Μοτοσυκλετώντας… δίνουμε λύσεις και απολαμβάνουμε τη μοτοσυκλέτα μας

Τελευταία ενημέρωση: 2020-05-18, 14:09:24
Μοτοσυκλετώντας… δίνουμε λύσεις και απολαμβάνουμε τη μοτοσυκλέτα μας

Του Θωμά Κακαδιάρη, μοτοσυκλετιστή 

Η μοτοσυκλέτα αποδείχθηκε εξαιρετικά χρήσιμη από την αρχή της παρουσίας της στους δρόμους κι αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε από τα ιστορικά δεδομένα που υπάρχουν από τις αρχές του 20ου αιώνα. Και σήμερα όπως και τότε, πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν την μοτοσυκλέτα για τις μετακινήσεις τους και την αναψυχή τους. Επιπλέον, οι επαγγελματίες τις χρησιμοποιούν για να κάνουν τη δουλειά τους. Η πρόσφατη κατάσταση καραντίνας το απέδειξε με τον πλέον σαφή και ξεκάθαρο τρόπο.

Οι μοτοσυκλέτες έμοιαζαν στην πρώτη τους μορφή με ποδήλατα στα οποία προστέθηκε κινητήρας. Από τότε η εξέλιξη μας έφερε στη σέλα μοτοσυκλετών εξαιρετικά εξελιγμένων που παρέχουν ασφαλή, γρήγορη και καθαρή μεταφορά. Ωστόσο, ακόμη και σήμερα οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μεταφορών αλλά και φορείς που ασχολούνται με την κινητικότητα αγνοούν τα γεγονότα και την προσφορά του συγκεκριμένου οχήματος. Δεν θα πάψουμε να υποστηρίζουμε ότι οι μοτοσυκλέτες πρέπει και θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στις μεταφορές στο μέλλον.

Οι ίδιοι φορείς που «αγνοούν» ή τοποθετούνται συχνά ενάντια στη χρήση μοτοσυκλέτας σπεύδουν να τις χρησιμοποιήσουν αναγνωρίζοντας έμπρακτα την αξία τους. Οι κρατικές υπηρεσίες ωφελούνται από τα τεχνικά και οδικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας και από τις αρχές του 20ου αιώνα τις χρησιμοποίησαν (όπως η αστυνομία στις Η.Π.Α.). Ο Στρατός ήδη από τον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο χρειάστηκε τη μοτοσυκλέτα και υπήρξαν βιομηχανίες όπλων που προχώρησαν στην μαζική παραγωγή μοτοσυκλετών.

Κράτη όπως το Η.Β. κι η Ιρλανδία ωφελήθηκαν πολύ γρήγορα από τη χρήση μοτοσυκλετών στις υγειονομικές τους υπηρεσίες, πρόσφατα και η χώρα μας (Ε.Κ.Α.Β.). Οι εταιρείες οδικής βοήθειας αλλά και πολιτικές υπηρεσίες ενέταξαν τη μοτοσυκλέτα στα οχήματα εξυπηρέτησής τους και αυτό είναι κάτι που όλοι μπορούμε να δούμε γύρω μας. Οι επαγγελματίες «ανακάλυψαν» την προσφορά των μοτοσυκλετών στην παράδοση αγαθών από πόρτα σε πόρτα και γέμισαν οι δρόμοι με διανομείς. Όλοι φαίνεται να ωφελήθηκαν -και να ωφελούνται- από την χρήση της μοτοσυκλέτας, η οποία παρά τον «πόλεμο» από οργανισμούς τόσο «περιβαλλοντικούς», όσο και «οδικής ασφάλειας» συνεχίζει να πουλάει με αυξανόμενους ρυθμούς. Όλη η προπαγάνδα για ένα μέλλον με αυτόματη οδήγηση αυτοκινήτων, δημόσια μέσα μεταφοράς, ποδηλασία και πεζοπορία δεν πείθει και ο λόγος είναι απλός: η μοτοσυκλέτα εξυπηρετεί. Κάνουν ότι δεν ακούν ή δεν καταλαβαίνουν. Απλώς αυταπατώνται. Η βιομηχανία μοτοσυκλετών στην Ευρώπη αναφέρει αυξανόμενο αριθμό πωλήσεων κάθε χρόνο. Το 2019 η αύξηση των πωλήσεων ήταν 8%. Θα δούμε το 2020 με τον κορονοιό τι θα γίνει. Αντιθέτως η αυτοκινητοβιομηχανία σημειώνει μείωση των πωλήσεων. Όχι μόνο αυξάνεται ο αριθμός των νέων μοτοσυκλετών αλλά όλο και περισσότεροι άνθρωποι παίρνουν άδεια οδήγησης μοτοσυκλέτας και πολλοί νέοι οδηγοί της ανήκουν στο «ωραίο φύλο», το οποίο αποτελεί μειονότητα στον χώρο των οδηγών μοτοσυκλέτας.

Στην Ευρώπη αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα της οδήγησης μοτοσυκλέτας. Οι τεχνικές δοκιμασίες που οργανώθηκαν από Ομοσπονδίες Μοτοσυκλετιστών, μελών της F.E.M.A. που πραγματοποιήθηκαν το 2014, το 2017 και το 2019 αποδεικνύουν την αξία της μοτοσυκλέτας. Σ’ αυτά μπορούμε να προσθέσουμε και τις ανάλογες μετρήσεις σε δοκιμασίες που οργάνωσαν εφημερίδες και περιοδικά. Όλοι καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα.

Το ισχυρότερο «επιχείρημα» στον όποιον αντίλογο είναι ο κίνδυνος ατυχήματος και ενός σοβαρού τραυματισμού ή του απευκταίου. Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι υπάρχει αυτός ο κίνδυνος. Οι μοτοσυκλετιστές δεν έχουν προστατευτικό κλουβί γύρω τους. Αυτό είναι απόλυτα λογικό αφού οι τεχνικές προδιαγραφές διαφέρουν κατά πολύ από αυτές των Ι.Χ. αυτοκινήτων. Ωστόσο, παρά τον αυξανόμενο αριθμό πωλήσεων νέων μοτοσυκλετών και καινούργιων αναβατών, τα στατιστικά των ατυχημάτων μειώνονται. Η μείωση οφείλεται στην κατασκευή ασφαλέστερων μοτοσυκλετών από πολλές απόψεις. Η εγκατάσταση συστημάτων, όπως το ABSαλλά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα έκαναν τις μοτοσυκλέτες ασφαλέστερες.

Εκείνο όμως που κάνει και θα κάνει την πραγματική διαφορά είναι η εκπαίδευση, τόσο πριν όσο και μετά την άδεια οδήγησης. Η ευαισθητοποίηση των αναβατών και η όξυνση της προσοχής από τους άλλους χρήστες του δρόμου θα βοηθήσουν στη μείωση των ατυχημάτων. Απέχουμε ακόμη από το επιθυμητό επίπεδο και υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.

Προς την κατεύθυνση αυτή κινούνται τόσο ο οργανωμένος μοτοσυκλετισμός όσο και η βιομηχανία παραγωγής μοτοσυκλετών. Όλοι εργάζονται για να κάνουν μοτοσυκλέτα και υποδομές ασφαλέστερες. Εδώ όμως χρειαζόμαστε και την βοήθεια του Κράτους το οποίο συμμετέχει με την βελτίωση των υποδομών (μπαριέρες ασφαλείας για μοτοσυκλετιστές, επανασχεδιασμός διασταυρώσεων, συντήρηση των οδών, ποιοτικά οδοστρώματα, κλπ). Χρειάζεται και η ατομική ευθύνη όσων επιλέγουν την μοτοσυκλέτα για την μετακίνησή τους, αφού η οδήγηση και η ατομική προστασία δεν μπορεί να καθοριστεί παρά μόνο από τους ίδιους. Αμυντική οδήγηση με ικανές αποστάσεις ασφαλείας και κατάλληλη ένδυση είναι το πρώτο και ουσιαστικότερο βήμα για την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων. Όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο για να ωφεληθούμε περισσότερο από τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας στον μέγιστο βαθμό.

Έχουμε ήδη γράψει και δεν πρόκειται να σταματήσουμε να επαναλαμβάνουμε ότι η ευελιξία των μοτοσυκλετών, η αποφυγή των μποτιλιαρισμάτων, ο μικρός χώρος που απαιτείται για τη στάθμευση, η χαμηλή κατανάλωση ενέργειας λόγω του μικρότερου βάρους και της μικρότερης φθοράς στους δρόμους, κάνουν τη μοτοσικλέτα να είναι η καλύτερη επιλογή για την κίνηση σε αστικές, ημιαστικές και αγροτικές περιοχές. Η μοτοσυκλέτα μπορεί να καλύψει σχεδόν όλες τις ανάγκες μετακίνησης εντός και εκτός αστικών περιοχών και μένει να υποστηριχτεί όπως πρέπει για να γίνει και πιο ασφαλής και πιο προσιτή για όσους θέλουν να την αποκτήσουν.

 

 

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
6
=