Ρομπότ του… μέλλοντος στο παρόν έφεραν μαθητές του 1ου Γυμνασίου Αλμυρού

Τελευταία ενημέρωση: 2021-04-19, 13:51:08
Ρομπότ του… μέλλοντος στο παρόν έφεραν μαθητές του 1ου Γυμνασίου Αλμυρού

Δούλεψαν ανά ομάδες μαζί με μαθητές και του 10ου Γυμνασίου Βόλου και εντυπωσίασαν με την πληθωρική τους παρουσία στο 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

 

Ολο τους το ταλέντο, τις γνώσεις, αλλά και την ευαισθησία τους για περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα ξεδίπλωσαν μαθητές του 1ου Γυμνασίου Αλμυρού και μαζί τους ομάδα μαθητών του 10ου Γυμνασίου Βόλου, οι οποίοι συμμετείχαν στο10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας Βόλου. Εξυπνη πόλη, καπελάκι για κωφάλαλους, μηχανισμός που ενεργοποιεί αντλία νερού χωρίς επαφή, μετρητής της ποιότητας του αέρα, αλλά και ρομποτικός βραχίονας για τον καθαρισμό των θαλασσών αποτελούν την πληθωρική συμμετοχή με πρωτότυπα έργα μαθητών, που εργάστηκαν εξ αποστάσεως, σε ώρες εκτός σχολικού ωραρίου, με μεράκι και ενθουσιασμό για να παρουσιάσουν ολοκληρωμένες τις πρωτότυπες δημιουργίες τους.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Στο 1ο Γυμνάσιο Αλμυρού έχει συσταθεί πολυπληθής ομάδα ρομποτικής, στην οποία ενσωματώθηκαν και τέσσερις μαθητές από το 10ο Γυμνάσιο Βόλου. Συνδετικός κρίκος των μαθητών των δύο σχολείων είναι ο καθηγητής πληροφορικής του 1ου Γυμνασίου Αλμυρού, Σάββας Τσολάκης, ο οποίος συμπληρώνει ωράριο στο 10ο Γυμνάσιο Βόλου και έφερε σε επαφή τα παιδιά των δύο σχολείων που εργάστηκαν από κοινού.

Από τον περασμένο Νοέμβριο, εν μέσω καραντίνας, συνολικά 31 μαθητές εργάστηκαν αγόγγυστα, πάνω –όχι μόνο στις πέντε δημιουργίες που παρουσίασαν, αλλά- σε συνολικά εννέα έργα, τα τέσσερα εκ των οποίων δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν εγκαίρως. Ακόμη κι έτσι όμως η πολυπληθής ομάδα ρομποτικής, είχε την πιο πληθωρική παρουσία στο Φεστιβάλ και μάλιστα με έργα που θα μπορούσαν να βρουν εφαρμογή στην καθημερινότητα.

Οι μαθητές δούλεψαν στα έργα τους ανά ομάδες, κυρίως διαδικτυακά και κατά τη σύνθεση των κατασκευών, εργάστηκαν στο οργανωμένο εργαστήριο ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου Αλμυρού. Η αποστολή τους δεν ήταν εύκολη εν μέσω καραντίνας και μη λειτουργίας των σχολείων, το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Τα εργαστήρια χωρίστηκαν σε εννέα αίθουσες, σε τρεις διαφορετικούς ορόφους, τηρουμένων των μέτρων ασφαλείας και απόστασης και με τον καθηγητή Σάββα Τσολάκη να «μοιράζεται» ανάμεσα σε αίθουσες και ορόφους για να καθοδηγήσει τους μαθητές του και να τους βοηθήσει να ξεπεράσουν προβλήματα που τυχόν αντιμετώπιζαν.

Σύμμαχος των εννέα ομάδων και του υπεύθυνου καθηγητή ήταν οι εταιρείες- χορηγοί που προμήθευαν τις ομάδες με όλα τα απαραίτητα υλικά και κυρίως ο ίδιος ο διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Αλμυρού, Νικόλαος Χατζηαγουστίδης, ο οποίος άνοιγε το σχολείο για τη φιλοξενία των ομάδων ακόμη και απογεύματα ή Σαββατοκύριακα. «Μην κοιτάτε τα πόδια, αλλά τα αστέρια», η συμβουλή του κ. Χατζηαυγουστίδη προς τους μαθητές, που πραγματικά μεγαλούργησαν.

Η πόλη που ανάβει… πράσινα

Από τις εντυπωσιακότερες κατασκευές των μαθητών ήταν η έξυπνη πόλη, η οποία αποτυπώθηκε σε μακέτα μήκους δύο μέτρων και πλάτους ενός μέτρου και φιλοξενεί playmobile.

Πρόκειται για μία πραγματική πόλη, με σπίτια, δρόμους και δημοτικό φωτισμό, ο οποίος λειτουργεί με πράσινο τρόπο. Μαθητές εγκατέστησαν φωτοβολταϊκά πάνελ και μία υδρογεννήτρια μέσω των οποίων παράγεται ηλεκτρικό ρεύμα και έτσι φωτίζονται οι δημοτικοί στύλοι φωτισμού. Η ένδειξη δε, της ποσότητας ενέργειας που παράγεται και καταναλώνεται, αποτυπώνεται σε μικρή οθόνη.

Οι μαθητές δούλεψαν μόνοι τους τόσο στον προγραμματισμό όσο και στο κατασκευαστικό κομμάτι, προσφέροντας μία έξυπνη λύση για τη φωταγώγηση μιας πόλης, χωρίς «αποτύπωμα» στο περιβάλλον.

Καπελάκι για κωφάλαλους

Στα… παπούτσια ενός ατόμου με αναπηρία ακοής και ομιλίας, μπήκαν εξάλλου μαθητές, οι οποίοι έδωσαν λύση σε ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι αυτοί. Δεν μπορούν να ακούσουν κι άρα να αντιληφθούν οτιδήποτε δεν βλέπουν.

Πάνω σε ένα καπελάκι προσάρμοσαν τρεις αισθητήρες απόστασης: έναν στο δεξί μέρος, έναν στο αριστερό και έναν πίσω. Οι συγκεκριμένοι αισθητήρες αντιλαμβάνονται ό,τι πλησιάζει σε αυτόν που το φορά, για παράδειγμα έναν άνθρωπο, ένα αυτοκίνητο και δίνουν κάθε φορά που η απόσταση γίνεται μικρή, εντολή σε έναν κινητήρα δόνησης που ειδοποιεί το κωφάλαλο άτομο για την παρουσία αντικειμένου ή ανθρώπου γύρω του.

Όπως μάλιστα εξηγεί ο κ. Τσολάκης, πρόκειται για μία ελαφριά κατασκευή που στηρίζεται σε πλακέτα arduino και μπορεί να δώσει λύσεις σε άτομα με αναπηρίες για την ασφαλή κυκλοφορία τους στην πόλη μέσα από την αντίληψη του περιβάλλοντός τους.

Με έμπνευση από την… πανδημία

Η πανδημία του κορονοϊού και τα μέτρα προστασίας που βρίσκονται σε ισχύ, φαίνεται να αποτέλεσαν πηγή… έμπνευσης για ομάδα μαθητών του 1ου Γυμνασίου Αλμυρού.

Υπ’ αριθμόν ένα κανόνας εν μέσω πανδημίας είναι να αποφεύγουμε την επαφή με κοινόχρηστα αντικείμενα μέσω των οποίων ο ιός μπορεί να κολλήσει στα χέρια μας. Τι έκαναν οι μαθητές; Κατασκεύασαν έναν μηχανισμό που περιλαμβάνει αισθητήρα απόστασης και κάθε φορά που κάτι τον πλησιάζει ενεργοποιείται. Στην προκειμένη περίπτωση ενεργοποιείται μία αντλία νερού για το πλύσιμο των χεριών χωρίς ο χρήστης να απαιτείται να την αγγίξει για να την ανοίξει ή να την κλείσει. Το ίδιο σύστημα όπως εξηγεί ο κ. Τσολάκης μπορεί να εφαρμοστεί και για αντισηπτικό ή οινόπνευμα, να τοποθετηθούν τέτοιες αντλίες σε κεντρικά σημεία ακόμη και μέσα σε μια πόλη και οι πολίτες να μπορούν να απολυμαίνουν τα χέρια τους χωρίς να χρειαστεί να έρθουν σε επαφή με κάποιο εξάρτημα.

Μετρούν την ποιότητα του αέρα

Εξάλλου, άλλη ομάδα μαθητών προχώρησε στην κατασκευή ενός μετρητή της ποιότητας του αέρα. Ο συγκεκριμένος μετρητής καταγράφει με αισθητήρα μέτρησης τις συγκεντρώσεις του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα και εμφανίζει κάθε φορά τα αποτελέσματα σε οθόνη.

Ο μετρητής δοκιμάστηκε και οι μαθητές διαπίστωσαν ότι ο αέρας που αναπνέουμε δεν είναι και τόσο… καθαρός.

Ρομποτικός βραχίονας «ψαρεύει» σκουπίδια

Από τις πιο εντυπωσιακές ρομποτικές κατασκευές και ο ρομποτικός βραχίονας των μαθητών του 10ου Γυμνασίου Βόλου. Πρόκειται για έναν κανονικό ρομποτικό βραχίονα, ο οποίος είναι εξοπλισμένος με αισθητήρα απόστασης, μπορεί να «βουτά» στη θάλασσα, να «βλέπει» τα σκουπίδια, να τα πιάνει και στη συνέχεια να τα αφήνει πάνω σε μία κυλιόμενη ταινία μέσω της οποίας απομακρύνονται από την παραλία.

 

31 μαθητές στην dream team ρομποτικής

Συνολικά 31 μαθητές συνθέτουν τη dream team ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου Αλμυρού και μαζί του 10ου Γυμνασίου Βόλου, δημιουργίες της οποίας παρουσιάστηκαν στο 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας Βόλου.

Συμμετείχαν ανά ομάδα:

-SMART CITY

Κοντοβάς Σταύρος

Παπανάτσιος Απόστολος

Καραγεώργος Χρήστος

 

-ΚΑΠΕΛΑΚΙ ΓΙΑ ΚΩΦΑΛΑΛΟΥΣ

Μποντού Κωνσταντίνα

Βασιλάκου Ευσταθία

Παληάς Απόλλων

 

-ΣΥΣΚΕΥΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΧΕΡΙΩΝ

Παπαθεοδώρου Κυριακή

Τζιόπα Μαρία Τήνα

Γκάτση Γεωργία Μαρία

 

-ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ

Μπαγλατζή Δήμητρα Ξενιά

Τόρης Χρήστος

Μπακάλη Χριστίνα

 

-ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ

Σμυρνή Παρασκευή

Παπαγεωργίου Βασίλειος – Ρηγίνος

Μουράτη Βασιλική

Κολοκοτρώνη Ευαγγελία Ειρήνη.

Οι υπόλοιποι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Αλμυρού που συμμετείχαν στην ομάδα ρομποτικής είναι : Τσιάτσου Αγγελική, Τόπα Μαρία, Τζίμα Ελένη, Λιάπη Νεκταρία Ευαγγελία, Βέτσικας Κωνσταντίνος Μάριος, Ζγουλέτας Στέργιος, Καραγεώργος Ευάγγελος, Κριτσάκης Ανδρέας, Ευθυμίου Δημήτριος, Μόκας Ηλίας, Ντονούδης Θεόδωρος, Τέκας Αθανάσιος, Ξυδής Αλέξανδρος, Μακρής Αντώνιος και Κολώνης Ανδρέας.

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
3
=