Δίνει ζωή σε ιστορικά οχήματα

Τελευταία ενημέρωση: 2018-12-17, 20:39:51
O μηχανικός Θανάσης Μητράκης
Δίνει ζωή σε ιστορικά οχήματα

O Βελεστινιώτης μηχανικός Θανάσης Μητράκης αξιοποιώντας την τεχνολογία κάνει θαύματα

 

Ο Ελβις Πρίσλεϊ προσπαθεί να αποφύγει την Αστυνομία με έναν «Σκαραβαίο». Από την άλλη, η Οντρεϊ Xέπμπορν και ο Γκρέγκορι Πεκ πραγματοποιούν μία τρελή βόλτα με βέσπα στη Ρώμη της δεκαετίας του ‘50. Στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης, ο ηγέτης του ΠΑΣΟΚ Ανδρέας Παπανδρέου φτάνει στο Κιλελέρ με μία πράσινης απόχρωσης Mercedes…

Ρεπορτάζ: ΦΟΙΒΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που συνδέθηκαν με μία ολόκληρη εποχή μπορούν κι επιβιώνουν ακόμα και σήμερα, χάρη σε μηχανικούς όπως ο Βελεστινιώτης Θανάσης Μητράκης, ο οποίος έχει εργαστεί με φίλους -συνεργάτες σε διάφορα projects με στόχο τη «διάσωση» ιστορικών οχημάτων.

Δεν είναι δύσκολο φυσικά για τον καθένα να διακρίνει πως όσο πιο πολύ προχωρά η τεχνολογία, τόσο περισσότερο ο όρος «vintage» αποκτά μεγαλύτερη συναισθηματική, αλλά και συλλεκτική αξία.

Για τον Θανάση βέβαια, όπως μας εξηγεί, δεν είναι τόσο η δόξα για αυτό που επιχειρεί, ούτε τα λεφτά, αλλά κυρίως η δυνατότητά του να κυκλοφορεί στον χωροχρόνο, είτε στους δύο, είτε στους τέσσερις τροχούς, η χαρά…

Ποια είναι η διαδικασία «αναγέννησης» ενός κλασικού οχήματος;

Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει αρχικά να μας πει πού θέλει να το φτάσει. «Αναπαλαίωση» με γνήσια ανταλλακτικά, μία απλή επισκευή;

Η αναμόρφωση ξεκινά βγάζοντας όλα τα μέρη του αυτοκινήτου (προφυλακτήρες, τροχούς, μοτέρ), στη συνέχεια κάνουμε αμμοβολή και μετά ξεκινάμε και μοντάρουμε, βάφουμε κ.λπ.

Για παράδειγμα, αυτή η Vespa (εικόνα) ήταν σάπια, ένα σκέτο «κουφάρι», ο ιδιοκτήτης στα Φάρσαλα την είχε πεταμένη σε ένα κοτέτσι. Μάλιστα ο φίλος μου απορούσε αν αυτό μπορεί να γίνει ξανά κανονική μοτοσικλέτα.

Εννοείται βέβαια ότι θέλει αρκετό χρόνο, καθώς και ότι το κόστος δεν είναι μικρό. Θα χρειαστούν ίσως ανταλλακτικά που δεν υπάρχουν στην Ελλάδα. Κάποια είναι τόσο δυσεύρετα γενικά που πρέπει να βρεις κάποια «πατέντα» για να τα αντικαταστήσεις σωστά.

Για αυτό τον λόγο και μία αντίκα σε καλή κατάσταση είναι αρκετά ακριβή. Στο εξωτερικό έχουν μεγάλη ζήτηση και κάποιος μπορεί να βγάλει και καλό κέρδος αν θέλει να την πουλήσει. Γενικότερα, πίσω από το ιστορικό αυτοκίνητο υπάρχει μία ολόκληρη βιομηχανία εκατομμυρίων ευρώ και πολλές φορές ένα ιστορικό όχημα μπορεί να ξεπεράσει κατά πολύ την αρχική του τιμή.

Από ό,τι γνωρίζω, στην Ευρώπη και την Αμερική υπάρχουν ειδικά συνεργεία που κάνουν μόνο αυτή τη δουλειά, «αναπαλαιώνουν» κλασικά αυτοκίνητα και τα συντηρούν.

Η εκθεσιακή Lotus Seven και η Vespa του 1950

Χρειάζονται ειδικές γνώσεις για να «αναπαλαιώσεις» ένα κλασικό όχημα;

Οχι ιδιαίτερα. Το βασικό συστατικό είναι η «τρέλα», η αγάπη για το παλαιό - κλασικό. Ολοι βλέπουν ένα «vintage» ωραίο αυτοκίνητο και φυσικά τους αρέσει. Για να φτάσεις όμως να το αγαπήσεις πραγματικά και να ασχοληθείς χρειάζεται πρώτα αρκετή κούραση, αμέτρητες ώρες και φυσικά το πακέτο περιλαμβάνει ουκ ολίγα έξοδα.

Να συμπληρώσουμε ακόμα ότι με το αμάξι μπορούν να αναπτυχθούν και συναισθηματικοί δεσμοί. Αυτό το αντιλήφθηκα έντονα κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στην Κούβα όπου οι άνθρωποι ήταν αναγκασμένοι λόγω συνθηκών να συντηρούν τα παλιά αυτοκίνητα για χρήση.

Πάντως, για εμάς τους μηχανικούς, που τα λατρεύουμε, είναι μία κανονική ιεροτελεστία, η οποία τελείται στον ελεύθερο χρόνο μας καθώς το βλέπουμε ως διασκέδαση.

Όσον αφορά στη ρέπλικα της Lotus Seven που βλέπετε (εικόνα) τη δημιουργήσαμε από την αρχή με τον καθηγητή Γιώργο Ραχούτη, μηχανολόγο μηχανικό και καθηγητή σε ΕΠΑΛ. Το σασί είναι φτιαγμένο στο χέρι από τον κ. Ραχούτη, όπως και τα ψαλίδια. Κάποιες λαμαρίνες έγιναν παράλληλα στο χέρι ενώ κάποια μέρη μάς ήρθαν από την Αγγλία. Επίσης, τα σχέδια τα βρήκε o ίδιος στην Αγγλία.

Ο θρυλικός «Σκαραβαίος» της Volkswagen

Οταν οδηγείς ένα κλασικό αμάξι ή μια μοτοσικλέτα, μπορείς να νιώσεις την ιστορία που φέρουν μαζί τους;

Σαφώς, όταν ένα αμάξι βγήκε σε κυκλοφορία πριν 50 χρόνια, κουβαλά μία μεγάλη ιστορία, αλλά και γοητεία την οποία αντιλαμβάνεται και ο κόσμος και το «χαζεύει» στον δρόμο.

Οταν ακούς τον έντονο, αλλά χαρακτηριστικό ήχο της μηχανής, όταν ακουμπάς το παλιό δέρμα στα καθίσματα. Η αίσθηση για όποιον μπορεί να το καταλάβει είναι μαγευτική.

Πολλές φορές βέβαια τα σημάδια της ιστορίας είναι… πιο ξεκάθαρα. Οταν αναμορφώναμε κάποια στιγμή ένα Fiat, είχαμε δει ξεκάθαρα σημάδια από σφαίρες…

Μη λησμονήσουμε επίσης πως κάθε αυτοκίνητο στο παρελθόν «αντιπροσώπευε» και μία χώρα ή είχε συνδεθεί με πολιτικούς της ηγέτες. Μία Mercedes που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο γκαράζ, φημολογείται ότι ήταν αυτή με την οποία έφτασε ο Ανδρέας Παπανδρέου το 1978 στο Κιλελέρ για να μιλήσει στους αγρότες.

Η… σοσιαλιστική Mercedes - Benz W 123 230Ε

Εχει θέση το κλασικό αυτοκίνητο σήμερα;

Εννοείται! Οπως κάθε τι ιστορικό, μας δείχνει και την εξέλιξη της τεχνολογίας και του ανθρώπου. Πρέπει να το σεβόμαστε. Επειδή το συγκεκριμένο κομμάτι είναι και ιδιαίτερο, πιστεύω ότι το ίδιο το κράτος θα πρέπει με κάποιο τρόπο να δώσει μεγαλύτερο κίνητρο τους ανθρώπους που ασχολούνται με τη «διάσωση» ιστορικών οχημάτων και τα κρατούν «ζωντανά». Αναμφίβολα, είναι και η οικονομική κρίση στη μέση, αλλά κρίμα να «φεύγουν» στο εξωτερικό ή να «σκοτώνονται» πηγαίνοντας για παλιοσίδερα…

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
4
+
5
=