ΑΛΜΥΡΟΣ

Διαδικτυακό σχολείο ιδρυσαν μαθητές και καθηγητές του ΓΕΛ Αλμυρού

διαδικτυακό-σχολείο-ιδρυσαν-μαθητές-10705

Ενα παράλληλο διαδικτυακό σχολείο λειτουργεί στο Γενικό Λύκειο Αλμυρού. Μαθητές και καθηγητές δημιούργησαν τη δική τους ιστοσελίδα, μέσω της οποίας επικοινωνούν και συζητούν, λύνουν απορίες για τα μαθήματα, συμμετέχοντας σε ασκήσεις και διαγωνίσματα.

Ακόμη κι όταν δεν είναι στην τάξη, με τη βοήθεια ενός υπολογιστή και του διαδικτύου, οι μαθητές μπορούν να επικοινωνήσουν με τους καθηγητές ή και με συμμαθητές τους και να βοηθηθούν στα σχολικά μαθήματα.

Συγκεκριμένα, 22 μαθητές της Α’ Λυκείου του ΓΕΛ Αλμυρού στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων υλοποιήσανε κατά το σχολικό έτος 2015 – 2016 το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα «Δημιουργία κοινωνικού δικτύου και η επιρροή του στην εκπαιδευτική διαδικασία». Υπό την καθοδήγηση των υπευθύνων καθηγητών του κ. Ζάντζου Αποστόλου, της κ. Ξυνού Κατερίνας και της κ. Ράππου Ζωής δραστηριοποιηθήκανε στον τομέα του ασφαλούς διαδικτύου.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί προσεγγίσανε το θέμα του διαδικτύου αναφορικά με το πόσο εύχρηστο ή όχι είναι στις διαπροσωπικές των χρηστών αλλά και πόσο απαραίτητο είναι για μια ποιοτική παιδεία που αποτελεί βασική προϋπόθεση ανάπτυξης της χώρας.

Δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στα οφέλη και τους κινδύνους που προκύπτουν από τη χρήση του διαδικτύου καθώς και στην έγκυρη ενημέρωσή τους για τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης ώστε να μπορέσουν να προστατευθούν από τις παγίδες που κρύβει το διαδίκτυο. Συνειδητοποιήσανε πόσο απαραίτητη είναι η χρήση των νέων τεχνολογιών και οι ποικίλες εφαρμογές τους -εφόσον εφαρμοστούν προγράμματα με κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό- στη σύγχρονη κοινωνία, στην κοινωνία της πληροφορίας.

Παράλληλα δημιουργήσανε, με τη βοήθεια του καθηγητή πληροφορικής του Λυκείου κ. Ζάντζου Απόστολου, ένα σχολικό κοινωνικό δίκτυο. Μαθητές και καθηγητές του σχολείου αλληλεπιδρούν επικοινωνώντας, ανταλλάσσοντας ιδέες, δημιουργώντας ασκήσεις και διαγωνίσματα, κάτι που έχει αντίκτυπο στην αύξουσα επίδοσή τους μέσα από την δραστηριότητά τους σε ομάδες. Μέσω αυτού αναπτύχθηκε ένα παράλληλο διαδικτυακό σχολείο χωρίς φυσική οντότητα έχοντας όλα τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού τρόπου επικοινωνίας που χαρακτηρίζεται από την αμεσότητα και την πολύ γρήγορη μετάδοση της πληροφορίας.

Το εγχείρημα ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκο και σύνθετο. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν τόσο οι άριστες γνώσεις των μαθητών στις νέες τεχνολογίες όσο και η σημαντική συμβολή των υπεύθυνων καθηγητών του προγράμματος.

Ο σκοπός του εγχειρήματος ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν πώς δημιουργείται στην πράξη μια ιστοσελίδα καθώς και με ποιο τρόπο η τεχνολογία συνδράμει στη διαδικασία της μάθησης. Πράγματι, η ιστοσελίδα www.e-mathites.com) αποτελεί ένα πρωτοποριακό βήμα. Βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο ακόμη αλλά με απεριόριστες δυνατότητες στο μέλλον.

Το πρόγραμμα μπορεί να δημιουργήθηκε από 22 μαθητές αλλά αφήνει πνευματική παρακαταθήκη στο Λύκειο Αλμυρού για μελλοντική χρήση και θα αφορά μόνο σε μαθητές και καθηγητές του σχολείου παρέχοντας υψηλά ποσοστά ασφάλειας και ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τους χρήστες του: τα μέλη του θα είναι πάντα πιστοποιημένοι χρήστες με ταυτότητα.

Οι μαθητές που συμμετέχουν είναι οι εξής: Αγραφιώτης Γρηγόρης Αλαμανιώτη Λαμπρινή Αλεξάνδρου Καλλιόπη Αναστασίου Μάριος Αποστολάκη Μαριάννα Βαλαμουτόπουλος Δημήτρης Γουρνάρη Αριστέα Ηλιάκης Στάθης Καρατζούνη Κατερίνα Κολοκοτρώνης Φώτης Κοντογεωργάκης Αργύρης Κραβαρίτη Βασιλική Κωτούλας Νικόλας Λούπου Έλλη Μάμαλης Σπυρίδωνας Μηλιώνη Κωνσταντίνα Μπέκα Χριστίνα Μπούσης Κώστας Πανταζή Ιωάννα Τσαμπίρας Κωνσταντίνος Χατζηγιαννάκη Ελένη Χορταριά Κατερίνα Ξενιά

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου