ΤΟΠΙΚΑ

Σώζουν την παρτίδα

σώζουν-την-παρτίδα-323064

Καλοπληρωτές έμποροι κρεάτων από την Τουρκία, και λιγότερο μεν αλλά ανοιχτοχέρηδες έμποροι από Ιταλία, Ισπανία και Νότια Γαλλία σώζουν για ακόμα μια χρονιά την παρτίδα για τους πολλούς κτηνοτρόφους από τη Μαγνησία, αγοράζοντας αρνιά και μοσχάρια σε τιμές όχι απλά υψηλές αλλά εξωπραγματικές για τα ελληνικά δεδομένα καθώς πληρώνουν με βάση το ζων βάρος και μάλιστα μετρητοίς!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αλίκη Φωτιάδου

«Αγοράζουν κυρίως τα μεγάλα αρνιά, αυτά που εμείς εδώ δεν τα προτιμάμε» αναφέρει ο Γιάννης Γκρίνιας, κτηνοτρόφος από τον Αλμυρό και αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Κτηνοτρόφων, και προσθέτει πως «από το χειμώνα έχουν έρθει αρκετοί να αγοράσουν».

Βέβαια τα μεγάλα ζώα είναι προτίμηση των Τούρκων και όχι των Ευρωπαίων, οι δεύτεροι προτιμούν τα μικρά, καθώς όπως εξηγεί ο κ. Γκρίνιας οι Τούρκοι τα αγοράζουν και στη συνέχεια τα εμπορεύονται με τους Άραβες.

Η πληρωμή γίνεται με βάση το ζων βάρος που αντιστοιχεί σε 3.20 – 3.40 ευρώ το κιλό τιμή που ισοδυναμεί με 5.20 – 5.30 ευρώ το κιλό μετά την κοπή του κρέατος. Μάλιστα ο κ. Γκρίνιας επισημαίνει ότι την ίδια στιγμή οι Έλληνες έμποροι δίνουν το πολύ 4 ευρώ το κιλό αλλά μετά την κοπή του κρέατος.

Οι Τούρκοι μάλιστα είναι ιδιαίτερα ανοιχτοχέρηδες καθώς όχι μόνο δίνουν προκαταβολή αλλά πολλές φορές οι κτηνοτρόφοι τη μία στιγμή δίνουν τα ζώα και την άλλη βρίσκουν τα χρήματά τους πιστωμένα στους λογαριασμούς τους, ωστόσο το ίδιο δεν ισχύει και για Ιταλούς, Ισπανούς και Γάλλους με τον κ. Γκρίνια να λέει χαρακτηριστικά πως «δεν μπορώ να πω ότι δεν πληρώνουν, αλλά όχι τόσο άμεσα όσο οι Τούρκοι. Βέβαια μην ξεχνάμε ότι και εκείνοι βρίσκονται σε κρίση, κάτι που σημαίνει ότι είναι λογικό να έχουν προβλήματα στην αποπληρωμή».

Πάντως είτε πληρώνουν άμεσα είτε καθυστερούν, όπως επισημαίνει ο κ. Γκρίνιας, «είναι εκείνοι που έχουν σώσει την παρτίδα για πολλούς και έχουν συμβάλλει σημαντικά στο να μην οξυνθούν ακόμα περισσότερα τα ήδη σημαντικά προβλήματα που έχουμε στον κλάδο με πολλούς από τους συναδέλφους μας να μην μπορούν να ανταποκριθούν ούτε καν στα λειτουργικά τους έξοδα».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου