ΤΟΠΙΚΑ

Θάνος Βούρδας: «Δεν είμαστε μάγοι, το παραδέχομαι»

θάνος-βούρδας-δεν-είμαστε-μάγοι-το-πα-616846

Συνάντηση του γενικού γραμματέα υπ. Υποδομών με φορείς μεταφορών της Μαγνησίας στον ΟΛΒ

«Πρέπει να ζητήσουμε συγγνώμη για το γεγονός ότι σε τέσσερα χρόνια δεν καλύψαμε υστέρηση πενήντα ετών».

Με αυτά τα λόγια απάντησε στις διαμαρτυρίες σιδηροδρομικών και φορέων του Πηλίου για το γεγονός ότι το κτίριο του ΟΣΕ καταρρέει, οι ατμάμαξες σαπίζουν, ενώ το μουσειακό υλικό παραμένει ανεκμετάλλευτο ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, ο οποίος ανακοίνωσε προχθές τρία νέα έργα στη Μαγνησία, την ηλεκτροκίνηση Λάρισας – Βόλου, την εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας για τις συνδυασμένες μεταφορές και τη συντήρηση του τρένου του Πηλίου.

Ο κ. Βούρδας συναντήθηκε προχθές με κατοίκους και φορείς του Πηλίου στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου. Στη συνάντηση συμμετείχαν η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, η υφυπουργός Εσωτερικών Μαρίνα Χρυσοβελώνη, οι βουλευτές Μαγνησίας Μάκης Μπαλλής και Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, ενώ παρόντες ήταν και ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γεώργιος Κακουλάκης και ο διευθύνων σύμβουλος Παναγιώτης Θεοχάρης.

Ο γενικός γραμματέας άκουσε υπομονετικά επί δύο ώρες τα αιτήματα των φορέων και στη συνέχεια παρουσίασε το σχέδιο ανασυγκρότησης του ΟΣΕ.

Απαντώντας στις τοποθετήσεις φορέων και κατοίκων του Πηλίου, που τόνιζαν ότι οι ατμάμαξες βρίσκονται σε ακινησία, ότι το βασιλικό βαγόνι δεν εκτίθεται πουθενά, ότι η κτιριακή περιουσία μένει ανεκμετάλλευτη, είπε ότι «πρέπει να ζητήσουμε συγγνώμη για το γεγονός ότι σε τέσσερα χρόνια δεν καλύψαμε υστέρηση πενήντα ετών. Να ζητήσουμε συγγνώμη που παραδώσαμε άμεσα τη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης παρότι παραλάβαμε το έργο στο 19%».

«Αντιλαμβάνομαι κάθε αναγκαιότητα, τη συντήρηση που θέλουν οι άμαξες του 1884, αλλά κοιτάμε πάντα και σε ποιο περιβάλλον βρισκόμαστε», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Ακολούθως ο γενικός γραμματέας έθεσε τον σχεδιασμό του υπουργείου.

«Για μας προτεραιότητα είχε να θέσουμε τον σιδηρόδρομο σε νούμερο ένα ανάγκη για την ανάπτυξη της χώρας», ανέφερε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ότι «με τη σιωπή των συνδικαλιστών ο ΟΣΕ έμεινε με 800 διοικητικούς στα γραφεία και όλοι οι εργαζόμενοι παραγωγικών τομέων όπως των περιφερειακών δικτύων μετακινήθηκαν».

Ο ίδιος επισήμανε ότι «σήμερα οι εργαζόμενοι επιστρέφουν κατά δεκάδες», ενώ τόνισε ότι «η κυβέρνηση διέγραψε το χρέος των 15 δισ. Δεν είμαστε μάγοι, το παραδέχομαι»,

Ειδικά για το θέμα των εκμεταλλεύσεων των τουριστικών δρομολογίων, είπε ότι απαιτείται πρώτα να αλλάξει το οργανόγραμμα του ΟΣΕ.

«Το οργανόγραμμα είναι πράγματι προτεραιότητα του ΟΣΕ». Ο κ. Κακουλάκης ενημέρωσε ότι το νέο οργανόγραμμα θα στοχεύει σε τουριστικά δρομολόγια, στο τροχαίο υλικό και στη συνολική αναδιοργάνωση.

«Η επιχορήγηση που λαμβάνει σήμερα ο ΟΣΕ φτάνει μόνο για μισθούς και λειτουργικά έξοδα», εξήγησε.

Οι ανακοινώσεις έργων

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε ο γενικός γραμματέας, ο φάκελος της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας βρίσκεται ήδη στη διαχειριστική αρχή για έγκριση και πρόκειται να δημοπρατηθεί μέσα στον Μάρτιο που θα εκδοθεί και η σχετική προκήρυξη.

«Μαζί με το έργο Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα η Θεσσαλία θα είναι η μόνη περιφέρεια με ολοκληρωμένο εσωτερικό δίκτυο», επισήμανε ο ίδιος.

Ο κ. Βούρδας ανακοίνωσε ακόμη ότι άμεσα κλείνει και το θέμα της σύναψης προγραμματικής σύμβασης για τη μελέτη βιωσιμότητας του δικτύου από το λιμάνι του Βόλου μέχρι τον Αλμυρό.

«Είναι μια μελέτη συνολική για το δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών και την αναλαμβάνει το Πανεπιστήμιο», είπε και συζήτησε περαιτέρω για το στη συνάντηση που είχε με τη διοίκηση του ΟΛΒ.

Τέλος, ενημέρωσε ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019 θα γίνει η συντήρηση της γραμμής για το τρενάκι του Πηλίου, έστειλε όμως το μήνυμα ότι είναι αποκλειστική ευθύνη των τοπικών φορέων να επιλέξουν και να αναδείξουν τον τρόπο προβολής.

«Δεν μπορεί ο καθένας να δηλώνει πως έχει ένα όραμα για το τρένο, αλλά να αποποιείται την ευθύνη του τη θεσμική», ανέφερε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ότι το υπουργείο είναι ανοιχτό σε προγραμματικές συμβάσεις.

Σε αυτή την κατεύθυνση είπε ότι «περιμένουμε και τους τοπικούς φορείς για τις δικές τους προτάσεις για την αξιοποίηση της γραμμής τόσο για τον περιβάλλοντα χώρο, όσο και για τη δραστηριότητα προβολή και την περαιτέρω αξιοποίηση».

Να επισημανθεί ότι νωρίτερα ο κ. Βούρδας είχε συνάντηση και με τους φορείς των μεταφορών, αλλά και με τους εκπαιδευτές οδηγών για το νέο πλαίσιο λειτουργίας των κλάδων.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου