Γιώργος Λαμπράκης: Οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων «ροκανίζουν» το οικογενειακό εισόδημα

γιώργος-λαμπράκης-οι-αυξήσεις-στις-τι-136694

Οι τιμές των καυσίμων στη Μαγνησία συνεχίζουν να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Τόσο υψηλές τιμές στην αμόλυβδη, στο πετρέλαιο κίνησης και στο πετρέλαιο θέρμανσης είχαν να δουν οι καταναλωτές από τις αρχές του 2010. Ειδικά, οι κάτοικοι στους περιφερειακούς Δήμους στη Μαγνησία και τα νησιά των Β. Σποράδων, όπου ο παράγοντας του μεταφορικού κόστους ανεβάζει ακόμη πιο πολύ την τελική τιμή, βρίσκονται σε απόγνωση.

Η ξέφρενη πορεία των τιμών στα καύσιμα κάνει ακόμη πιο δύσκολη την καθημερινότητα καταναλωτών τον φετινό χειμώνα. Τα νοικοκυριά βάλλονται από παντού. Το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας βρίσκεται στα ύψη, το ίδιο και το κόστος του φυσικού αερίου, που υποτίθεται ότι είναι πάντα φθηνότερο από το πετρέλαιο θέρμανσης, τουλάχιστον κατά 20%. Στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στους πάγκους της λαϊκής αγοράς οι ανατιμήσεις σε βασικά καταναλωτικά είδη είναι συνεχείς, με τους πολίτες να βρίσκονται σε σχεδόν καθημερινή βάση αντιμέτωποι με διαφορετικές τιμές στα προϊόντα, που αγοράζουν.

Το τελειωτικό χτύπημα στα νοικοκυριά έρχεται να δώσει το ράλι των τιμών στα καύσιμα. Πάνω από 1.300 ευρώ πρέπει να δώσουν σήμερα οι Μαγνησιώτες για να αγοράσουν πετρέλαιο θέρμανσης ενός τόνου. Πάνω από 80 ευρώ πρέπει να ξοδέψουν οι οδηγοί για να φουλάρουν τα αυτοκίνητά τους.

Στο ζήτημα του πετρελαίου θέρμανσης το ειδικό επίδομα, που χορηγήθηκε φέτος, ήταν σταγόνα στον ωκεανό των εξωφρενικών ανατιμήσεων. Οταν ψηφίστηκε η σχετική υπουργική απόφαση, η μέση τιμή του λίτρου ήταν κάτω από το 1,22 ευρώ και σήμερα έχουμε ξεπεράσει το 1,30. Σε σχέση με πέρυσι, η συνολική αύξηση ξεπερνά το 45%. Σε ό,τι αφορά στα καύσιμα κίνησης, οι αυξήσεις ξεπερνούν το 25%, σε σχέση με το 2021, με τις συνέπειες να αποτυπώνονται ήδη στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται μείωση στην κίνηση της τάξης του 20%, καθώς οι καταναλωτές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να επισκέπτονται το βενζινάδικο περισσότερο από δύο – τρεις φορές τον μήνα. Ετσι μειώνεται η ζήτηση στα πρατήρια και κατά συνέπεια η είσπραξη φόρων από το κράτος.

Ακόμη και τώρα, το οικονομικό επιτελείο και ο υπουργός Ανάπτυξης αρνούνται να δουν κατάματα την πραγματικότητα και να μειώσουν τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα. Φέτος έφτασε να αντιστοιχεί σε 550 ευρώ ανά τόνο πετρελαίου θέρμανσης, από 220 ευρώ πριν από δέκα χρόνια. Στην αμόλυβδη το 75% στην τελική τιμή είναι κρατικοί φόροι. «Δεν θα μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα καύσιμα για να μην ανέβει και άλλο ο πληθωρισμός», επιμένει ο, αποκομμένος από την πραγματικότητα, υπουργός Ανάπτυξης. Στο μεταξύ, τα δημόσια ταμεία χάνουν έσοδα, οι πρατηριούχοι βλέπουν την κίνηση να συρρικνώνεται και οι πολίτες βρίσκονται σε απόγνωση.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου