Γιώργος Λαμπράκης: Επιμένουν στις ίδιες αναποτελεσματικές συνταγές

Τελευταία ενημέρωση: 2022-07-06, 14:00:14
Γιώργος Λαμπράκης: Επιμένουν στις ίδιες αναποτελεσματικές συνταγές

Τα σοβαρά προβλήματα, που προκαλεί στην καθημερινότητα των πολιτών η ενεργειακή κρίση, δεν επιλύονται με τη διατύπωση διαπιστώσεων και την εφαρμογή μέτρων, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Ο μοναδικός τρόπος για να αντιμετωπιστούν είναι η λήψη αποφάσεων, που θα δώσουν πραγματικές ανάσες στην κοινωνία.

Το πρόβλημα με τις τιμές των καυσίμων λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις όχι μόνο εξαιτίας των διεθνών εξελίξεων, αλλά λόγω και της κυβερνητικής απροθυμίας να παρέμβει με την εφαρμογή μέτρων, τα οποία θα μειώσουν απευθείας, στην αντλία, το κόστος της αμόλυβδης βενζίνης. Οι προβλέψεις και οι εκτιμήσεις για εκτόξευση της τιμής της ακόμη και στα τρία ευρώ το λίτρο, σε συνδυασμό με τις εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο, δεν αφήνουν περιθώρια για τον παραμικρό εφησυχασμό.

Με την τιμή της αμόλυβδης λίγα λεπτά κάτω από τα 2,5 ευρώ το λίτρο, δεν επιτρέπεται η παραμικρή αδράνεια από πλευράς οικονομικού επιτελείου. Από τη στιγμή, μάλιστα, που τα στοιχεία για την ανάπτυξη το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι ανέλπιστα ενθαρρυντικά, ενώ και τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κοντά στα 40 δισ. ευρώ, δεν υπάρχει η παραμικρή δικαιολογία για περαιτέρω καθυστέρηση στη λήψη των κατάλληλων αποφάσεων, προκειμένου να μειωθούν άμεσα οι τιμές των καυσίμων.

Μόνο με τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα οι τιμές θα υποχωρήσουν έως και 40 λεπτά το λίτρο. Αλλος τρόπος να αντιμετωπιστεί το αδιέξοδο δεν υπάρχει. Επιλογές, όπως η επιδότηση καυσίμων, που θα εφαρμόζεται μέχρι και τα τέλη Ιουλίου, δεν είναι δυνατό να αλλάξουν τα δεδομένα. Οι τσέπες των καταναλωτών αδειάζουν, ο τζίρος των πρατηρίων συρρικνώνεται και οι μετακινήσεις αρχίζουν και περιορίζονται, παρ’ ότι βρισκόμαστε στο καλοκαίρι.

Αποτελεί πάγια διεκδίκηση των πρατηριούχων η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, από την περίοδο που οι τιμές της αμόλυβδης ήταν γύρω στο 1,5 ευρώ το λίτρο. Τότε, δηλαδή, που το γέμισμα του ρεζερβουάρ θεωρούταν αυτονόητο πριν από κάθε ταξίδι και το κόστος των μετακινήσεων δεν είχε φτάσει στα σημερινά εξωφρενικά επίπεδα.

Η κυβέρνηση εξακολουθεί να απορρίπτει την πρόταση για μείωση τόσο του συγκεκριμένου φόρου, όσο και του ΦΠΑ στα καύσιμα, ενώ τα κρατικά ταμεία συνεχίζουν να γεμίζουν, την ώρα που αδειάζουν τα πορτοφόλια των καταναλωτών. Οι επιπτώσεις από την πορεία των τιμών στα καύσιμα αποτυπώνονται στο σύνολο της αγοράς. Σε συνδυασμό με τις ανατιμήσεις στο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας, η καταναλωτική δύναμη των πολιτών έχει υποστεί συντριπτικό πλήγμα, με ό,τι μπορεί να σημαίνει για την πραγματική οικονομία και τις προσδοκίες των παραγόντων της για «έκρηξη» της κατανάλωσης το φετινό καλοκαίρι.

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
4
=