ΤΟΠΙΚΑ

Χάνουν δουλειές λόγω αποχής εξεταστών

χάνουν-δουλειές-λόγω-αποχής-εξεταστώ-44051

Υποψήφιοι οδηγοί περιμένουν λύση από το υπουργείο Μεταφορών

Αναζητούσαν για αρκετό διάστημα ευκαιρία απασχόλησης ή μια θέση σε φορέα του Δημοσίου μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ και τελικά βλέπουν τις προσπάθειές τους και τα όνειρά τους να χάνονται, καθώς η αποχή των εξεταστών από τις 7 Μαρτίου 2016, τους στερεί το δικαίωμα συμμετοχής σε εξετάσεις άδειας ικανότητας οδηγού.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν σε υποψήφιους οδηγούς καθώς στο έργο των εξεταστών που βρίσκονται στο δεύτερο μήνα αποχής από τις πρακτικές εξετάσεις εκτός ωραρίου, περιλαμβάνεται και η εξέταση των εν ενεργεία οδηγών, οι οποίοι απαιτείται να αποκτήσουν ειδικό πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας (ΠΕΙ), σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και οδηγίες της Ε.Ε. για την άσκηση του επαγγέλματός τους.

Στη Μαγνησία, οι υποψήφιοι οδηγοί που είχαν προγραμματίσει πρακτική εξέταση και δεν εξετάστηκαν λόγω της αποχής των εξεταστών, ανέρχονται σε 250 και θα αυξάνονται, όπως αναφέρει ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μεταφορών Μαγνησίας Γ. Κανάτας, όσο συνεχίζεται η πανελλήνια κινητοποίηση.

Οι διαμαρτυρίες είναι πολλές προς τη Διεύθυνση Μεταφορών αλλά οι υπάλληλοι που πραγματοποιούν αποχή, δείχνουν το υπουργείο, το οποίο από την αρχή του έτους, δεν έχει δώσει λύση στο πρόβλημα μετά την κατάργηση της αποζημίωσης των εξεταστών που πραγματοποιούσαν τρεις και τέσσερις φορές τη βδομάδα, πρακτικές εξετάσεις, μετά το ημερήσιο ωράριο.

Οι υπάλληλοι εξεταστές των υποψηφίων οδηγών και οδηγών, πραγματοποιούσαν μέχρι το τέλος του 2015 τις πρακτικές εξετάσεις μετά την παύση της καθημερινής εργασίας τους και εισέπρατταν αποζημίωση (περίπου 20 ευρώ η κάθε εξέταση καθαρά), η καταβολή της οποίας διεκόπη με τις διατάξεις του Ν. 4354/15, του οποίου η εφαρμογή ξεκίνησε από 1/1/2016. Στις 10/2/2016 κατατέθηκε τροπολογία από τους αρμόδιους υπουργούς, που προέβλεπε την οριστική λύση του θέματος της αποζημίωσης, αλλά και την καταβολή των δεδουλευμένων των εξεταστών και βοηθών εξεταστών. Τελικά η τροπολογία αποσύρθηκε και μέχρι σήμερα η αρμόδια πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών δεν έχει λύσει το θέμα, παρότι είχε δεσμευτεί σχετικά.

Το υπουργείο Μεταφορών «χρεώνει» την όλη εμπλοκή που έχει παρουσιαστεί στο κουαρτέτο των δανειστών, καθώς οι υπηρεσίες απέχουν από την εργασία τους, λόγω της κατάργησης με νόμο (για το ενιαίο μισθολόγιο), των σχετικών επιδομάτων που ελάμβαναν. Σύμφωνα με την υφυπουργό Μεταφορών Μαρίνα Χρυσοβελώνη, ήδη έχουν ετοιμαστεί «δυο κοστολογημένες τροπολογίες, οι οποίες προβλέπουν την επαναφορά των σχετικών επιδομάτων». Ωστόσο, οι τροπολογίες αυτές, σύμφωνα με την κ. Χρυσοβελώνη, παρότι έχουν εγκριθεί από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γιώργο Χουλιαράκη, θα πρέπει να λάβουν το «πράσινο φως» και από τα τεχνικά κλιμάκια των δανειστών, ώστε να κατατεθούν στη Βουλή και να λυθεί το πρόβλημα.

Στην περίπτωση κατά την οποία η πρακτική εξέταση μεταφερθεί ενός του κανονικού ωραρίου εργασίας, αυτό σημαίνει ότι οι εξεταστές θα εγκαταλείπουν τις μισές ημέρες του πενθημέρου τις ήδη υποστελεχωμένες υπηρεσίες των Διευθύνσεων Μεταφορών, προκειμένου να μεταβαίνουν στις περιοχές πρακτικής εξέτασης, ακόμη και μακριά από την έδρα τις υπηρεσίας τους όπως στη ΒΙΠΕ Βόλου κ.α., όπου σήμερα λειτουργούν ειδικοί χώροι εξέτασης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου