ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝΤΑΣ… σε καραντίνα!

Τελευταία ενημέρωση: 2020-03-22, 20:15:36
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝΤΑΣ… σε καραντίνα!

Του Θωμά Κακαδιάρη, μοτοσυκλετιστή

Εξω λιακάδα και για πολλούς υποχρεωτική αργία. Οι βόλτες, όμως, κομμένες εξαιτίας της καραντίνας. Μένουμε σπίτι για να μην έχουμε τα χειρότερα, αλλά κάτι θα πρέπει να κάνουμε και αυτό το κάτι πρέπει να μας ευχαριστεί και να μας παρηγορεί. Ευκαιρία, λοιπόν, να περιποιηθούμε τη μοτοσυκλέτα μας. Ξεκινάμε με το πλύσιμο. Διαλέγουμε το κατάλληλο μέρος και παίρνουμε τα κατάλληλα εργαλεία.

Δεν ξεχνάμε την οικονομία στο νερό και έτσι ο κουβάς είναι απαραίτητος. Για την ακρίβεια καλό είναι να έχουμε δύο κουβάδες. Ο ένας για τα ευαίσθητα πλαστικά μέρη της και ο άλλος για τις σκληρές και ανθεκτικές επιφάνειες. Ενα χαλαρό βρέξιμο πριν το σαπούνισμα χρειάζεται για να μαλακώσει η βρομιά. Χρειαζόμαστε απορρυπαντικό κατάλληλο για το πλύσιμο μοτοσυκλετών και τελευταία έχουν κυκλοφορήσει αυτοδιασπώμενα απορρυπαντικά τοπικής παραγωγής, που κάνουν εξαιρετική δουλειά. Βούρτσες, βουρτσάκια με μαλακή τρίχα και κατάλληλα σφουγγάρια στη σειρά και ξεκινάμε.

Το πλύσιμο θέλει «χέρι» και δεν θέλει νερό με πίεση. Πολλοί έχουν κλάψει το πλύσιμο με την πίεση του νερού, αφού σε διάφορα σημεία το νερό κατέστρεψε τριβείς (ρουλεμάν) και έκανε ζημιά μπαίνοντας σε ηλεκτρικά κυκλώματα, πλακέτες κ.λπ. Υπομονή! Εχουμε ακόμη πολλές μέρες καραντίνας μπροστά μας. Αφού ξεπλύνουμε, ακολουθεί το στέγνωμα. Αν θέλουμε να το επιταχύνουμε ή να εξασφαλίσουμε ότι το νερό δεν μπήκε σε μέρη που θα κάνει ζημιά χρειαζόμαστε πεπιεσμένο αέρα για να το απομακρύνουμε από διακόπτες, ακτίνες κ.λπ. Καλό δέρμα βοηθά να σκουπίσουμε αποτελεσματικά απομακρύνοντας και τα άλατα του βολιώτικου νερού. Το πλύσιμο με το χέρι βοηθά σημαντικά στον… έλεγχο. Καθώς πλένουμε, έχουμε την ευκαιρία να δούμε πράγματα επάνω στη μηχανή μας, που δεν θα τα βλέπαμε. Ανάμεσα σε αυτά και μικρές διαρροές, απαρατήρητες μέχρι πριν. Το σκούπισμα βοηθά ακόμη καλύτερα να επισημάνουμε χαλαρά πλαστικά, λαστιχωτά μέρη με φθορά και το χειρότερο χαλαρές βίδες. Αν τα προσπεράσουμε, το απλούστερο είναι να τα χάσουμε στη βόλτα μας και να το πληρώσουμε, στη συνέχεια το χειρότερο είναι να επηρεαστεί η ασφάλεια της μοτοσυκλέτας και η δική μας.

Ενα άλλο στοιχείο πολύ σημαντικό, που βλέπουμε όταν καθαρίσουμε τη μοτοσυκλέτα μας, είναι οι αρχές της διάβρωσης, δηλαδή του σκουριάσματος κάποιων εξαρτημάτων. Η μαμά φύση θέλει πίσω τα μέταλλά της και φροντίζει με το οξυγόνο να τα επαναφέρει στη φυσική τους μορφή, αυτή που για εμάς μας είναι άχρηστη. Στην πρόκληση αυτή οι κατασκευαστές, και μεις μιμούμενοι αυτούς, βάφουμε, επιμεταλλώνουμε και κυρίως λιπαίνουμε. Θεωρητικά όλα τα λιπαινόμενα μέρη δεν θα έπρεπε να λιώσουν ποτέ, αλλά για έναν περίεργο λόγο στην Ελλάδα αυτά είναι που λιώνουν …πρώτα. Ευκαιρία λοιπόν μετά το καθάρισμα να δούμε τη λίπανση. Τα κατάλληλα λιπαντικά ανά χείρας και το σχετικό πανάκι για το σκούπισμα όσου λιπαντικού πλεονάζει. Η φροντίδα μας χρειάζεται όπου υπάρχει «κίνηση». Ποδωστήρια (ποδολεβιέδες), κεντρικό ή πλαϊνό στήριγμα, κλειδαριές, όλα χρειάζονται την κατάλληλη λίπανση. Προσοχή πάντα στα υλικά τριβής των φρένων (δισκόπλακες, τακάκια), γιατί εκεί η λίπανση είναι το μόνο που δεν χρειάζεται! Φυσικά, τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό η αλυσίδα κίνησης! Ελεγχος και λίπανση είναι πάντα απαραίτητα αν όχι για την ασφάλειά μας, τουλάχιστον για τη μακροβιότητά της. Με την ευκαιρία ο έλεγχος μπορεί να επεκταθεί και στα ελαστικά, κυρίως της απαραίτητης πίεσης. Αλλωστε με όλη αυτή την περιποίηση έλεγχος σε στάθμες υγρών, όπως αυτά των φρένων, μπρος πίσω, των υγρών του υδραυλικού συμπλέκτη, αν υπάρχει, και των σωστών διαδρομών στα χειριστήρια και τα ποδωστήρια δεν είναι πρόβλημα. Τα λάδια του κινητήρα θέλουν ελάχιστη προσπάθεια να ελεγχθούν, αλλά είναι απαραίτητος ο έλεγχος σε τακτικά διαστήματα και τώρα είναι ευκαιρία.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε την μπαταρία. Αν είναι κλειστού τύπου, όλα είναι ευκολότερα, αλλά αν είναι ανοικτού τύπου ένας έλεγχος και συμπλήρωσητων υγρών της μπορεί να χρειαστεί. Καθαροί πόλοι και καλυμμένοι με λιπαντικό είναι απαραίτητο στοιχείο για την μακροβιότητά της.

Τελειώνοντας με όλα αυτά και καθαρίζοντας καλά τα χέρια μας, ήρθε η ώρα του γυαλίσματος. Αν έχουμε βρει στο πλύσιμο κάποιες γρατσουνιές είναι ώρα να τις φροντίσουμε με κάποιο κατάλληλο υλικό ελπίζοντας ότι θα αποφύγουμε τη βαφή του κομματιού. Δυστυχώς, όποιο όχημα είναι στον δρόμο, δεν μπορεί να αποφύγει τη γρατσουνιά ή το γδάρσιμο από μικρές πέτρες και άλλα αντικείμενα ή κακόβουλους… περιπατητές.

Αν έχουμε φροντίσει να αγοράσουμε ένα καλής ποιότητας γυαλιστικό αυτή είναι η ευκαιρία για ένα καλό γυάλισμα. Θα πάρει αρκετό χρόνο και προσπάθεια, οπότε παίρνουμε και τον καφέ μας δίπλα για τα μικρά διαλείμματα. Αν υπάρχει και μουσική ακόμη καλύτερα.

Αφού τελειώσουμε, έρχεται η ώρα να καμαρώσουμε το αποτέλεσμα και, ελπίζουμε για λίγο καιρό ακόμη, αντί να ντυθούμε κατάλληλα για τη βόλτα μας, να σκεπάσουμε τη μοτοσυκλέτα μας, περιμένοντας να λήξει ο απαραίτητος περιορισμός. Το πιο σημαντικό πριν σκεπάσουμε είναι να βεβαιωθούμε ότι δεν έχει μείνει υγρασία σε κανένα μέρος της μοτοσυκλέτας μας, αν είναι δυνατόν. Η υγρασία οδηγεί σε σκούριασμα και αυτό δεν το θέλουμε με τίποτα. Αλλωστε αυτός είναι ο λόγος που τη σκεπάζουμε. Οταν ο καιρός είναι κρύος η υγρασία της ατμόσφαιρας υγροποιείται στα μεταλλικά της μέρη και βοηθά στο σκούριασμα. Στον ζεστό καιρό θέλουμε να τη γλιτώσουμε από τη σκόνη που πάει παντού. Τώρα, μετά τη περιποίηση θέλουμε να διατηρήσουμε το αποτέλεσμα της εργασίας μας μέχρι να έρθει η ώρα για την πρώτη καλή βόλτα. Μείνετε σπίτι, καθίστε για λίγο φρόνιμα για να έρθει η στιγμή αυτή γρήγορα, πριν φτάσει το καλοκαίρι

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
5
+
6
=