ΤΟΠΙΚΑ

ΕΡΓΟΣΕ: Σε μια διετία η ηλεκτροκίνηση

εργοσε-σε-μια-διετία-η-ηλεκτροκίνηση-81209

Το Βόλο επισκέπτεται σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος Θαν. Βούρδας για την εναλλακτική διαδρομή μέσω ΒΙΠΕ που καταργεί γραμμές στη Ν. Ιωνία

Την εναλλακτική διαδρομή μέσω της Βιομηχανικής Περιοχής Βόλου στο σχεδιασμό της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Βόλου – Λάρισας, θα εξετάσει σήμερα με αυτοψία στη ΒΙΠΕ κλιμάκιο της ΕΡΓΟΣΕ με επικεφαλής το διευθύνοντα σύμβουλo Θάνο Βούρδα.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Το κλιμάκιο πραγματοποιεί από χθες επίσκεψη σε όλα τα εργοτάξια του έργου της νέας σύγχρονης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, είχε συσκέψεις με τους δημάρχους της Λαμίας, των Τρικάλων, τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, αλλά και με φορείς της περιοχής, ενώ επισκέφθηκε και το έργο της υπόγειας διάβασης στην περιοχή Σαράγια – Γκαζέλο.

Σήμερα θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις σε τμήματα των υφιστάμενων γραμμών Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα και Λάρισα – Βόλος, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την έναρξη των διαδικασιών υλοποίησης των έργων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότης στα τμήματα αυτά, ενώ αύριο θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη για τα έργα που υλοποιούνται και προγραμματίζονται στη Βόρεια Ελλάδα.

«Σκοπός της επίσκεψης στο Βόλο, είναι να εξετάσουμε επιτόπου την εναλλακτική διαδρομή που έχει προταθεί ώστε να εξαιρεθεί τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου από τον κόμβο στις Ασπρες Πεταλούδες (σταθμός διαλογής) μέχρι τα Μελισσάτικα και το Λατομείο. Είναι μια πρόταση», εξηγεί στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Διευθύνων Σύμβουλος Θαν. Βούρδας, «η οποία εξετάζεται με ενδιαφέρον καθώς συνδυάζεται με τη διέλευση του τρένου από μια περιοχή στην οποία λειτουργούν πολλές βιομηχανίες και επιχειρήσεις της Μαγνησίας».

Ερωτηθείς για την εναλλακτική αυτή διαδρομή, ο κ. Βούρδας τόνισε ότι η πρόταση αφορά διαδρομή μήκους εννέα χιλιομέτρων. «Το έργο της ηλεκτροκίνησης είναι δεδομένο ότι θα γίνει. Δεν το συζητάμε αυτό. Μέχρι τον Ιούνιο θα έχουμε έτοιμα τα τεχνικά δελτία του έργου για να γίνει στη συνέχεια η προκήρυξη. Το έργο προβλέπεται να κατασκευαστεί σε δύο χρόνια από την έναρξη των εργασιών».

Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλει καθοριστικά στη στήριξη του δίπολου Βόλου – Λάρισας, στην κατακόρυφη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας και στον περιορισμό της περιβαλλοντικής όχλησης. Παράλληλα, θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την ηλεκτροκίνηση και αναβάθμιση ολόκληρου του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου και τη σιδηροδρομική ενοποίηση του θεσσαλικού χώρου.

Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού αλλά και των λοιπών έργων που εκτελούνται στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, εκτιμάται ότι η διαδρομή Αθήνα – Βόλος θα γίνεται σε 3 ώρες και 10 λεπτά ενώ η διαδρομή Θεσσαλονίκη – Βόλος θα γίνεται σε 2 ώρες και 10 λεπτά. Σκοπός των ανωτέρω επεμβάσεων είναι η λειτουργία ηλεκτροκίνησης για ταχύτητα συρμών μέχρι και 120 km/h και η μείωση του χρόνου διαδρομής Λάρισα – Βόλος σε 35 λεπτά.

Για την εναλλακτική διαδρομή μέσω ΒΙΠΕ, ο κ. Βούρδας τόνισε ότι η σιδηροδρομική γραμμή και οι καμπύλες που υφίστανται στην υποδομή, δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη ταχύτητας μεγαλύτερη των 50 χλμ/ώρα. «Στην προοπτική της εναλλακτικής διαδρομής, απαιτείται διεύρυνση καμπυλών, θα απαιτηθούν εκτάσεις σε όμορους χώρους και γενικά μελέτη και έργο που εκτιμάται σε 4 – 5 εκατ. ευρώ, πλέον του αρχικού προϋπολογισμού της ηλεκτροκίνησης, η οποία αν ακολουθήσει την υφιστάμενη διαδρομή, θα διατηρήσει τον αρχικό προϋπολογισμό των 41 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η πρώτη φάση της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Βόλου – Λάρισας περιλαμβάνει γενική επισκευή του κύριου άξονα της γραμμής λόγο μεγάλης φθοράς, αντικατάσταση στρωτήρων, αντικατάσταση σιδηροτροχιών, εκβάθυνση της γραμμής στο Χ.Σ. 1+290, συντήρηση όλων των αλλαγών και δεύτερων γραμμών των σταθμών, εξασφάλιση της γραμμής με πασσάλους σε όλο το μήκος καθώς και κατασκευή υπόστεγου στέγασης των παλαιών ατμομηχανών στο Σ.Σ. Βόλου, καθώς επίσης και τριών Ι.Δ. με υπερύψωση για να επιτευχθεί το αναγκαίο περιτύπωμα της ηλεκτροκίνησης.

Η αναβάθμιση σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ θα συμβάλλει στη μείωση χρόνου διαδρομής, στη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, ενώ παράλληλα θα ανοίξει το δρόμο για νέες εμπορευματικές συμφωνίες.

Παράλληλα θα προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία στα καύσιμα δεδομένου ότι το κόστος ηλεκτροκίνησης μειώνεται περίπου στο 1/5 της κίνησης με πετρέλαιο.

«Με την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να αποτελέσει τον κορμό Εθνικής στρατηγικής συνδυασμένων μεταφορών με πολλαπλά οφέλη τόσο για το σιδηρόδρομο όσο και για τη χώρα» σημειώνει η ΕΡΓΟΣΕ και επισημαίνει ότι βασική της προτεραιότητα παραμένει «ο εκσυγχρονισμός του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π), με δημιουργία ενός σιδηροδρομικού άξονα υψηλών ταχυτήτων και αυξημένης χωρητικότητας, εξοπλισμένου με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης, τα οποία θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις της διαλειτουργικότητας των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων».

Τέλος, ο κ. Βούρδας, ανέφερε ότι σε συνάντηση που είχε με τον Περιφερειάρχη κ. Αγοραστό, συμφωνήθηκε να παραμείνει στο ΠΕΠ Θεσσαλίας η αναβάθμιση του δικτύου στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και πως τον επόμενο μήνα θα ολοκληρωθεί η σχετική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου