«Φωτογραφικό» νόμο υπέρ των ΚΤΕΛ ~ Καταγγέλουν οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορειών

Τελευταία ενημέρωση: 2022-09-24, 19:00:44
Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, το νέο νομοσχέδιο, αντί να δημιουργεί ευκαιρίες, διατηρεί και ενισχύει το μονοπώλιο υπέρ των ΚΤΕΛ και αποκλείει την είσοδο επαγγελματιών του κλάδου
«Φωτογραφικό» νόμο υπέρ των ΚΤΕΛ ~ Καταγγέλουν οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορειών

Ο κλάδος θα οδηγηθεί σε αφανισμό λένε και προειδοποιούν με χειρόφρενο

Τη ριζική τους αντίθεση με άρθρα του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου για την απελευθέρωση των υπεραστικών και αστικών γραμμών εκφράζουν οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων και καταγγέλλουν την κυβέρνηση ότι φέρνει «φωτογραφικό» νόμο για να ευνοήσει τα υπεραστικά ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στόχος του σχεδίου νόμου είναι η «απελευθέρωση» του αστικού και υπεραστικού συγκοινωνιακού έργου για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές, μετά από δεκαετίες παρατάσεων των συμβάσεων παροχής του έργου με απευθείας ανάθεση στα ΚΤΕΛ.

Όμως, στην πράξη αυτό δεν ισχύει, λένε οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων.

Όπως καταγγέλλουν το περιεχόμενο του νέου νόμου οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη συνέχιση του υφιστάμενου μονοπωλιακού καθεστώτος, μη δίνοντας την δυνατότητα διεκδίκησης της ανάθεσης του έργου από τις τουριστικές επιχειρήσεις. Το νομοσχέδιο κάνει λόγο για «απελευθέρωση» του αστικού και υπεραστικού συγκοινωνιακού έργου τη στιγμή που έχει πλήθος φωτογραφικών διατάξεων που σκοπό έχουν τη διαιώνιση με κάθε μέσο της διενέργειας των γραμμών από τα ΚΤΕΛ, διευρύνοντας μάλιστα το έργο τους σε βάρος των τουριστικών επιχειρήσεων.

«Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι κατά την ημερομηνία διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών οι διαγωνιζόμενοι οφείλουν να διαθέτουν τον απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων υπεραστικού τύπου που μόνο τα ΚΤΕΛ διαθέτουν, καθώς βάσει του ισχύοντος νομοθετικού καθεστώτος κανένας άλλος φορέας δεν μπορεί να θέσει σε κυκλοφορία υπεραστικά λεωφορεία.

Επίσης τίθεται ως όρος η εμπειρία στις υπεραστικές μεταφορές που παρέχονται μέχρι σήμερα μονοπωλιακά από τα ΚΤΕΛ και καμία ιδιωτική εταιρεία στη χώρα δεν θα ήταν δυνατόν να διαθέτει και για την ανάθεση του έργου δεν λαμβάνεται υπόψη η μακρά εμπειρία των τουριστικών επιχειρήσεων σε όλες τις υπόλοιπες οδικές μεταφορές» επισήμανε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο γ.γ. του τοπικού συλλόγου Θανάσης Σιμώτας, αντιπρόεδρος της πανελλαδικής ομοσπονδίας.

Σύμφωνα με τον ίδιο ουσιαστικά το νέο νομοσχέδιο, αντί να δημιουργεί ευκαιρίες, διατηρεί και ενισχύει το μονοπώλιο υπέρ των ΚΤΕΛ και αποκλείει την είσοδο των τουριστικών λεωφορείων στο νέο εγχείρημα.

«Οι δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών δεν μπορεί να είναι προνόμιο μόνο των ΚΤΕΛ, όπως ουσιαστικά προβλέπει μέσω των διατάξεών του το νέο νομοσχέδιο», προσθέτει ο κ. Σιμώτας και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ο κλάδος να τραβήξει χειρόφρενο, αν δεν γίνει αποδεκτό το αίτημά του για συγκεκριμένες αλλαγές.

Η αντίθεση του κλάδου ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων εστιάζεται στις προϋποθέσεις που θέτει ο υπό διαβούλευση νόμος για τις μεταφορές επιβατών, όπως ότι απαιτείται εμπειρία στις υπεραστικές μεταφορές και ελάχιστος αριθμός υπεραστικών λεωφορείων κατά τη στιγμή της υποβολής της αίτησης.

«Αυτή τη στιγμή μόνο τα ΚΤΕΛ διαθέτουν οργανωμένο στόλο λεωφορείων. Στον κλάδο μας δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα. Οι περισσότεροι προσπαθούν να βγάλουν ένα μεροκάματο με ένα ή δύο λεωφορεία που μπορεί να έχουν, αν μπορούν να τα συντηρήσουν», σημειώνει ως προς αυτό ο γραμματέας του τοπικού συλλόγου.

Επιπροσθέτως το νομοσχέδιο απαιτεί σταθμούς λεωφορείων στις αφετηρίες και στον τερματισμό, μη δίνοντας πρόσβαση στους υφιστάμενους σταθμούς σε όλους τους ενδιαφερομένους, όταν αυτοί έχουν γίνει με απευθείας επιδοτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου και με ποσοστό επί του αντιτίμου του εισιτηρίου που παρακρατείται για αυτό το σκοπό, άρα όλο το υφιστάμενο δίκτυο σταθμών περνάει στα ΚΤΕΛ, λένε οι ιδιοκτήτες των τουριστικών λεωφορείων για να αιτιολογήσουν την άποψή τους περί «φωτογραφικού» νομοσχεδίου.

Επίσης, ένα ακόμη «αγκάθι» θεωρείται ότι απαιτείται συστήματα τηλεματικής, έκδοσης εισιτηρίων κ.λπ., με τους θιγόμενους επαγγελματίες να λένε πως μόνο τα ΚΤΕΛ έχουν έτοιμο το σύστημα σε λειτουργία, άρα και σε αυτή την περίπτωση εκ των πραγμάτων αποκλείεται οποιοσδήποτε άλλος θέλει να λάβει μέρος σε διαγωνισμό για μεταφορά επιβατών.

Το θέμα θεωρείται μείζον για την επιβίωση του κλάδου που κατά τη διάρκεια της πανδημίας δέχτηκε μεγάλο πλήγμα. Τα τουριστικά λεωφορεία για δύο περίπου χρόνια βρίσκονταν ακινητοποιημένα, δίχως μεταφορικό έργο, εξαιτίας των περιορισμών.

Η πανελλαδική ομοσπονδία καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο και να επανεξετάσει το περιεχόμενο στη βάση των προτάσεων που έχει καταθέσει.

«Δυστυχώς για ακόμη μία φορά η απροκάλυπτη στήριξη ενός συγκεκριμένου κλάδου σε βάρος κάποιου άλλου προκαλεί την αγανάκτηση των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, των μελών μας, που διαθέτουν ένα στόλο άνω των 10.000 τουριστικών λεωφορείων», αναφέρει και προειδοποιεί, πως αν ο νόμος ψηφιστεί θα προσφύγει στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για να τον ακυρώσει.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
4
=