Στον «αέρα» η αστική συγκοινωνία στη Σκιάθο

Τελευταία ενημέρωση: 2020-02-08, 16:05:35
Στον «αέρα» η αστική συγκοινωνία στη Σκιάθο

Καταψηφίστηκε η πρόταση Θ. Τζούμα να αναλάβει ο Δήμος το μεταφορικό έργο * Αιχμές από την αντιπολίτευση για τη σκοπιμότητα της πρότασης του δημάρχου

 

«Πόλεμος» ξέσπασε στο νησί της Σκιάθου με φόντο τη λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας. Η άρνηση της δημοτικής αρχής να προχωρήσει σε παράταση των συμβάσεων για την εκτέλεση του μεταφορικού έργου από το κέντρο της πόλης προς τις Κουκουναριές έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων.

Οι συμβάσεις λήγουν αρχές Μαΐου και ως φαίνεται αν δεν βρεθεί μέχρι τότε λύση, το νησί από τη μία στιγμή στην άλλη ενδεχομένως να μην μπορεί να καλύψει τις μετακινήσεις του κοινού.

Οι επαγγελματίες που μέχρι σήμερα διαχειρίζονται το δίκτυο είναι «στα κεραμίδια», ενώ στο πόδι είναι και οι αντιπολιτεύσεις στο δημοτικό συμβούλιο. Αδυνατούν να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους ο Δήμος άνοιξε ένα «νέο μέτωπο» με ανθρώπους που μέχρι σήμερα ήταν συνεπείς στο μεταφορικό έργο που ανέλαβαν.

Επιπροσθέτως δε έχουν καταβάλει στα ταμεία του Δήμου περισσότερο από 1,5 εκατ. ευρώ προπληρώνοντας κάθε χρόνο σε δύο δόσεις το ποσό που προβλέπει η σύμβαση, ήτοι 38.000 ευρώ ετησίως. Το συγκεκριμένο πάγιο έσοδο δεν είναι σίγουρο ότι θα συνεχίσει να υπάρχει, αν αλλάξει η σημερινή κατάσταση.

Σημειώνεται πως το δίκτυο αστικής συγκοινωνίας το οποίο χρησιμοποιούν όλο τον χρόνο όσοι κάτοικοι διαμένουν εκτός πόλης, καθώς επίσης οι μαθητές αλλά και οι τουρίστες κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν, εξυπηρετείται από ιδιώτες από το 2011, μετά από δημοπρασίες που διενεργεί ο Δήμος.

Επικαλούμενος ότι η παραχώρηση του μεταφορικού έργου σε τρίτους δεν είναι νόμιμη, παρά μόνο αν αποφασίζεται από την Περιφέρεια και πως κακώς οι προηγούμενες δημοτικές αρχές ανέθεσαν τις αστικές συγκοινωνίες σε τρίτους, στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ο δήμαρχος Σκιάθου Θ. Τζούμας εισηγήθηκε να αναλάβει ο Δήμος την εκτέλεση του μεταφορικού έργου, χωρίς όμως να καταθέσει το πλαίσιο στο οποίο θα γίνει αυτό.

Σε διαφορετική περίπτωση θα ζητήσει από την Περιφερειακή Ενότητα να αναλάβει να …βρει μεταφορέα, είπε επίσης ο ίδιος ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων.

Στην ψηφοφορία που ακολούθησε καταψηφίστηκε με 12 ψήφους κατά και 9 υπέρ, με την αντιπολίτευση να καταγγέλλει ότι στερείται οικονομικοτεχνικής μελέτης και να αφήνει αιχμές ότι πίσω από όλο αυτό, ενδεχομένως να υποκρύπτονται άλλες σκοπιμότητες.

Οι εκπρόσωποι της μείζονος και της ελάσσονος μειοψηφίας επέμειναν μέχρι τέλους να δοθεί νέα παράταση στις συμβάσεις έως να εξεταστούν αφενός επισταμένα όλοι οι παράμετροι, αφετέρου μέχρι να διερευνηθεί αν ο Δήμος οικονομικά μπορεί να αντέξει μία τέτοια δραστηριότητα.

Σημειώνεται πως η δημοτική επιχείρηση που είχε αναλάβει τη δημοτική συγκοινωνία παλαιότερα «μπήκε μέσα» περίπου 1 εκατ. ευρώ, ενώ ακόμη εκκρεμούν δικαστήρια με προμηθευτές για απλήρωτες οφειλές.

Οι επαγγελματίες πάντως που θίγονται δεν πρόκειται να παραμείνουν με σταυρωμένα χέρια, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές.

«Τόσα χρόνια πληρώνουμε κανονικά, είμαστε συνεπείς σ’ όλες τις υποχρεώσεις μας και τώρα ξαφνικά προέκυψε ότι η σύμβαση είναι παράτυπη;» αναρωτήθηκε χθες στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ άνθρωπος από το περιβάλλον των επαγγελματιών που μέχρι τώρα συνεργάζονται με τον Δήμο και οι οποίοι βρίσκονται επί ξυρού ακμής μετά τις τελευταίες εξελίξεις. «Μας πετάνε σαν τη μύγα από το ζυμάρι και δεν αποδέχονται καν να υπάρξει μία παράταση», πρόσθεσαν επίσης, αναρωτώμενοι για τους λόγους τους οποίους η δημοτική αρχή αποφάσισε να φέρει θέμα διαχείρισης των δημοτικών λεωφορείων.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
3
=