Χρήστος Μπουκώρος: Οι κυκλοφοριακές αλλαγές στο κέντρο του Βόλου

χρήστος-μπουκώρος-οι-κυκλοφοριακές-α-764580

Οι παλιότερες δημοτικές αρχές είχαν τη συνήθεια να κάνουν ντεμπούτο της θητείας τους, με αλλαγές στο σιντριβάνι στην Πλατεία Ελευθερίας. Αν έχει αλλάξει αυτό το σιντριβάνι. Στυλ, χρώματα και γενικότερα εικόνα.

Η νέα Δημοτική Αρχή, στην πρώτη σημαντική της παρέμβασης, αποφάσισε τις κυκλοφοριακές αλλαγές στο κέντρο της πόλης. Όχι ότι οι προηγούμενες δημοτικές αρχές δεν είχαν επιχειρήσει αλλαγές μεγάλης κλίμακας στις κυκλοφοριακές συνθήκες του Βόλου και ιδιαίτερα στο κέντρο. Από τις κορύνες τα τελευταία χρόνια μέχρι τους λεωφορειόδρομους με τα μάτια της… γάτας που δεν λειτούργησαν ή και τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της Δημητριάδος, που περιόρισαν το πλάτος της λεωφόρου. Σιγά τις αλλαγές θα μου πείτε. Τα ακόμη παλιότερα χρόνια τη Δημητριάδος διέσχιζε ολόκληρο τρένο και μάλιστα στην αντίθετη κατεύθυνση. Άλλες εποχές, λιγότερα οχήματα, λιγότεροι άνθρωποι, μικρότερες ανάγκες θα έλεγε κανείς.

Σήμερα όμως, ξεκινά η εφαρμογή των όσων αποφάσισε η δημοτική αρχή της πόλης. Όταν ένα σχέδιο εφαρμόζεται πρέπει να έχει σαφείς και ξεκάθαρους στόχους. Η δημοτική αρχή, ενόψει των νέων αλλαγών, είπε σε γενικές γραμμές ότι στόχος της είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών. Αναμφίβολα, πρόκειται για μια πολύ θετική στόχευση, αλλά ταυτόχρονα γενικόλογη. Ελπίζουμε στην πράξη να δούμε να υλοποιείται η δέσμευση και η επιτυχία των επιμέρους στόχων.

Από εκεί και πέρα ορισμένοι καταστηματάρχες άρχισαν ήδη να εκφράζουν ανησυχίες ότι θα περιοριστεί η δουλειά τους. Και αυτό μπορεί να συμβεί σε μια χώρα όπου το «καβάλα πάν’ στην Εκκλησιά, καβάλα προσκυνάνε», συνεχίζει να μας εκφράζει 200 χρόνια μετά τους Κολοκοτρωναίους.

Κατά την άποψή μας η διέλευση των οχημάτων από τους δύο κεντρικούς δρόμους του Βόλου θα διευκολυνθεί. Η ροή θα είναι ταχύτερη και ομαλότερη. Δεν μπορούμε εύκολα να υπολογίσουμε ποιες θα είναι οι συνέπειες στα επόμενα τμήματα της πόλης, πέραν του δακτυλίου. Δηλαδή τα οχήματα θα διέρχονται γρήγορα από την Ιάσονος και τη Δημητριάδος, αλλά τι θα γίνεται στην Πολυμέρη, τη Γρηγορίου Λαμπράκη και στα Παλιά; Μήπως μπλοκάρει εκεί η κυκλοφορία; Μήπως χρειάζονται κάποια ήπια μέτρα ανακούφισης της κυκλοφορίας και σε αυτές τις περιοχές;

Το βέβαιο είναι ότι θα προκύψει πρόβλημα στάθμευσης, που και πριν τα μέτρα ήταν εντονότατο στις κεντρικές περιοχές του Βόλου. Ο Οργανισμός Λιμένος ίσως πρέπει να αναθεωρήσει την τιμολογιακή του πολιτική και να προσελκύσει περισσότερους οδηγούς, ώστε το τεράστιο πάρκινγκ να μην είναι άδειο τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Βεβαίως, αυτές οι σκόρπιες σκέψεις μπροστά στις αλλαγές που ξεκινούν σήμερα, μπορεί τις επόμενες μέρες να τις αντιμετωπίσουμε ως πραγματικότητα ή να λειτουργήσουν όλα ρολόι και να μην μας απασχολήσουν καθόλου.

Σε κάθε περίπτωση, χωρίς τη συνεργασία των πολιτών, κανένα μέτρο δεν πετυχαίνει. Με καμία αστυνόμευση και κανένα διοικητικό μέτρο. Αρα, οι πολίτες είναι αυτοί που θα οδηγήσουν στην επιτυχία ή την αποτυχία των μέτρων.

Στο τέλος – τέλος όλοι πρέπει να τοποθετηθούμε στο ερώτημα, αν οι σύγχρονες πόλεις είναι πόλεις κυρίως για τα αυτοκίνητα ή πόλεις κυρίως για τους ανθρώπους. Οι επόμενες μέρες θα δείξουν αν καλώς έκανε η δημοτική αρχή ή αν βιάστηκε. Τα πάντα από το αποτέλεσμα θα κριθούν.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου