ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝΤΑΣ… μέσα στην πόλη με ασφάλεια!

μοτοσυκλετωντασ-μέσα-στην-πόλη-με-ασ-540404

Του Θωμά Κακαδιάρη, μοτοσυκλετιστή

Είναι γεγονός ότι η μετατροπή της παλαιάς εθνικής οδού σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και η δημιουργία νέων οδικών αξόνων μείωσε τα τροχαία δυστυχήματα και ιδιαίτερα εκείνα με τις βαρύτατες θανατηφόρες συνέπειες. Αυτό ήταν το λογικό αποτέλεσμα, αφού η νησίδα που χωρίζει τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας δεν επιτρέπει πλέον στον ανόητο ή τον αδέξιο ή τον αφηρημένο οδηγό να μπει στο αντίθετο ρεύμα και να στείλει στον θάνατο όποιους άτυχους θα συναντούσε. Τα δυστυχήματα «μετακόμισαν» στους παράπλευρους δρόμους, στο παλαιό εθνικό δίκτυο και κυρίως «μετακόμισαν» μέσα στις πόλεις.

«Μετακόμισαν» τα τροχαία δυστυχήματα στις πόλεις και οι αυτοδιοικητικοί άρχοντες, οι επιστήμονες του χώρου και οι λοιποί κυκλοφοριολογούντες δεν λένε ξεκάθαρα ότι αποτελεί τη σοβαρότερη αιτία των δυστυχημάτων η στάθμευση των υπολοίπων οχημάτων στους στενούς δρόμους της πόλης μας, που σηκώνουν την κυκλοφορία καθημερινά. Συχνά, βεβαίως, μιλάνε για την ανάγκη εξεύρεσης χώρων στάθμευσης, αλλά στην πράξη δεν κάνουν τίποτα για να λυθεί το πρόβλημα. Μεταξύ μας, ούτε οι πολίτες, φίλοι οδηγοί και πεζοί έχουν συνειδητοποιήσει πόσο σοβαρό είναι γι αυτούς και τα παιδιά τους το θέμα.

Στους δρόμους της πόλης μας συναντάς διαρκώς διασταυρώσεις χωρίς επαρκή ορατότητα.

Σταθμευμένα οχήματα βρίσκονται παντού και ανάμεσα από αυτά μικρά παιδιά, αδέσποτα, διαβάτες, ηλικιωμένοι, άτομα με κινητικά προβλήματα, μητέρες με καροτσάκια επιχειρούν να διασχίσουν τον δρόμο. Μοιραία, τα πάντα οδηγούν στο τροχαίο δυστύχημα, διότι το βασικότερο στοιχείο ασφάλειας κατά την οδήγηση είναι η ορατότητα.Η ορατότητα εξασφαλίζει χρόνο αντίδρασης και χρόνος αντίδρασης σημαίνει έγκαιροι χειρισμοί του οχήματος, όπως είναι το φρενάρισμα ή ο ελιγμός αποφυγής. Δεν περιμένουμε μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, αν δεν εξασφαλίσουμε μέσα στις πόλεις σωστή κάθετη και οριζόντια σήμανση, απαλλαγή των δρόμων και των πεζοδρομίων από σταθμευμένα οχήματα και ομοιόμορφα καινούργια οδοστρώματα.

Ο αριθμός των τροχαίων δυστυχημάτων προκαλεί θλίψη. Μάλιστα, υπάρχουν αρκετά «ένοχα» σημεία μέσα στις πόλεις μας, όπου τα τροχαία δυστυχήματα επαναλαμβάνονται. Ενα τέτοιο «ένοχο» σημείο στον Βόλο είναι η διασταύρωση των οδών Μακρινίτσης και Γ. Καρτάλη (Γαλλίας).

Συμβαίνουν συνέχεια εδώ και δεκαετίες και πυκνώνουν όσο η κίνηση αυξάνεται σχεδόν καθημερινά δυστυχήματα με υλικές ζημιές, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις σοβαρότατους τραυματισμούς.

Πρόσφατα η διασταύρωση αυτή υποδέχτηκε και δέχεται ακόμη μεγαλύτερη κυκλοφορία λόγω έργων. Με την εκτροπή η οποία έγινε λόγω των έργων (κατασκευή κυκλικών κόμβων) η διασταύρωση αυτή έχει καταστεί αδιάβατη για τους πεζούς. Να σημειώσουμε ότι στο ίδιο οικοδομικό τετράγωνο στεγάζεται το κτηριακό συγκρότημα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου και στο αμέσως προηγούμενο άλλα δύο Δημοτικά Σχολεία. Η γύρω περιοχή φιλοξενεί σήμερα πολυπληθείς δραστηριότητες (Επιχείρηση Φυσικού Αερίου, Εργατικό Κέντρο, καταστήματα). Αύριο με την έναρξη των έργων στην Κίτρινη Αποθήκη αλλά και αργότερα με την λειτουργία του Κέντρου που πρόκειται να στεγαστεί εκεί τόσο η κυκλοφορία όσο και η στάθμευση θα δημιουργήσουν όλες τις επικίνδυνες προϋποθέσεις για αυξήση των τροχαίων δυστυχημάτων.

Η πρόσφατη ασφαλτόστρωση από τα συνεργεία του Δήμου βελτίωσε την εικόνα αφού, εκτός από τις ζημιές στα οχήματα από το κατακερματισμένο οδόστρωμα, μείωσε τον θόρυβο από την κύλιση των τροχών σημαντικά και γλίτωσε πολλούς πεζούς από ακούσια «μπάνια», όταν βρέχει.

Ποιο είναι το πρόβλημα στη διασταύρωση;

Ας δούμε πώς το περιέγραψε η ΜΟΤΟ.ΛΕ.Β. στην από 15/11/2004 επιστολή της προς τον τότε υπεύθυνο αντιδήμαρχο:

Η διασταύρωση των οδών Μακρινίτσης και Γ. Καρτάλη είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη εξ αιτίας των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που ισχύουν.

Ο κινούμενος επί της οδού Μακρινίτσης οφείλει να σταματήσει σύμφωνα με την κάθετη σήμανση (STOP/ P- 2) και να ελέγξει αριστερά του πριν διασχίσει την Γ. Καρτάλη, μια οδό με αυξημένη κυκλοφορία.

Ο κινούμενος επί της Μακρινίτσης βρίσκεται λόγω της ανωφέρειας σχετικά χαμηλά. Επιπλέον, επί της Γ. Καρτάλη επιτρέπεται η στάθμευση οχημάτων στο δεξιό μέρος της οδού, εμποδίζοντας τον ανερχόμενο να ελέγξει σε βάθος την Γ. Καρτάλη πριν την διασχίσει. Δεν είναι λίγες οι φορές που τα σταθμευμένα οχήματα ξεπερνούν την οικοδομική γραμμή περιορίζοντας την ορατότητα.

Σ’ αυτό προσθέστε τα απεριποίητα δένδρα που περιορίζουν και την ελάχιστη ορατότητα που θα επέτρεπε το πεζοδρόμιο της Γ. Καρτάλη. Εάν ο κινούμενος επί της Μακρινίτσης θέλει να ελέγξει την Γ. Καρτάλη πρέπει εκ των πραγμάτων να φτάσει σχεδόν στο μέσον του δρόμου.

Προσθέστε ότι ο κινούμενος επί της Γ. Καρτάλη που επιθυμεί να στρίψει αριστερά στην Μακρινίτσης λόγω των ρυθμίσεων αυτών αναγκάζεται να κινείται δεξιά κοντά στα σταθμευμένα οχήματα πλησιάζοντας την είσοδο στην διασταύρωση από την οδό Μακρινίτσης που βρίσκεται στα δεξιά του και κρύβεται από τα σταθμευμένα οχήματα.

Τυπικά εάν ο κινούμενος επί της Μακρινίτσης, διασχίζοντας την Γ. Καρτάλη, προκαλέσει ατύχημα ευθύνεται, επειδή παραβιάζει το σήμα Ρ-2. Όμως στην πράξη είναι σχεδόν αδύνατο να κάνει με ασφάλεια αυτό που ο Κ.Ο.Κ. επιβάλει διότι δεν έχει ορατότητα. Είναι θέμα τύχης και ελάχιστης απροσεξίας να προκληθεί ατύχημα δηλ. το επόμενο ατύχημα – το οποίο είναι θέμα χρόνου να συμβεί- εκτός αν αλλάξουν τα δεδομένα: να βελτιωθεί η ορατότητα με την περιποίηση των δένδρων του πεζοδρομίου και να μεταφερθούν οι θέσεις στάθμευσης στην αριστερή πλευρά της Γ. Καρτάλη.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να μελετηθεί η διασταύρωση και να εξεταστεί το θέμα από την Επιτροπή σας, διότι τα ατυχήματα θα συνεχιστούν.

Η μόνη ενέργεια που ακολούθησε την επιστολή ήταν η τοποθέτηση… κορυνών!

Στην πόλη αυτή οι κορύνες – όπως θα θυμάστε – κλήθηκαν να λύσουν κάθε πρόβλημα. Ελυσαν το πρόβλημα στην περίπτωση αυτή; Οχι!

Για την ακρίβεια, απέτρεψαν τους νόμιμους να σταθμεύουν μέχρι την οικοδομική γραμμή αλλά οι αδιάφοροι και οι παράνομοι συνέχισαν να σταθμεύουν τσακίζοντας τις κορύνες! Τα δυστυχήματα συνεχίστηκαν και σήμερα αυτές οι ταλαιπωρημένες κορύνες αφαιρέθηκαν για την ασφαλτόστρωση και δεν επανατοποθετήθηκαν νέες, ούτε έγινε κάποια διαμόρφωση για την αποτροπή της στάθμευσης.

Ποιο το αποτέλεσμα; Μέχρι σήμερα στη διασταύρωση αυτή συνεχίζονται τα τροχαία δυστυχήματα και αν δεν υπάρξει σοβαρή παρέμβαση με διαμόρφωση του πεζοδρομίου στην ΝΔ γωνία της διασταύρωσης, οριζόντια έντονη σήμανση ή όποια άλλη τεχνική παρέμβαση θα βελτίωνε την ασφάλεια, τα δυστυχήματα απλώς θα συνεχιστούν και η φιλεύσπλαχνη κυρία που διαμένει στη ΒΔ γωνία της διασταύρωσης θα συνεχίσει να έχει σε ετοιμότητα τον δίσκο με το νεράκι για τους αλλόφρονες ατυχηματίες. Αυτό θέλουμε;

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου