Αμελείς Βολιώτες οδηγοί: Ενα στα 5 αυτοκίνητα χωρίς τεχνικό έλεγχο

Τελευταία ενημέρωση: 2019-07-22, 09:59:07
Αμελείς Βολιώτες οδηγοί: Ενα στα 5 αυτοκίνητα χωρίς τεχνικό έλεγχο

Η κακή συντήρηση ένας από τους κυριότερους λόγους, που λαμπαδιάζουν οχήματα

 

Φωτιά εκδηλώθηκε προχθές σε αυτοκίνητο στον Αγιο Λαυρέντιο. Φορτηγάκι τις προάλλες έβγαλε καπνούς στο λιμάνι. Δίκυκλο τυλίχτηκε στις φλόγες εν κινήσει στη Λαρίσης. Αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε λόγω πυρκαγιάς στη Δημητριάδος. Στους Αγίους Αναργύρους επαγγελματικό φορτηγάκι λαμπάδιασε…

Πάνω από δέκα κλήσεις δέχονται κάθε χρόνο η Πυροσβεστική Υπηρεσία Βόλου και οι κατά τόπους πυροσβεστικές αρχές για φωτιά σε οχήματα. Τι φταίει όμως και προκαλούνται τόσα συμβάντα; Αξιωματικοί της Πυροσβεστικής αποδίδουν τα περιστατικά στην παλαιότητα των αυτοκινήτων, αλλά και σε μη διαπιστωμένες βλάβες.

Ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων που ρωτήθηκαν από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ λένε ότι οι πολίτες αφήνουν για αργότερα την επισκευή ορισμένων ζημιών και τελικά υποχρεώνονται να καταβάλλουν πολλαπλάσια ποσά. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία στον Βόλο και τη Μαγνησία, όπου κυκλοφορούν περίπου 60.000 αυτοκίνητα, προκύπτει ότι ένα στα πέντε ΙΧ δεν έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο!

Η λογική να κινείται το αυτοκίνητο όπως κινείται πρέπει, όπως τονίζεται, να αλλάξει και να διαμορφωθεί μία νέα αντίληψη - κουλτούρα. Πλέον τίθεται θέμα ασφάλειας.

Πού καταλήγουν οι έλεγχοι

Στην παλαιότητα των αυτοκινήτων και σε μη διαπιστωμένες βλάβες καταλήγουν σύμφωνα με πληροφορίες από αξιωματικούς της Πυροσβεστικής, στην συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων οι έρευνες των ανακριτικών τμημάτων των κατά τόπους πυροσβεστικών αρχών του Νομού που ειδοποιούνται για να σβήσουν τις φωτιές και στη συνέχεια συλλέγουν στοιχεία για τα αίτια.

Όπως επισημάνθηκε, όταν υπάρχουν ακραίες καιρικές συνθήκες είτε λόγω ψύξης είτε λόγω ζέστης τα διάφορα ευαίσθητα σημεία των οχημάτων όπως σωληνάκια και πλαστικά μέρη ξεραίνονται λόγω των ιδιαίτερων θερμοκρασιών.

Αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να διαπιστωθεί με γυμνό μάτι ενώ δεν υπάρχει και κάποιο πρωτόκολλο που να υποχρεώνει στην αντικατάσταση με επακόλουθη κατάσταση τη διαρροή λαδιών ή καυσίμων… Ένας σπινθηρισμός λοιπόν που είναι απόλυτα φυσιολογικό να υπάρχει στον κινητήρα, φθάνει!

Όμως δεν είναι μόνο τα ευαίσθητα σημεία των αυτοκινήτων. «Συχνά οι έρευνες οδηγούν σε βλάβες για τις οποίες είτε υπήρξε αμέλεια για την αντιμετώπισή τους είτε δεν είχε διαπιστωθεί πού οφείλονταν έγκαιρα», υπογραμμίστηκε χαρακτηριστικά. Είναι ενδεικτικές δύο από τις περιπτώσεις στις οποίες επιλήφθηκαν οι πυροσβεστικές αρχές. Στη μία περίπτωση η φωτιά εκδηλώθηκε ενώ ο ιδιοκτήτης ήταν καθοδόν με το αυτοκίνητό του για το συνεργείο. Στην άλλη περίπτωση που και πάλι ο κάτοχος του ΙΧ επρόκειτο να επισκεφθεί συνεργείο δεν γνώριζε τι πρόβλημα υπήρχε και το αυτοκίνητό του δεν έπαιρνε μπροστά. Είχε ήδη επισκεφθεί δύο συνεργεία και δεν είχε βρεθεί λύση.

Ίσως σε αυτό να έπαιξε ρόλο ο έλεγχος σε μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία λόγω του χαμηλότερου κόστους επισκευής.

 Ψάχνοντας τις αιτίες

Οι φωτιές σε αυτοκίνητα υπήρχαν πάντοτε. Κάποιες προκαλούνται από την κακή συντήρηση κάποιες άλλες όχι. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Μαγνησίας Σταύρος Ζεϊμπέκης τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι αυτό που έχει αλλάξει σήμερα στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης είναι ότι υπάρχουν περισσότερες ζημιές.

Ο ίδιος αποδίδει το γεγονός σε δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι πλέον δεν γίνεται συστηματική συντήρηση των αυτοκινήτων. Ο δεύτερος, ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η συντήρηση μπορεί να γίνεται σε παράνομα συνεργεία όπου δεν υπάρχουν εξειδικευμένοι τεχνίτες.

«Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στον δρόμο είναι λιγότερο ασφαλή», επισημαίνει ο ίδιος.

Εξάλλου πολλοί είναι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων που μεταφέρουν τα αυτοκίνητά τους στα συνεργεία με… οδική βοήθεια. Αφήνουν δηλαδή τα προβλήματα να χρονίζουν μέχρι που τελικά τα ΙΧ σταματούν από μόνα τους στο δρόμο.

Πολλά τα παράνομα συνεργεία

Στο κομμάτι της συντήρησης ο κ. Ζεϊμπέκης στέκεται ιδιαίτερα στα μη αδειοδοτημένα συνεργεία. «Οι πολίτες θα πρέπει να απευθύνονται στα νόμιμα συνεργεία, που έχουν άδειες εργασίας και επαγγέλματος, έχουν και εξειδικευμένους τεχνίτες.

Οι επισκευές που γίνονται σε παράγκες ή πυλωτές πολυκατοικιών ή ακόμη και στον δρόμο είναι αποσπασματικές. Απλά μπαλώνουν τις ζημιές ενώ τα αυτοκίνητα είναι αμφίβολο κατά πόσο μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια», εξηγεί ο ίδιος.

Επισημαίνεται ότι αυτή τη στιγμή ο αριθμός των μη αδειοδοτημένων συνεργείων δεν είναι προσδιορισμένο ποιος είναι ακριβώς. Εκτιμάται όμως ότι είναι πάρα πολλά.

Τα νόμιμα συνεργεία – μέλη του Συλλόγου στη Μαγνησία είναι 150 και λειτουργούν καλύπτοντας όλες τις ανάγκες έχοντας από μηχανικούς και ηλεκτρολόγους μέχρι βαφείς και φανοποιούς.

Όλα τα μέλη του Συλλόγου είναι συμμορφωμένα με την κείμενη νομοθεσία της αδειοδότησης και τόσο οι ιδιοκτήτες τους όσο και οι τεχνίτες εκπαιδεύονται διαρκώς παρακολουθώντας όλες τις εξελίξεις του κλάδου.

Πρέπει να αλλάξει η κουλτούρα

Τραβούν τα μαλλιά τους οι κάτοχοι αυτοκινήτων όταν απευθύνονται στα νόμιμα συνεργεία με μεγάλες πλέον ζημιές. Αμέλησαν την αντικατάσταση των ελαστικών; Δεν έλεγξαν τις αναρτήσεις των αυτοκινήτων; Άφησαν στο αυτοκίνητο τη χαλασμένη αντλία νερού;

Ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Μαγνησίας Νίκος Πλουμιστός αναφέρει ότι πραγματικά ο κόσμος πρέπει να αλλάξει νοοτροπία και κουλτούρα και να συντηρεί το αυτοκίνητό του. Να σταματήσει να συγκρίνει τα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα με τα καινούργια. Να ακούει τις παρατηρήσεις των ειδικών.

Ο κ. Πλουμιστός επισημαίνει ότι υπήρξε κάτοχος αυτοκινήτου που κλήθηκε να πληρώσει ζημιά 2.000 ευρώ. Τράκαρε καθώς ενώ πάτησε φρένο τα ελαστικά του δεν έπιασαν. Σε άλλη περίπτωση δεν είχαν ελεγχθεί οι αναρτήσεις με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μην έχει «κράτημα». Ο οδηγός δεν μπόρεσε να φρενάρει και να στρίψει σωστά.

Ακόμη, κινητήρας αυτοκινήτου καταστράφηκε επειδή «έχανε» η αντλία νερού και ο ιδιοκτήτης δεν την αντικατέστησε.

«Στον οικογενειακό προγραμματισμό η συντήρηση του αυτοκινήτου θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα. Το ΙΧ δεν είναι μία λαμαρίνα με τέσσερις ρόδες. Βάζουμε τον εαυτό μας μέσα σε αυτό, την οικογένειά μας, τα παιδιά μας», πρόσθεσε ο ίδιος.

Χωρίς τεχνικό έλεγχο

Δυστυχώς παρά το γεγονός ότι είναι θέμα ζωής το αυτοκίνητο να κινείται με ασφάλεια στον δρόμο ωστόσο ένα στα πέντε αυτοκίνητα δεν έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Ο τεχνικός διευθυντής του ΚΤΕΟ Νέας Αγχιάλου Γιάννης Τέας λέει ότι η λογική ας κινείται το αυτοκίνητο όπως κινείται υπήρχε πάντοτε- από την προ κρίσης εποχή- αλλά από το 2010 και μετά παγιώθηκε.

«Το αντιμετωπίζουμε στο ΚΤΕΟ. Σκοντάφτουμε σε συμπεριφορές ατόμων που επιδεικνύουν πλήρη αδιαφορία. Βλέπουμε αυτοκίνητα που είναι παραμελημένα. Κυκλοφορούν με λάστιχα που δεν έχουν αλλαχθεί ποτέ, με αναμμένο το λαμπάκι ABS.

Όμως μιλάμε για προβλήματα σε αυτοκίνητα που αφορούν στην ασφάλεια των προσώπων που τα κυκλοφορούν», σημειώνει ο ίδιος.

Ο ίδιος λέει ότι «η κουλτούρα που υπάρχει πρέπει να αλλάξει. Να μην τρέχουν όλοι για έλεγχο ΚΤΕΟ όταν υπάρχει η προειδοποίηση για επιβολή προστίμου.

Ένα καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο πέραν από την ασφάλεια που παρέχει έχει περάσει και από τεχνικό έλεγχο και έχει και ασφαλιστήριο συμβόλαιο».

 «Το 20% των αυτοκινήτων που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ σήμερα είναι πολύ ικανοποιητικό σε σχέση με το ποσοστό που υπήρχε πριν από τρία με τέσσερα χρόνια. Όμως, και πάλι παραμένει πολύ υψηλό. Στη Μαγνησία κυκλοφορούν 60.000 αυτοκίνητα», προσθέτει ακόμη.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
8
+
9
=