ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝΤΑΣ… με τη F.E.M.A.

Τελευταία ενημέρωση: 2020-03-15, 20:00:27
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝΤΑΣ… με τη F.E.M.A.

Του Θωμά Κακαδιάρη, μοτοσυκλετιστή

Το 1988 ιδρύεται η F.E.M., η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστών, έχοντας ως μέλη αρχικά έξι Ομοσπονδίες Μοτοσυκλετιστών χωρών της Ευρώπης. Η χώρα μας πρωταγωνιστεί στην ίδρυση του φορέα μέσω της ΜΟΤ.Ο.Ε. και προεδρεύει στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστών από το 1988 μέχρι το 1990. Πρώτος πρόεδρος της F.E.M. είναι ο Χρήστος Στεργιόπουλος της ΛΕΜ.Ο.Τ.

Λίγα χρόνια αργότερα η FEM διευρύνεται και καλύπτει σχεδόν όλη την Ευρώπη και μετονομάζεται σε FEMA. Τόσο η F.E.M., όσο και η F.E.M.A. έχουν κοινή αποστολή και η παρουσία τους στις Βρυξέλλες υπήρξε σοβαρή επιλογή, που απέδωσε είτε με την αποτροπή αποφάσεων σε βάρος του κόσμου της μοτοσυκλέτας, είτε με την επίτευξη νομοθετικών στόχων υπέρ των μοτοσυκλετιστών. Οι σκοποί της FEMA δεν διαφέρουν και πολύ από τους αρχικούς σκοπούς της FEM και περιλαμβάνονται στη διακήρυξή της, που μπορεί ο καθένας να βρει στην ιστοσελίδα της. Συνοπτικά η FEMA επιδιώκει να προωθήσει, να προστατεύσει και να διατηρήσει τη μοτοσυκλέτα. Αποστολή της είναι να προάγει τα συμφέροντα των μοτοσυκλετιστών και να υπερασπιστεί τα δικαιώματά τους στην Ευρώπη και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Για να επιτευχθεί αυτό:

Η FEMA ζητεί την επίσημη αναγνώριση των θετικών πτυχών της μοτοσυκλέτας. Η μοτοσυκλέτα προσφέρει λύση στις μεταφορές, γιατί μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση, όπως μειώνει και την ανάγκη για διαθέσιμους χώρους κίνησης και στάθμευσης. Η FEMA προάγει τις θετικές πτυχές, όπως είναι η αναψυχή, που προσφέρει η μοτοσυκλέτα, ιδιαίτερα η περιήγηση ως υγιή, επιδέξιο και περιπετειώδη τρόπο για ταξίδια, που ωφελεί τις κοινότητες και τους ανθρώπους μέσω του ταξιδίου σε όλη την Ευρώπη. Η FEMA καλεί όλους τους επίσημους φορείς και τις κυβερνητικές υπηρεσίες της Ευρώπης να αναπτύξουν θετική πρόβλεψη στις πολιτικές τους, προγραμματισμό και νομοθεσία για μεταφορές και αναψυχή, με βάση τη μοτοσυκλέτα.

Η FEMAδέχεται ότι η οδική ασφάλεια είναι σημαντική και ότι αποτελεί κοινή ευθύνη όλων των χρηστών, των κατασκευαστών οχημάτων, των αρχών και των υπευθύνων για τις οδικές υποδομές. Προωθούμε και ζητούμε θετικά μοτοσυκλετιστικά μέτρα, αντί να αποθαρρύνουμε τη χρήση της μοτοσυκλέτας. Eπιδιώκει να είναι παρούσα στις συναντήσεις, που αφορούν στους μοτοσυκλετιστές, συνεργάζεται και θα συνεργαστεί με όλες τις οργανώσεις, που έχουν συμφέροντα, πολιτικές και αρχές σύμφωνες με εκείνες της FEMA, προκειμένου να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εκπροσώπηση για όλους τους μοτοσικλετιστές

Υστερα από σχετική πρόσκλησή μας ο Dolf Willigers, γενικός γραμματέας της FEMA στις Βρυξέλλες, μας παραχώρησε χθες την πιο κάτω σύντομη συνέντευξή του, που αφορά στην τρέχουσα επικαιρότητα της FEMA. 

 

Τι εκπροσωπεί η F.E.M.A.;

Η FEMA είναι η Ομοσπονδία των Ευρωπαϊκών Ομοσπονδιών των Μοτοσυκλετιστών. Αυτό σημαίνει ότι εκπροσωπούμε τα μέλη μας και κατ’ επέκταση όλους τους Ευρωπαίους μοτοσυκλετιστές, σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Εχουμε επαφές με τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με άλλες οργανώσεις που εργάζονται στις Βρυξέλλες και στη Γενεύη, όπως είναι η ECE του Ο.Η.Ε. Φορείς που συνεργαζόμαστε είναι η FIM (Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας), η FIA, η οποία αντιπροσωπεύει τους φορείς αυτοκίνησης στις περισσότερες ευρωπαϊκές και αφρικανικές χώρες, ο ACEM, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) κ.λπ. Πάνω απ’ όλα έχουμε επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η FEMA επικοινωνεί γραπτώς, εκφράζοντας τις απόψεις των μοτοσυκλετιστών μέσω των ειδικών ηλεκτρονικών σελίδων, όπως είναι η haveyousay της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συμμετέχοντας στις συνεδριάσεις των συμβουλευτικών επιτροπών, όπως είναι η Ομάδα Εργασίας Μοτοσυκλετών (MCWG), η Ομάδα Εργασίας για τα Οχήματα (MVWG), η επιτροπή για τις άδειες οδήγησης, με συντονισμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα ενιαίας πλατφόρμας (CCAMSP), σε συνεδριάσεις, σε εργαστήρια και σε διασκέψεις σχετικές με τα θέματα που μας απασχολούν. Επίσης, συνεργαζόμαστε μέσω ανεπίσημων επαφών με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε όλα τα επίπεδα.

 

Τα μέλη της F.E.M.A.

Τα μέλη μας είναι οργανώσεις δικαιωμάτων των μοτοσυκλετιστών από όλη την Ευρώπη, όχι μόνο από την Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά και από Νορβηγία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο, είτε το Η.Β. βρίσκεται στην Ε.Ε., είτε όχι. Τα μέλη μας είναι πολύ διαφορετικά σε μέγεθος και οργανωτική δομή, μερικά έχουν μόνο άμεσα μέλη, άλλα μέλη μας όπως η MOT.O.E είναι ομοσπονδίες συλλόγων, άλλα είναι συνδυασμοί. Επίσης, η μοτοσυκλετιστική κουλτούρα των οργανώσεων - μελών μας διαφέρει πάρα πολύ, όπως και οι μοτοσυκλετιστές διαφέρουν πολύ.

 

Τα τρέχοντα ζητήματα

Οι ανησυχίες μας είναι ευρύτατες και φυσικά διαφέρουν πολύ. Κινούνται από τις υποδομές των δρόμων, μέχρι τις άδειες οδήγησης. Θα αναφέρω μερικά ζητήματα που μας ανησυχούν.

Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε για την αναθεώρηση της 3ης οδηγίας, που αφορά στις άδειες οδήγησης, η οποία τέθηκε σε εφαρμογή αρχικά το 2014. Οπως ξέρετε, ένα μέρος αυτής είναι η προοδευτική είσοδος στην οδήγηση της μοτοσυκλέτας, δηλαδή σε τρεις φάσεις, είτε αφορά στην εκπαίδευση, είτε στις εξετάσεις. Στις περισσότερες χώρες πρόκειται για συνδυασμό εκπαίδευσης και εξετάσεων.

Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η αυτή η τακτική εισήχθη βιαστικά και χωρίς επιστημονικό υπόβαθρο. Παρ’ όλο που καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι καλή ιδέα να οδηγήσουμε πολύ ισχυρή μοτοσυκλέτα χωρίς εμπειρία και κάποια μορφή σταδιακής εισόδου είναι κατανοητή, ο τρόπος που αυτή τώρα επιβάλλεται οδηγεί σε παρεμπόδιση και είναι κοστοβόρα για τον αναβάτη.

Επίσης, η εστίαση στις δεξιότητες χειρισμού στις χαμηλές ταχύτητες αντί για την εστίαση στις αποκαλούμενες υψηλότερες δεξιότητες, π.χ. την ικανότητα αναγνώρισης και αποφυγής επικίνδυνων καταστάσεων, είναι κάτι που πιστεύουμε ότι πρέπει να αλλάξει.

Αλλο ζήτημα που αντιμετωπίζουμε συνεχώς είναι οι υποδομές. Οι δρόμοι μας σχεδιάζονται και συντηρούνται με κριτήριο αναφοράς τα αυτοκίνητα και όχι τα οχήματα μονού ίχνους, όπως είναι οι μοτοσυκλέτες. Οι μοτοσυκλετιστές δεν έχουμε την προστασία του αυτοκινήτου και δεν έχουμε την πολυτέλεια να αγνοούμε τα αποτελέσματα σύγκρουσής μας σε δέντρα, σε φωτιστικούς πυλώνες και άλλα πλευρικά εμπόδια. Οι προστατευτικές μπάρες μπορούν να είναι πολύ επικίνδυνες για τους μοτοσυκλετιστές, ειδικά όταν δεν διαθέτουν σύστημα προστασίας μοτοσυκλετών ή είναι πολύ κοντά στις λωρίδες κίνησης. Εκτός από τον σχεδιασμό του δρόμου, η συντήρησή του είναι πολύ σημαντική για τις μοτοσυκλέτες και σπουδαιότερη απ’ ό,τι για τα αυτοκίνητα, επειδή οι μοτοσυκλετιστές ισορροπούν σε δύο τροχούς. Οι ολισθηρές επιφάνειες των οδοστρωμάτων λόγω της φθοράς τους και με λακκούβες είναι επικίνδυνες για τους μοτοσικλετιστές.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
7
=