ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝΤΑΣ… μελετώ τον Κ.Ο.Κ.!

Τελευταία ενημέρωση: 2019-04-14, 17:30:11
(φωτο: αρχείου)
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝΤΑΣ…  μελετώ τον Κ.Ο.Κ.!

Του Θωμά Κακαδιάρη, μοτοσυκλετιστή

Ισως να το θεωρήσετε υπερβολικό, αλλά πριν να το σκεφθείτε προσέξτε! Ο Κ.Ο.Κ. ίσως και να αποτελεί το πλέον σημαντικό νομικό κείμενο μετά το Σύνταγμα. Αν δεν συμφωνείτε, σκεφτείτε ότι ρυθμίζει την τροχαία κίνηση και αυτή αφορά, κυριολεκτικά, σε όλους είτε οδηγούμε, είτε όχι. Με αυτή την έννοια, ενδιαφέρει όλους τους πολίτες, αλλά μόλις τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί περισσότερη προσοχή. Φυσικά ακόμη απέχει από το επιθυμητό επίπεδο όσον αφορά στις προβλέψεις του, αλλά και στις διατυπώσεις του.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι στην Ευρωπαϊκή Ενωση τα κράτη – μέλη διατηρούν τον εθνικό τους Κ.Ο.Κ. και έχουν αρκετές διαφορές στην τεχνική οργάνωση του οδικού περιβάλλοντός τους. Παρ΄ όλα αυτά ακολουθούν την ενιαία οδηγία της Ε.Ε. στην εκπαίδευση και στην εξέταση για την απόκτηση διπλώματος.

Πολύ συχνά ακούμε την παραίνεση «τηρείτε τον Κ.Ο.Κ.» και μάλιστα ως κύριο μήνυμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος των τροχαίων δυστυχημάτων. Εννοείται ότι βεβαίως δεν υποστηρίζουμε άλλη άποψη. Ο Κ.Ο.Κ. πρέπει να τηρείται και βεβαίως είναι απαραίτητος

Ο Κ.Ο.Κ. μπορεί να αλλάξει ένα μέρος της οδυνηρής πραγματικότητας εφόσον συντρέχουν οι πιο κάτω λόγοι:

α) Ο Κ.Ο.Κ. πρέπει να επικαιροποιείται ανάλογα με τις νέες ανάγκες, που παρουσιάζονται και δεν εννοώ τις εξαγγελίες για τα πρόστιμα που αυξομειώνονται. Δυστυχώς ακόμη και εδώ οι πολιτικές ηγεσίες πασχίζουν κάθε φορά ανάλογα με το τι κρίνουν αναγκαίο να διορθώσουν την πολιτική τους εικόνα.

β) Ο Κ.Ο.Κ. πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τη νομολογία, τη διατύπωση της σωστής γλώσσας, ώστε να είναι κατανοητή και φυσικά να ενσωματώνει κάθε πρόβλεψη, που έχει αποδειχθεί ορθή και ικανή να βοηθήσει στην ασφαλή μετακίνηση.

γ) Ο Κ.Ο.Κ. πρέπει να εφαρμόζεται χωρίς ακραίες αυστηρότητες και ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΚΑΤΕYΘΥΝΣΗ.

Μετά από αυτές τις παρατηρήσεις, ίσως προβληματιστεί κάποιος και αναρωτηθεί: Δεν εκπληρώνονται όλα τα παραπάνω από τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας; Η 30χρονη εμπειρία μου στον οργανωμένο μοτοσυκλετισμό λέει ότι ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ τίποτε από αυτά δεν συμβαίνει! Για να μη χαθούμε σε ιστορίες καθημερινής υψηλής πολιτικής τρέλας, θα γίνω πιο συγκεκριμένος. Ο Κ.Ο.Κ. προβλέπει μια σειρά από πινακίδες κάθετα τοποθετημένες στα δεξιά του οδοστρώματος, οι οποίες καλούνται να παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο, δηλώνοντας άλλες κίνδυνο, άλλες υποχρέωση και άλλες παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες πλοήγησης.

Αρκετές από αυτές είναι συνδεδεμένες με την ασφάλειά μας, όπως αυτές του κινδύνου και άλλες με όρια ταχύτητας, που και αυτές έχουν τον λόγο τους να υπάρχουν (όχι πάντα επιτυχημένες στην τοποθέτησή τους). Ποινές προβλέπονται για όσους παραβιάζουν τις επιταγές των πινακίδων και για όσους ανεύθυνα τις καταστρέφουν ή τις αλλοιώνουν. Υπάρχει όμως και μια βασικότερη, σοβαρότερη και όπως φαίνεται λίγο ξεχασμένη ρύθμιση του Κ.Ο.Κ., που αφορά στην υποχρέωση της ορθής και ευκρινούς σήμανσης από τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας. Για να ρίξουμε μια ματιά ΟΛΟΙ ΜΑΣ στο άρθρο 10 του Κ.Ο.Κ. και όταν γράφω όλοι μας εννοώ όσοι οφείλουν να το τηρούν και όσοι οφείλουν να ελέγχουν την τήρησή του!

Οταν το διαβάσουν με προσοχή και το θυμηθούν, διότι το γνωρίζουν άπαντες, ας ρίξουν μια ματιά στους καθημερινούς δρόμους μας και ας μας πουν αν τηρείται το άρθρο και κατ΄ επέκταση ο Κ.Ο.Κ.!

Το άρθρο 10 του Κ.Ο.Κ. έχει τίτλο: Εγκατάσταση μέσων σήμανσης και σηματοδότησης και προβλέπει στην πρώτη παράγραφό του ότι όποιος έχει τις κατά τον Κ.Ο.Κ. αρμοδιότητες ή την εξουσία επί του πράγματος, επί του οποίου διεξάγεται δημόσια κυκλοφορία, υποχρεούται να λαμβάνει κάθε μέτρο, ώστε από τη δημόσια κυκλοφορία να μη δημιουργείται κίνδυνος ή ζημία τρίτων προσώπων ή άλλων έννομων αγαθών. Ετσι για βοηθήσω προς τη σωστή κατεύθυνση, το φωτογραφικό υλικό που ακολουθεί δείχνει ότι η σήμανση δεν έχει απλώς παραμεληθεί σε κάποια σημεία του οδικού δικτύου, αλλά κυριολεκτικώς έχει εγκαταλειφθεί στη μοίρα του καιρού, της φθοράς και των κακόβουλων.

Οι φωτογραφίες του άρθρου έχουν ληφθεί στο τέλος Μαρτίου και με αφετηρία μέτρησης της χιλιομετρικής απόστασης το σημείο συνάντησης της οδού Ιάσονος με την οδό Ιωλκού της πόλης του Βόλου.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
6
=