ΤΟΠΙΚΑ

Ασκούνται πιέσεις στον ΟΛΒ για το «Ιάσων»

ασκούνται-πιέσεις-στον-ολβ-για-το-ιάσ-120011

Για σήμερα, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, έχει μετατεθεί η οριστική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, σχετικά με την εταιρεία στην οποία θα «κλειδώσει» ο άδειος -ακόμη- χώρος στο τέρμιναλ του λιμένα, το γνωστό κτίριο «Ιάσων».

Τρεις εταιρείες κατέθεσαν προσφορές στο πλαίσιο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ μέρους του Ο.Λ.Β. Η μία (Μουσείο Φυσικής Ιστορίας) τέθηκε ήδη εκτός, καθώς απορρίφθηκε εξ αρχής από τη διοίκηση του Οργανισμού. Κρίθηκε απορριπτέα όσον αφορά τον σκοπό της, και κυρίως λόγω του χαμηλού τιμήματος για την ενοικίαση των εγκαταστάσεων έκτασης 1.043 τετραγωνικών μέτρων.

Ο κύβος αναμένεται -εκτός νέου απροόπτου- να ριφθεί σήμερα μεταξύ των δύο εναπομεινάντων διεκδικητών: ενός ελληνικών συμφερόντων σούπερ μάρκετ, ιδιοκτησίας επιχειρηματία που έλκει την καταγωγή του από τη Μαγνησία, και μίας τεχνικής εταιρείας ντόπιων επιχειρηματιών.

Ωστόσο, οι πιέσεις που φαίνεται ότι δέχθηκε από την πρώτη στιγμή ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου από «εξωθεσμικούς» που επιχείρησαν να δώσουν κατεύθυνση στην τελική απόφαση, έγιναν τις τελευταίες ημέρες πιο εξόφθαλμες από ποτέ.

Σειρά δημοσιευμάτων που εγείρουν ενστάσεις για τη μία επιχείρηση και ταυτόχρονα εξυψώνουν ως …μονόδρομο την άλλη, δημιουργούν εύλογα ερωτήματα. Το έντονο παρασκήνιο, καθώς και συγκεκριμένες διαδρομές προσώπων πίσω από την εναγώνια παραχώρηση της μεγάλης έκτασης έναντι χαμηλού τιμήματος (σχετικά με τη δεύτερη προσφορά) στη μία από τις εταιρείες, συζητιούνται ήδη τις τελευταίες ημέρες.

Σκοπός, τίμημα αλλά και δημιουργία νέων (και όχι μεταφερόμενων) θέσεων εργασίας, πολυπόθητων για έναν νομό υψηλών ποσοστών ανεργίας, θα συνεκτιμηθούν σήμερα από τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου. Μακριά, θέλουμε να πιστεύουμε, από «σειρήνες» που ξάφνου νοιάστηκαν για τη ρημάδα ανάπτυξη του λιμανιού και γενικότερα της Μαγνησίας. Και οι οποίες στο παρελθόν-μέσω παρόμοιων έντονων πιέσεων- έχουν αποδειχθεί οπισθοδρομικές έως και καταστροφικές, αφήνοντας εν τέλει μελέτες εκατομμυρίων στα συρτάρια και πανάκριβα έργα ημιτελή και ξεπερασμένα για τον σκοπό για τον οποίο σχεδιάστηκαν.

Το τέρμιναλ στον λιμένα Βόλου κόστισε στον ελληνικό λαό 6 εκατ. ευρώ. Αποδείχθηκε αντιλειτουργικό για τον σκοπό που κατασκευάστηκε, και επί χρόνια ρήμαζε εγκαταλελειμμένο, δίχως η αξιοποίησή του να συγκινεί κανέναν φορέα.

Από την πρώτη στιγμή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ είχε θέσει ως στοίχημα να δώσει «ζωή» στο κτίριο, σταματώντας την κατρακύλα του, με οφέλη για το λιμάνι αλλά και για τα οικονομικά του Οργανισμού.

Οι όψιμοι ανησυχούντες περί ανάπτυξης, σπεύδουν τώρα να διεκδικήσουν, εκτός των προβλεπόμενων διαδικασιών, το «φιλέτο» κοψοχρονιά.

Εάν νομίζουν ότι δύνανται να εκμεταλλευτούν δημόσιες υποδομές και να κάνουν τη δουλειά τους φθηνά έως …δωρεάν, επειδή βρήκαν «μπάρμπα στην Κορώνη», μάλλον συνεχίζουν να ζουν σε άλλες εποχές. Σε εκείνες που οδήγησαν στη σημερινή κατάντια.

Σε κάθε περίπτωση, ένας διαγωνισμός είναι δεσμευτικός για την αρχή του δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου φορέα που την προκηρύσσει.

ΒΑΣΩ ΣΑΜΑΚΟΒΛΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου