα αφορά και τους σημερινούς εξεταστές. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα μητρώο εξεταστών, οι οποίοι θα αξιολογηθούν από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και θα καταρτιστούν με ειδική εκπαίδευση και σεμινάρια.

 
ethnos.gr
 
 
Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
5
=