Δεν προσφέρονται για αντιπαραθέσεις

δεν-προσφέρονται-για-αντιπαραθέσεις-243577

Με τη δική μου ματιά

Της Ελένης Χάνου

Την κατασκευή δίδυμου κυκλικού κόμβου στη Ν. Ιωνία, μπροστά από το Κοιμητήριο Ταξιαρχών, δρομολογεί ο Δήμος Βόλου, με στόχο την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην περιοχή. Ο συγκεκριμένος κυκλικός κόμβος αναμένεται να συμβάλλει στην ομαλή ροή της κυκλοφορίας, με την κατάργηση οκτώ φωτεινών σηματοδοτών και ταυτόχρονα, όπως έχει γίνει και με τους υπόλοιπους κόμβους, να μειώσει τα επίπεδα αερίων ρύπων και θορύβου.

Δεν είναι ο μοναδικός κόμβος, που σχεδιάζει ο Δήμος στη Ν. Ιωνία. Αλλοι δύο πρόκειται να γίνουν στο ύψος του υποσταθμού της ΔΕΗ στον δρόμο προς Μελισσάτικα και στο «τρίγωνο» στο ύψος του οικοπέδου της Παρασκευοπούλου, στο οποίο είχε αρχικώς προταθεί η χωροθέτηση του Δικαστικού Μεγάρου. Εχουν προηγηθεί πέντε ακόμη στον Βόλο.

Παρ’ ότι πρόκειται για ένα έργο πνοής, τις τελευταίες ημέρες παρακολουθούμε να γίνεται αντικείμενο αντιπαράθεσης. Η αρνητική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής της Περιφέρειας Θεσσαλίας άναψε φωτιές. Ο Δήμος καταφέρθηκε εναντίον του Συμβουλίου, στο οποίο έχει υποβάλει αίτηση θεραπείας, ενώ η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας θέλησε να ξεκαθαρίσει τη θέση της.

Το τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπως και το ΤΕΕ Μαγνησίας έσπευσαν να δηλώσουν τη στήριξή τους στο Συμβούλιο Αρχιτεκτόνων, προκαλώντας νέες απαντήσεις από πλευράς του Δήμου Βόλου.

Οι αντιδράσεις για τον κυκλικό κόμβο της Ν. Ιωνίας θυμίζουν τα όσα είχαν προηγηθεί σε έναν άλλο κόμβο, σε αυτόν του Τελωνείου με αφορμή την επικάλυψη των γραμμών του ΟΣΕ.

Ερχονται όμως να προκαλέσουν και ερωτήματα για τον ρόλο όλων στην ανάπτυξη της πόλης, κάθε φορά σχεδόν που επιχειρείται ένα έργο. Χαρακτηριστική είναι η παρατήρηση του καθηγητή του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και διευθυντή του Εργαστηρίου Οδοποιίας και Οδικής Ασφάλειας Νίκου Ηλιού, για το περιβάλλον στο οποίο επιχειρούνται έργα στον Βόλο: «Αυτή τη στιγμή εργάζομαι για την ανάπλαση δρόμων, κόμβων και πλατειών στην εμβληματική Βεργίνα και στον Βόλο εγείρεται ζήτημα για τον κυκλικό κόμβο στη Ν. Ιωνία». Ο ίδιος αναφέρεται και στους τρεις κόμβους που έχει μελετήσει στη Λάρισα και «δεν έχει ανοίξει ρουθούνι».

Οταν μία πόλη θέλει την ανάπτυξη, θα πρέπει και οι άνθρωποί της να επιδιώκουν τη συνεργασία και τη συνεννόηση, τουλάχιστον γύρω από βασικά έργα υποδομής, που κάθε άλλο παρά θα έπρεπε να προσφέρονται για αντιπαραθέσεις κάθε είδους.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου