Μοτοσυκλετώντας… στην Ευρώπη!

Τελευταία ενημέρωση: 2019-10-21, 16:55:41
Μοτοσυκλετώντας… στην Ευρώπη!

Του Θωμά Κακαδιάρη, μοτοσικλετιστή

 

Αναφερθήκαμε και παλιότερα στις φιλόξενες στήλες του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας και της νομοθεσίας γύρω από αυτή. Από τη δεκαετία του ‘90 οι σχεδιασμοί ήθελαν και θέλουν και σήμερα τη μοτοσυκλέτα «ένα όχημα ελευθέρου χρόνου» και το ηλεκτροκίνητοι μικρό δίκυκλο ως τη μόνη εικόνα στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης.

Το προσπάθησαν και το προσπαθούν συνεχώς, χωρίς σίγουρα αποτελέσματα. Ακολουθούν δύο ενδιαφέροντα γεγονότα που δείχνουν ότι οι σχεδιασμοί τους δεν θα περάσουν τόσο εύκολα ή και καθόλου.

Οι Βρυξέλλες κατευθύνουν τις αποφάσεις όλο και περισσοτέρων εθνικών κυβερνήσεων σε βάρος των μοτοσυκλετών με κινητήρα εσωτερικής καύσης και αυτό δεν αρέσει στους περισσότερους από μας.

Η M.A.G. του Ηνωμένου Βασιλείου είναι μια από τις έξι (6) οργανώσεις που ίδρυσαν τη F.E.M., η δυναμικότερη και η πλέον υποστηρικτική οργάνωση στους αγώνες ενάντια στο όριο των 100 ίππων τη δεκαετία του ‘90 και φυσικά στη συνέχεια μέχρι σήμερα.

Επιστρέφει, λοιπόν, στο προσκήνιο και απορρίπτει ΑΜΕΣΑ και με σαφήνεια την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου από το 2040.

Φυσικά, το να λες σε Ελληνες ότι κάποιοι αντιδρούν από το 2019 στην επιβολή ενός τέτοιου μέτρου είναι χωρίς αξία αφού ως γνωστόν εμείς τα ξέρουμε όλα, αυτά δεν περνάνε σε μας και για πολλούς γιατί όχι; Αν είναι να πρωτοτυπήσουμε μπορεί και να συμφωνήσουμε. Τα έχουμε ξαναζήσει όταν αντιμετωπίζαμε ανάλογα προβλήματα την δεκαετία του ΄90. Μετά την κρίση όμως νομίζω ότι έχουμε όλοι καταλάβει ότι όλα είναι πιθανά και όσα δεν περνούσαν νομοθετικά πριν δεκαετίες, πέρασαν σε μια νύχτα. Ελπίζω κάτι να μάθαμε!

Το γεγονός είναι ότι το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2019, στο 45ο συνέδριο τους τα μέλη της MAG του Ηνωμένου Βασιλείου ψήφισαν ένα κείμενο σχετικά με το τι βλέπουν ως εφαρμόσιμο και ρεαλιστικό στις μεταφορές και ενάντια σε όσα προωθούν διάφοροι πολιτικοί από πολλά κόμματα, απορίας «άγνωστο» βέβαια πως συμφωνούν μεταξύ τους τα κόμματα...

Η MAG του Ηνωμένου Βασιλείου υιοθέτησε μια ΘΕΣΗ, απορρίπτει την προτεινόμενη απαγόρευση για την πώληση οχημάτων με εσωτερική καύση από το 2040 ή οποιαδήποτε παρόμοια απαγόρευση σε οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία. Προωθώντας την ελευθερία επιλογής, η ΘΕΣΗ της M.A.G. απορρίπτει και θεωρεί ανέφικτη την ηλεκτροδότηση ολόκληρου του στόλου οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εντούτοις, υποστηρίζει την ηλεκτροδότηση και τη βελτίωση ενός προσιτού δικτύου δημόσιων μεταφορών, το οποίο φυσικά θα ενθαρρύνει τις οικειοθελείς χρήσεις των δημοσίων μεταφορικών μέσων. Τέλος, η εισαγωγή πλήρως αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να εγκαταλειφθεί επειδή τα στοιχεία δείχνουν ότι ποτέ δεν θα είναι επαρκώς ασφαλή σε ένα οδικό περιβάλλον το οποίο αναγκαστικά πρέπει να φιλοξενήσει τους μοτοσικλετιστές και τους ποδηλάτες χωρίς διαχωρισμό.

Ο Neil Liversidge, ο πλέον δυναμικός πρόεδρος της MAG Ηνωμένου Βασιλείου για χρόνια και ενεργό στέλεχός της μέχρι σήμερα, δήλωσε: «Αναγνωρίζουμε ότι οι μεταφορές πρέπει να βελτιωθούν λόγω του πυκνού πληθυσμού του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά τα αυθαίρετα μέτρα, όπως η απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δεν είναι ο τρόπος να το κάνουμε. Θέλουμε ένα σωστό σύστημα δημόσιων μεταφορών έτσι ώστε οι άνθρωποι να έχουν τις επιλογές τους και να τους αφήσουμε να κρατήσουν τα ποδήλατά τους, τα αυτοκίνητα και τον τρόπο ζωής τους. Πολλοί μιλάνε αυτές τις μέρες για το σεβασμό των διαφορετικών πολιτισμών αλλά έχουμε ήδη έναν πολιτισμό και ζητάμε να γίνει σεβαστός και αυτός».

Δηλαδή οι σοβαρές οργανώσεις που αποτελούνται από αφοσιωμένα μέλη νοιάζονται και υπερασπίζονται τον τρόπο ζωής τους, παρεμβαίνοντας έγκαιρα και αποφασιστικά. Παρόμοιο δείγμα αποτελεί και το αίτημα της FEMA προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία τελικά απάντησε στις φήμες για την εισαγωγή περιοριστών ταχύτητας στις μοτοσυκλέτες.

Ο θόρυβος ξέσπασε τον Απρίλιο του 2019 όταν κυκλοφόρησε ότι «η Ευρώπη» θέλει την εγκατάσταση του συστήματος Intelligent Speed ​​Assistance (ISA) στα αυτοκίνητα. Ένα μεγάλο μέρος του ειδικού τύπου άρχισε να περιγράφει το σύστημα αυτό ως «περιοριστή ταχύτητας για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες».

Τελικά αυτό δεν είναι σωστό και η Róża Thun, μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, υπεύθυνη για αυτή τη νομοθεσία στο Κοινοβούλιο δήλωσε ότι: «Δεν θεσπίζουμε περιορισμό ταχύτητας, αλλά ένα έξυπνο σύστημα που θα βοηθά τους οδηγούς να έχουν πλήρη επίγνωση όταν επιταχύνουν". Ορισμένοι δημοσιογράφοι επέμεναν ότι «η Ευρώπη» πρόκειται να θέσει υποχρεωτικά τους «περιοριστές ταχύτητας»… στα ποδήλατα. Για να αποσαφηνιστεί αυτό το ζήτημα μια και καλή, η F.E.M.A. απηύθυνε επίσημη επιστολή στον Matthew Baldwin, τον αναπληρωτή γενικό διευθυντή για την Κινητικότητα και τις Μεταφορές και ευρωπαίο συντονιστή για την οδική ασφάλεια και τη βιώσιμη κινητικότητα. Στην επιστολή αυτή εκφράστηκαν οι ανησυχίες των μοτοσυκλετιστών με την πιθανή εγκατάσταση του ISA στις μοτοσικλέτες. Επισημάνθηκε ότι δεν πρέπει να εφαρμοστούν τεχνολογικές εξελίξεις σχετικά με την ενδεχόμενη βελτίωση της οδικής ασφάλειας χωρίς την κατάλληλη διαβούλευση των μοτοσικλετιστών.

Ο Matthew Baldwin απάντησε στην επιστολή της FEMA και καθησύχασε τις ανησυχίες μας λέγοντας: «Αναφέρεστε σε κάποιες πληροφορίες που κυκλοφορούν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, με την έννοια ότι η Intelligent Speed ​​Assistance (ISA) θα εγκατασταθεί στις μοτοσικλέτες. Αυτό ασφαλώς δεν ισχύει. Οπως γνωρίζετε, οι μοτοσυκλέτες δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού Γενικής Ασφάλειας και του Κανονισμού Ασφάλειας Πεζών».

Ο κίνδυνος φαίνεται να απομακρύνεται αλλά ποτέ δεν ξέρεις…

Και μέσα σε όλα αυτά οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να υποφέρουν ενώ οι πωλήσεις μοτοσυκλετών να ευημερούν.

Η μείωση στην αγορά αυτοκινήτων μάλλον οφείλεται στην αύξηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και το ανανεωμένο ενδιαφέρον για τη μεταφορά με τους δύο τροχούς οδήγησε στην αύξηση των πωλήσεων!

Οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 3,1% το πρώτο εξάμηνο του 2019, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ενώ οι πωλήσεις μοτοσικλετών αυξήθηκαν κατά 9,1% την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τις εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών.

Η διαπίστωση που μας χαροποίησε λέει: «Οι νεότεροι δεν ενδιαφέρονται τόσο για την ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου» και συμπληρώθηκε με την άποψη του Stefan Pierer, διευθύνοντα σύμβουλου της KTM Industries AG, του μεγαλύτερου κατασκευαστή μεγάλων μοτοσυκλετών στην Ευρώπη που δήλωσε ότι «Βλέπουμε τους δύο τροχούς να επιστρέφουν ως επιλογή για μετακίνηση».

Η ιταλική Piaggio & C. SpA, η οποία κατασκευάζει τη Vespa και της ανήκουν η Moto Guzzi και η Aprilia, αναφέρει ότι οι πωλήσεις δίτροχων σημείωσαν άνοδο 5,9% το πρώτο εξάμηνο. Η BMW AG πούλησε 7,3% περισσότερες μοτοσυκλέτες τους πρώτους επτά μήνες του χρόνου. Ο Harald Krueger της BMW: «Ακόμα και με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα μείνετε καθηλωμένος σε μια κυκλοφοριακή συμφόρηση, έτσι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες παραμένουν σημαντικές για εμάς».

Μεγάλο μέρος της αύξησης αγοράς δικύκλων έχουν τα ηλεκτρικά μοντέλα. Σε όλη την Ευρώπη, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών μοτοσυκλετών και σκούτερ σημείωσαν άνοδο 77% το πρώτο εξάμηνο, φτάνοντας τις 34.000. μονάδες.

Οπως διαπιστώνετε τελικά το παιχνίδι των πωλήσεων δεν ακολουθεί τα σχέδια όσων θέλουν την μοτοσυκλέτα έξω από την καθημερινή κυκλοφορία. Επιπροσθέτως δεν μπορούν να ελέγξουν τις προτιμήσεις του ευρωπαϊκού κοινού που όπως διαβάσατε ήδη έχει τις δικές του απόψεις, όπως ρητά εκφράστηκαν προκαταβολικά από την Mag UK.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
8
=