Δρόμοι και διασταυρώσεις «παγίδες» στο Βόλο

Τελευταία ενημέρωση: 2015-12-12, 16:45:58
Ο Βολιώτης σύμβουλος αστικού περιβάλλοντος Βαγγέλης Θέος μελέτησε τους δρόμους του Βόλου σε σχέση με τα τροχαία ατυχήματα που καταγράφονται
Δρόμοι και διασταυρώσεις «παγίδες» στο Βόλο

Βολιώτης σύμβουλος αστικού περιβάλλοντος μελετά την επικινδυνότητα, ανάλογα με τα τροχαία ατυχήματα που καταγράφηκαν

Δρόμοι παγίδες, διασταυρώσεις με χαμηλή ορατότητα, μέρες και ώρες που είμαστε πιο ευάλωτοι σε τροχαία ατυχήματα καταγράφει η μελέτη που αποτυπώνει τροχαία ατυχήματα και επικίνδυνους δρόμους στο Βόλο. Η πρωτοβουλία για τη σύνταξη της μελέτης που αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για να γίνουν διορθωτικές τεχνικές παρεμβάσεις ανήκει στο Βολιώτη ιδιώτη Σύμβουλο Αστικού Περιβάλλοντος κ. Βαγγέλη Θέο που συνεργάστηκε με την Τροχαία Βόλου. Τα στοιχεία συλλέχθηκαν από το αρχείο της Τροχαίας Βόλου και αφορούν την περίοδο Οκτώβριο του 2014 μέχρι και Ιούνιο του 2015 μετά από συνεννόηση με το Διοικητή της Τροχαίας Αθ. Κουλούρη.

Το κίνητρο για τον ίδιο όπως εξήγησε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ήταν να αποτυπώσει με βάσει μετρήσεις και συγκεκριμένα στοιχεία ποια είναι τα επικίνδυνα σημεία μέσα στον αστικό ιστό της πόλης για να καταγραφούν και να υπάρχουν παρεμβάσεις που θα διορθώνουν «τα κακώς κείμενα». Η μελέτη έχει ήδη παραδοθεί στην Τροχαία που όπως αναφέρει ο κ. Θέος «μπορεί να τη χρησιμοποιήσει ως εργαλείο για ενδεχόμενες ρυθμίσεις που θα συμβάλλουν στην αποτροπή τροχαίων ατυχημάτων». Χθες ο Βολιώτης Σύμβουλος Αστικού Περιβάλλοντος, προώθησε τη μελέτη και στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Βόλου.Στην ευρύτερη περιοχή του δήμου Βόλου καταγράφηκαν περισσότερα από 1200 τροχαία υλικών ζημιών μέσα σε 9 μήνες από την Τροχαία. Μελετώντας τα παραπάνω στοιχεία επισημάνθηκαν από τον κ. Θέο τα επικίνδυνα σημεία - διασταυρώσεις και δρόμοι - στα οποία σημειώνεται ασυνήθιστα μεγάλος αριθμός ατυχημάτων σε σύγκριση με άλλους δρόμους με παρόμοια κίνηση και χαρακτηριστικά. Μάλιστα όπως δείχνουν οι αναλυτικοί πίνακες δεν είναι στις εθνικές οδούς ούτε σε επαρχιακούς δύσβατους δρόμους αλλά αντίθετα είναι σε κεντρικά και πυκνοκατοικημένα σημεία του δήμου Βόλου. Απροσεξία οδηγών, έλλειψη χώρου πάρκινγκ, υπερβολικού φόρτου κίνησης σε στενούς δρόμους, κακή ορατότητα και κακοτεχνίες είναι κάποιες από τις αιτίες που σύμφωνα με τη μελέτη, εκτιμάται πως αυξάνουν την επικινδυνότητά τους.

Ο Βολιώτης σύμβουλος αστικού περιβάλλοντος Βαγγέλης Θέος μελέτησε τους δρόμους του Βόλου σε σχέση με τα τροχαία ατυχήματα που καταγράφονται

 

Οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι

Ο δρόμος με το μεγαλύτερο αριθμό ατυχημάτων, με δεκάδες ατυχήματα κάθε μήνα -σύμφωνα με την έρευνα που έγινε- είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους του Βόλου και συγκεκριμένα η Ελ. Βενιζέλου όπου καταγράφηκαν 88 ατυχήματα. Εκπληξη όμως προκαλεί ότι ο δεύτερος συχνότερος δρόμος με 56 καταγραμμένα ατυχήματα μέσα σε 9 μήνες είναι η 28ης Οκτωβρίου, περισσότερα ακόμη και από πολυσύχναστους δρόμους όπως η Δημητριάδος, Λαρίσης, Αναλήψεως και Πολυμέρη. Από τους «μικρούς» δρόμους με τα περισσότερα τροχαία ξεχωρίζουν επίσης οι Ανθ. Γαζή, Γαλλίας, Κουντουριώτου, Κωνσταντά, Γαμβέτα, Ογλ και Κοραή.

Στο συγκεκριμένο γράφημα φαίνεται η επικινδυνότητα ανά δρόμο ανάλογα με τα τροχαία ατυχήματα που έχουν καταγραφεί στο Βόλο

 

 

Οι πιο επισφαλείς διασταυρώσεις

Η πιο επικίνδυνη διασταύρωση είναι η Αλμυρού και Μητρ. Γρηγορίου στη συνοικία των Παλαιών με 11 καταγραμμένα περιστατικά σε 9 μήνες. Το Stop που υπάρχει στο σημείο εκείνο φαίνεται πως πολλές φορές αγνοείται από τους οδηγούς με άσχημες συνέπειες. Αλλες διασταυρώσεις με ασυνήθιστο μεγάλο αριθμό τροχαίων είναι η διασταύρωση μεταξύ Αναλήψεως και Ελ. Βενιζέλου (9 ατυχήματα) καθώς και κατά το μήκος της 28ης Οκτωβρίου σε τρία σημεία με Αθ. Διάκου (8 ατυχήματα), Κ. Καρτάλη (7 ατυχήματα) και Κοραή (7 ατυχήματα). Κύριες αιτίες των ατυχημάτων αυτών είναι η παραβίαση της προτεραιότητας, του σηματοδότη καθώς και οι οπισθομετωπικές συγκρούσεις. Ακολουθούν οι διασταυρώσεις 2ας Νοεμβρίου με Παγασών (5 ατυχήματα), η Γ. Καρτάλη με Κοραή (5 ατυχήματα), η Γρ. Λαμπράκη με Μητρ. Γρηγορίου(5 ατυχήματα) και η Ελ. Βενιζέλος - Περιφερειακός (5 ατυχήματα).

 

Ατυχήματα ανά ημέρα και ανά ώρα

Σύμφωνα με τα στοιχεία Δευτέρα και Σάββατο είναι οι μέρες με τα περισσότερα ατυχήματα, ενώ η Κυριακή είχε σχεδόν τα μισά σε αριθμό ατυχήματα από τα οποία το ήταν κατά τις πρώτες πρωινές ώρες (ασυνήθιστα μεγάλο ποσοστό σε σύγκριση με άλλες μέρες, αλλά αναμενόμενο εξαιτίας της νυχτερινής εξόδου του Σαββάτου). Η πιο επικίνδυνη ώρα να κυκλοφορεί κανείς για αυτό και χρειάζεται μεγάλη προσοχή στο Βόλο είναι στη 1 το μεσημέρι καθώς εκείνη την ώρα καταγράφονται μέχρι και 3 φορές περισσότερα ατυχήματα σε σχέση με τις υπόλοιπες πρωινές και απογευματινές ώρες. Από την άλλη πλευρά η ασφαλέστερη ώρα να κάνει κάποιος τη δουλειά του είναι μεταξύ 9:30 και 10:00 η ώρα όπου καταγράφονται τα λιγότερα ατυχήματα.

Τα περισσότερα τροχαία σημειώνονται συγκεκριμένες ώρες και μέρες

 

Πολλά ατυχήματα μπορούν να αποφευχθούν

Αν και οι αριθμοί είναι αδυσώπητοι - όπως τονίζεται στη μελέτη- αρκετά από τα ατυχήματα που έχουν συμβεί θα ήταν δυνατόν να αποφευχθούν είτε με τη βελτίωση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων είτε με επιπρόσθετα έργα, στα συγκεκριμένα σημεία.

Παρότι τα παραπάνω στοιχεία μπορούν και κατά την ταπεινή μου άποψη πρέπει και χρειάζεται να εμπλουτιστούν περαιτέρω με περισσότερα δεδομένα, δύνανται άμεσα να χρησιμοποιηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να τεθούν προτεραιότητες σε ό,τι αφορά έργα (π.χ. βελτίωση της ορατότητας σε επικίνδυνες διασταυρώσεις, καλύτερη σήμανση) αλλά και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις όπου αυτές χρειάζονται (π.χ. μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στην 28ης Οκτωβρίου, Ανθ. Γαζής κτλ.) για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

«Στόχος της πολύμηνης αυτής εργασίας αλλά και προσωπική ευχή μου είναι τα παραπάνω να βοηθήσουν στο να σωθεί μια ζωή από τροχαίο. Προσοχή λοιπόν στους δρόμους - ιδιαίτερα αυτόν το μήνα που διανύουμε καθώς ο Δεκέμβριος είναι ένας μήνας με ιδιαίτερα αυξημένο αριθμό τροχαίων» σημείωσε τέλος ο κ. Θέος στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Σχόλια
Συγχαρητήρια
Επιτέλους και μια μελέτη ουσίας! Ελπίζω μόνο να την εκμεταλλευτούν οι αρμόδιοι και να κάνουν κάτι..
Σοφία - 2015-12-13 20:57:32
Αποστολή σχολίου
1
+
8
=