Σήμερα η «πιο καταθλιπτική ημέρα του χρόνου»

Τελευταία ενημέρωση: 2015-01-19, 19:55:59
Σήμερα η «πιο καταθλιπτική ημέρα του χρόνου»

Μήπως σήμερα αισθάνεστε λίγο πιο «πεσμένοι» σε σχέση με χθες; Υπομονή. Μια μέρα είναι, θα περάσει. Όχι, όμως μια οποιαδήποτε ημέρα αλλά, σύμφωνα με έναν λέκτορα πανεπιστημίου, η «πιο καταθλιπτική του χρόνου». Υπάρχει μάλιστα και ένας μαθηματικός τύπος που το «αποδεικνύει».

Οι αγγλόφωνες την αποκαλούν «Blue Monday». Η τρίτη Δευτέρα κάθε Ιανουαρίου αποτελεί, για πολλούς, συνώνυμο της μιζέριας, της θλίψης και... των νεύρων.

Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με τον Κλιφ Άρναλ, λέκτορα στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, το τέλος των γιορτών των Χριστουγέννων σε συνδυασμό με άλλους παράγονες αυξάνουν το συναίσθημα της δυσφορίας.

Προς επίρρωση των ισχυρισμών του, ο Άρναλ έφτιαξε και έναν μαθηματικό τύπο στον οποίο συνυπάρχουν ο καιρός, τα χρέη, ο χρόνος που πέρασε από τα Χριστούγεννα, ο χρόνος που πέρασε χωρίς να εκπληρώσουμε κάποιον από τους στόχους της νέας χρονιάς, τα επίπεδα κινήτρων που έχει ο καθένας, αλλά και το αίσθημα ανάγκης να αναλάβει κανείς δράση.

Αν και ο μαθηματικός αυτός τύπος δεν έχει την υποστήριξη των επιστημόνων, η επιρροή της εν λόγω ημέρας είναι μεγάλη και σύμφωνα με ποικίλες έρευνες του παρελθόντος ένα μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων θεωρούν αυτή την ημέρα ως την χειρότερη τους (στη δεύτερη θέση έρχεται η Πρωτοχρονιά).

Σύμφωνα με τον λέκτορα, η πιο χαρούμενη ημέρα του χρόνου υπολογίζεται κάπου ανάμεσα στις 21 και 24 Ιουνίου.

Ο μαθηματικός τύπος του Κλιφ Άρναλ.

 

Πώς να προστατευτείτε από τη «Μαύρη Δευτέρα»

Προσέξτε τη διατροφή σας. Οι επιστήμονες επιμένουν πως υπάρχει σχέση ανάμεσα στο πεσμένο ηθικό και τη διατροφή. Φροντίστε το διαιτολόγιό σας να περιλαμβάνει πρωτείνες (αυγά, κρέας, τυρί, καρύδια, φουντούκια, όσπρια) και μαγνήσιο (κακάο, ξηρά φρούτα, φουντούκια) και τρόφιμα που να περιέχουν Ομέγα 3 και 6 ( ελαιόλαδο, ρέγκα, σκουμπρί, σολωμός).

Κοιμηθείτε λίγο περισσότερο: Ο πολύς και ισορροπημένος ύπνος βοηθά στην αντιμετώπιση των συναισθηματικών αδιεξόδων.

Ασκηθείτε: Ακόμη κι αν η έντονη άσκηση δεν είναι ανάμεσα στις προτιμήσεις σας, ένας μακρύς περίπατος θα βοηθήσει στη βελτίωση της ψυχολογικής σας κατάστασης.

Δείτε φίλους: Ακόμη κι αν η δια ζώσης επικοινωνία με αγαπημένα πρόσωπα δεν είναι εφικτή, ένα απλό τηλεφώνημα μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα, υποστηρίζουν οι ειδικοί.

ethnos.gr

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
9
+
9
=