Γιώργος Λαμπράκης:Θετικά μηνύματα χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο

γιώργος-λαμπράκηςθετικά-μηνύματα-χω-714036

Τα πρώτα στοιχεία για τις πληρότητες των πτήσεων που άρχισαν να προσγειώνονται το πολιτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου από την περασμένη Κυριακή, προκαλούν αισιοδοξία και κάνουν τους ανθρώπους του τουρισμού στη Μαγνησία, να τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση. Ήδη καταγράφεται σημαντική αύξηση στο ποσοστό των ταξιδιωτών που μπορεί και να ξεπερνά το 20%. Για όσους γνωρίζουν τα δεδομένα, η κίνηση στο αεροδρόμιο μπορεί τη φετινή τουριστική περίοδο να κινηθεί σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για μια περιοχή που προσδοκά στον συγκεκριμένο παράγοντα, ιδίως τη δεδομένη χρονική συγκυρία.

Σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, οι πληρότητες των φετινών πτήσεων δημιουργούν μεγάλη αισιοδοξία για τους επόμενους μήνες που θα κορυφωθεί η τουριστική κίνηση. Φέτος έχουν προστεθεί νέες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως η Γενεύη, στο προγράμματα των εβδομαδιαίων πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Βέβαια, το γεγονός ότι μόλις ένα ποσοστό της τάξης του 30% από το σύνολο των επιβατών, επιλέγει τη Μαγνησία για τις διακοπές του, αποτελεί τεράστιο μειονέκτημα. Παρά το ότι το αεροδρόμιο λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια, έστω και αν το προηγούμενο διάστημα οι υποδομές του ήταν υποτυπώδεις, η περιοχή δεν κατόρθωσε να κρατήσει τη μεγάλη πλειοψηφία των επιβατών. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων, που καταφθάνουν στο λιμάνι του Βόλου από το Μάρτιο μέχρι το Νοέμβριο. Οι περισσότεροι απλά αποβιβάζονται και στη συνέχεια αναχωρούν για άλλους τουριστικούς προορισμούς. Τα τελευταία χρόνια ο δήμος, έχει κάνει κάποια βήματα προκειμένου να παραμένουν στη περιοχή οι τουρίστες και να ενδυναμώσουν οικονομικά τα τοπικά καταστήματα, ωστόσο ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς για να πετύχουμε κάτι που σε άλλες περιοχές, με αντίστοιχες η ακόμη και υποδεέστερες υποδομές, θεωρείται αυτονόητο. Στο θέμα του πολιτικού αεροδρομίου, μπορεί τα πρώτα στοιχεία των φετινών πτήσεων να είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά, ωστόσο δεν παύει να υφίσταται το μείζον ζήτημα της σωστής αξιοποίησης ενός μοναδικού συγκριτικού πλεονεκτήματος. Τη δεδομένη χρονική στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, χωρίς να υπάρχει προς το παρόν κάτι συγκεκριμένο για κανένα αντίστοιχο αεροδρόμιο ανά την Ελλάδα. Εξάλλου, οι ρυθμοί με τους οποίους τρέχουν οι ιδιωτικοποιήσεις τα τελευταία χρόνια, είναι γνωστοί και έχουν προκάλεσε την αγανάκτηση των Τροϊκανών.

Την ίδια στιγμή, έχει κατατεθεί η πρόταση της περιφέρειας Θεσσαλίας για την αξιοποίηση του αεροδρομίου, με βασική όμως προϋπόθεση, τη χρηματοδότηση του από τους τοπικούς φορείς. Αυτό προϋποθέτει αφενός, διάθεση συνεργασίας και χάραξης μιας ενιαίας στρατηγικής για το καλό ολόκληρης της Κεντρικής Ελλάδας και αφετέρου, τη δυνατότητα των προαναφερόμενων φορέων να στηρίξουν οικονομικά τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Ωστόσο, ο χρόνος κυλάει, η λήψη αποφάσεων καθυστερεί και το αεροδρόμιο εξακολουθεί να λειτουργεί μόνο τον μισό χρόνο και χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί σημαντικές υποδομές, όπως η οδική του σύνδεση με την ΠΑΘΕ. Με αυτά τα δεδομένα θα περάσει και η φετινή τουριστική περίοδος χωρίς να έχει προκύψει κάτι ουσιαστικό για τη περιοχή. Μόνο τα νούμερα των αφίξεων και η αισιοδοξία των ανθρώπων του τουρισμού δεν αρκούν για να γυρίσει σελίδα ο υπερσύχρονος αερολιμένας της Νέας Αγχιάλου.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου