Με τη δική μου ματιά

με-τη-δική-μου-ματιά-534242

Επί δέκα και πλέον ημέρες βρίσκεται στην επικαιρότητα και απασχολεί αρνητικά το θέμα της οδού Καραμπατζάκη. Του παρόχθιου δρόμου του Κραυσίνδωνα από την πλευρά της Ν. Ιωνίας.

Όλα ξεκίνησαν, στην επιτροπή βιώσιμης κινητικότητας, όταν ήρθε προς συζήτηση η μονοδρόμηση της Καραμπατζάκη με κατεύθυνση από Περιφερειακό μέχρι Λαρίσης, προκειμένου να αποτελέσει κυκλοφοριακό ζεύγος με τη Ζάχου, κάτω από τον Κραυσίνδωνα στην πλευρά του Βόλου, που θα έχει ροή κυκλοφορίας από Λαρίσης προς Περιφερειακό.

Η απόφαση ήταν αυτή και μόνο: η μονοδρόμηση. Ούτε η διάνοιξη, ούτε η δημιουργία εσωτερικού «περιφερειακού», ούτε η καταστροφή πεζοδρομίων και πρασίνου.

Και γι’ αυτό άλλωστε ήταν και ομόφωνη. Ολοι οι επιστημονικοί φορείς συναίνεσαν στη μονοδρόμηση της Καραμπατζάκη, που σήμερα τμήματά της «συγκρούονται» με αντίθετες κατευθύνσεις. Όπως συναίνεσαν και στη μονοδρόμηση της Ζάχου, στην οποία θα χωροθετηθεί και ποδηλατόδρομος, στο πλαίσιο του δικτύου ποδηλατοδρόμων που έχει ανακοινώσει ο Δήμος Βόλου.

Βασική παράμετρος στην ομόφωνη απόφαση, το γεγονός ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μελέτη για τη διαμόρφωση της Καραμπατζάκη, η οποία δεν περάσει μόνο από την επιτροπή βιώσιμης κινητικότητας, αλλά όπως προσφάτως ανακοίνωσε ο Δήμος Βόλου, θα τεθεί υπόψη της τοπικής κοινωνίας. Ασχέτως αν εκ των υστέρων ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ, κλήθηκε να πάρει πίσω τη θετική του ψήφο, υποστηρίζοντας ότι το θέμα προωθούνταν για ψήφιση σε άλλη επιτροπή, στην επιτροπή ποιότητας ζωής, όπου όμως ποτέ δεν συμπεριλήφθηκε ως θέμα της ημερήσιας διάταξης, ούτε καν ως θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης.

Τεχνηέντως η απόφαση διαστρεβλώθηκε. Επικοινωνιακά πέρασε προς τα έξω ότι έρχεται η καταστροφή… Οροι όπως «διάνοιξη Καραμπατζάκη», «μετατροπή του δρόμου σε συλλεκτήρια οδό», «καταστροφή ενός πνεύμονα πρασίνου» κι άλλα τέτοια είδαν και βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Το ζητούμενο είναι η μελέτη που θα παρουσιάσει ο Δήμος και για την Καραμπατζάκη και για τη Ζάχου. Και το στοίχημα είναι η δημιουργία δύο παρόχθιων μονόδρομων ήπιας κυκλοφορίας, που ναι μεν θα εξυπηρετούν την κυκλοφορία, δεν θα δημιουργούν όμως ένα μίνι περιφερειακό στην πόλη. Γιατί ορισμένοι σπεύδουν να προδικάσουν ότι θα δημιουργηθούν δύο παρόχθιοι ταχείας κυκλοφορίας με μεγάλο φόρτο κίνησης; Τα πάντα θα κριθούν από τη μελέτη. Και τότε θα υπάρχουν δεδομένα και για αντιδράσεις και για αντιπροτάσεις.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου