ΤΟΠΙΚΑ

Συνέχεια με το πετρέλαιο – «βόμβα» ~ Εντοπίστηκε και ο μεταφορέας

συνέχεια-με-το-πετρέλαιο-βόμβα-εν-75026

Μετά τον πρατηριούχο στο Βόλο, πρόστιμο 5.000€ επιβάλλεται και στο διακινητή μη κανονικού πετρελαίου

Νέα διάσταση στην υπόθεση διάθεσης μη κανονικού καυσίμου (πετρελαίου κίνησης), το οποίο είχε επικίνδυνα χαμηλό σημείο ανάφλεξης με κίνδυνο ανάφλεξης και έκρηξης, δίνει η Διεύθυνση Ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας η οποία είχε επιβάλει πρόστιμο 10.000 ευρώ σε πρατήριο καυσίμων στο Βόλο.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Στην υπόθεση που αποκάλυψε ο «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», φαίνεται πως εμπλέκεται και ο διακινητής – μεταφορέας του συγκεκριμένου καυσίμου, το οποίο ήταν μη κανονικό όταν παραδόθηκε στο πρατήριο καυσίμων.

Σε βάρος του μεταφορέα επιβλήθηκε στις 3 Μαρτίου πρόστιμο 5.000 ευρώ καθώς από το δείγμα καυσίμου που μετέφερε με το βυτίο του και διέθεσε στον πρατηριούχο του Βόλου, προέκυψε απόκλιση από τις επίσημες προδιαγραφές του Κράτους ως προς το σημείο ανάφλεξης (χαμηλό σημείο ανάφλεξης).

Αναφέρεται ειδικότερα στην περίληψη του προστίμου: «Επιβλήθηκε στις 3-3-2016 στoν …με έδρα το Βόλο, διοικητικό πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, επειδή μετά από δειγματοληψία του προϊόντος «BIODIESEL ΚΙΝΗΣΗΣ», που διενεργήθηκε στις 2-9-2015 σε πρατήριο υγρών καυσίμων, διαπιστώθηκε ότι το δείγμα πετρελαίου κίνησης του βυτιοφόρου αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του ανωτέρω αναφερόμενου, με το οποίο έγινε η διακίνηση – μεταφορά και παράδοση του καυσίμου από το οποίο λήφθηκε το ως άνω δείγμα «BIODIESEL ΚΙΝΗΣΗΣ» κρίθηκε ΜΗ ΚΑΝΟΝΙΚΟ, λόγω απόκλισης του καυσίμου από τις επίσημες προδιαγραφές του Κράτους ως προς το σημείο ανάφλεξης (χαμηλό σημείο ανάφλεξης), σύμφωνα με την από 17-12-2015 Εκθεση Κατ’ Εφεση Εξέτασης Δείγματος Βυτίου με αριθμό κυκλοφορίας… και αριθμό σφραγίδας δείγματος… της Χημικής Υπηρεσίας Μακεδονίας – Θράκης/Υποδιεύθυνση Θεσσαλονίκης του Γ.Χ.Κ., κατά παράβαση Ν. 4177/2013 «Κανόνες ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις».

Πως το πετρέλαιο έγινε επικίνδυνα μη κανονικό

Από τα νέα στοιχεία του ελέγχου που πραγματοποίησε το συνεργείο της Διεύθυνσης Ανάπτυξης φαίνεται να προκύπτει πως ο διακινητής μετέφερε στις 2-9-2015 με βυτιοφόρο όχημα στο πρατήριο υγρών καυσίμων του Βόλου πετρέλαιο κίνησης, το οποίο ήταν μη κανονικό.

Δηλαδή, πριν το πετρέλαιο να αρχίσει να μεταφέρεται από το βυτιοφόρο στη δεξαμενή του πρατηρίου, ήταν ήδη μη κανονικό, είχε δηλαδή σημείο ανάφλεξης 48°C (± 2) όταν το σημείο ανάφλεξης καυσίμου της συγκεκριμένης κατηγορίας (πετρέλαιο κίνησης) προσδιορίζεται κατ’ ελάχιστο σε 55°C.

Ο μεταφορέας, φέρεται στο απολογητικό του υπόμνημα να ισχυρίστηκε ότι δεν είχαν καθαριστεί σχολαστικά οι θάλαμοι του βυτίου του και υπήρχαν υπολείμματα από άλλο καύσιμο με ελαφρύτερα συστατικά, τα οποία χαμήλωσαν το σημείο ανάφλεξης του πετρελαίου.

Η μη κανονικότητα όμως του καυσίμου, δεν περιορίστηκε στη διαδικασία της εκφόρτωσης καθώς από το δείγμα του καυσίμου που ελήφθη μέσα από τη δεξαμενή του πρατηρίου, προέκυψε ότι το πετρέλαιο που διέθεσε το συγκεκριμένο πρατήριο, είχε σημείο ανάφλεξης περίπου στους 20°C με συνέπεια να δημιουργούνται διαφορετικές συμπεριφορές στο μίγμα του καυσίμου και να αυξάνεται η επικινδυνότητα της χρήσης του.

Πληροφορίες αναφέρουν πως οι ελεγκτικές Αρχές εξετάζουν τα δείγματα κι άλλων πρατηρίων καυσίμων στο Βόλο που προμήθευε ο ίδιος διακινητής.

Σχετικά άρθρα:

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου