Γιώργος Λαμπράκης: Μειώστε τους φόρους στα καύσιμα για να σωθούν η πραγματική οικονομία και η κοινωνία

γιώργος-λαμπράκης-μειώστε-τους-φόρου-104372

Η κατάσταση στην αγορά καυσίμων έχει ξεφύγει και ο υπουργός Οικονομικών ακόμη εξετάζει το ενδεχόμενο λήψης μέτρων για τη μείωση των τιμών. Καθημερινά καταγράφονται νέα αρνητικά ρεκόρ στα ταμπλό των πρατηρίων, οι οδηγοί βρίσκονται σε απόγνωση, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ετοιμάζονται να τραβήξουν χειρόφρενο και η κυβέρνηση δεν έχει αποφασίσει πώς θα αμβλύνει τις επιπτώσεις στην πραγματική οικονομία και την κοινωνία από τη λαίλαπα των ανατιμήσεων στα καύσιμα.

Στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια αντοχής. Αν δεν ανακοινωθούν μέτρα για τη στήριξη του κλάδου, το επόμενο βήμα θα είναι η περικοπή ή ακόμη και η αναστολή δρομολογίων σε ορεινούς προορισμούς, χωρίς αξιοσημείωτο επιβατικό ενδιαφέρον. Το έργο, που επιτελούν τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ, είναι και κοινωνικό. Για αυτό, άλλωστε, διατηρούν δρομολόγια προς και από μικρά χωριά, χωρίς να κερδίζουν στην ουσία από την επιβατική κίνηση. Πλέον, όμως, δεν υπάρχουν περιθώρια για την εκτέλεση δρομολογίων με δύο και τρεις επιβάτες ανά λεωφορείο, με τις τιμές στο πετρέλαιο κίνησης να έχουν φτάσει ακόμη και πάνω από το 1,90 ευρώ το λίτρο!

Κατά 60% έχει αυξηθεί το κόστος των καυσίμων στα υπεραστικά λεωφορεία από τις αρχές του χρόνου. Αν δεν ληφθούν άμεσα αποφάσεις από πλευράς κυβέρνησης για τη μείωση του κόστους, οι διοικήσεις των Υπεραστικών ΚΤΕΛ θα πρέπει να αποφασίσουν για την περικοπή δρομολογίων, για να αποφύγουν τον κίνδυνο συνολικής αναστολής λειτουργίας και παράδοσης των κλειδιών των λεωφορείων στις Περιφέρειες.

Στην ίδια μοίρα βρίσκονται οι διοικήσεις των Αστικών ΚΤΕΛ, οι ιδιοκτήτες φορτηγών και οι αντίστοιχοι ταξί. Οι επαγγελματίες οδηγοί, που εξαρτώνται άμεσα από την πορεία των τιμών στην αγορά ενέργειας, βρίσκονται σε αδιέξοδο. Η ίδια τους η επιβίωση επηρεάζεται από το ράλι των ανατιμήσεων. Ολόκληροι επαγγελματικοί κλάδοι απειλούνται με αφανισμό, επειδή κάποιοι κερδοσκοπούν, σε γνώση της κυβέρνησης, που με τη δική της σειρά συνεχίζει να αδρανεί ως προς την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Οι λύσεις, που βρήκαν άλλες χώρες, όπως η Ιρλανδία και η Πορτογαλία, για τη διαχείριση της κατάστασης με την έκρηξη στις τιμές της ενέργειας και των καυσίμων, αποτελούν μονόδρομο για την ελληνική κυβέρνηση. Απαιτείται τώρα μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ, έτσι ώστε να απορροφηθεί μέρος των αυξήσεων.

Πρόσφατα, ο υπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε ότι τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας αυξήθηκαν πάνω από τα 41 δισ. ευρώ. Κατά συνέπεια, τα κρατικά ταμεία αντέχουν την προσωρινή έστω μείωση των φόρων στα καύσιμα. Γιατί, λοιπόν, δεν αποφασίζεται, όσο υπάρχουν ακόμη περιθώρια να αποφευχθεί το εξαιρετικά πιθανό σενάριο γενικής κατάρρευσης της αγοράς, που θα οδηγήσει σε κοινωνική έκρηξη, ενώ μάλιστα εντείνονται τα σενάρια για πρόωρη προσφυγή στις κάλπες;

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου