ΤΟΠΙΚΑ

Κόντρα μέχρις εσχάτων…

κόντρα-μέχρις-εσχάτων-435157

Σε κόντρα μέχρις εσχάτων εξελίχθηκε και η χθεσινή μέρα, λίγα μόλις 24ωρα μετά την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων στο λιμάνι του Βόλου. Βουλευτής και πρώην Νομάρχης αντάλλαξαν νέες σοβαρές αιχμές, πολλές από τις οποίες ξεπερνούν τα συνήθη πολιτικά πλαίσια, πολλώ μάλλον που οι εκφράσεις αυτές προέρχονται από δύο σημαίνοντα πολιτικά στελέχη του κυβερνώντος κόμματος στο Νομό.

Ο βουλευτής Μαγνησίας του ΠΑΣΟΚ προτρέπει τον πρώην Νομάρχη Μαγνησίας να επιδείξει «σεμνότητα σε αυτούς των οποίων «τα έργα και οι ημέρες» προκαλούν. Τους συμβουλεύω, προσθέτει, να περιορίσουν την επικοινωνιακή τους βουλιμία και τις υπόγειες διαδρομές». Επίσης κάνει λόγο «για κάποιους που επιχείρησαν να κάνουν εκπτώσεις σε βάρος της υγείας των πολιτών, προτείνοντας, όπως λέει, να εφαρμοστεί το σύστημα διαβροχής του σκραπ μετά από τέσσερα χρόνια».

Στον αντίποδα στη δήλωση – απάντηση του πρώην Νομάρχη γίνεται λόγος για «γκάφα και για έκτρωμα που έγινε από εξωθεσμικές παρεμβάσεις του βουλευτή στο παρασκήνιο». Ακόμη ο πρώην Νομάρχης σημειώνει ότι «οι πολίτες γνωρίζουν ποιοι έχουν συνυφασμένη την πολιτική τους πορεία και προβολή με «υπόγειες διαδρομές», «παρασκηνιακά μαγειρέματα», ή «επιχειρηματικά συμφέροντα των Αθηνών» και ποιοι βασίζονται αποκλειστικά σε υγιείς και αυτόχθονες δυνάμεις. Γνωρίζει, ακόμη, όπως καταλήγει ο κ. Παπατόλιας, ποιοι μπήκαν στην πολιτική φτωχοί και έγιναν φτωχότεροι, σε αντίθεση με όσους φωνασκούν σήμερα περί «ήθους».

 

Ο Κ. Καρτάλης

Eιδικότερα από το βουλευτή Μαγνησίας Κ. Καρτάλη πήραμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή – απάντηση στην προχθεσινή επιστολή Παπατόλια.

Με αφορμή σημερινό (χθεσινό) σας δημοσίευμα, παρακαλώ για τη δημοσίευση της επιστολής που ακολουθεί στο σύνολό της. Eπισημαίνω βέβαια ότι κανόνες δημοσιογραφικής δεοντολογίας θα επέβαλαν να ζητηθεί και η άποψή μου.

«Η αλήθεια για το λιμάνι του Βόλου είναι ότι κάποιοι προσπάθησαν να κάνουν εκπτώσεις σε βάρος της υγείας των πολιτών και τώρα ενοχλούνται γιατί αποκαλύφθηκαν».

Η απάντηση στα όσα με περισσή θρασύτητα υποστηρίζονται για το λιμάνι του Βόλου και την ΚΥΑ Περιβαλλοντικών Όρων είναι απλή. Κάποιοι προσπάθησαν, εν κρυπτώ, να κατεβάσουν τον πήχυ σε ό,τι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος και κυρίως προσπάθησαν να κάνουν εκπτώσεις σε βάρος της υγείας των πολιτών. Κάποιοι επεχείρησαν να θάψουν οριστικά τη συνοικία του Παλαιού Λιμεναρχείου. Και τώρα μιλούν για απρονοησία, τη στιγμή που «έκαναν» εγκλήματα. Οι λόγοι είναι κατανοητοί σε όλους, όπως κατανοητά είναι και τα κίνητρα.

Ποιος άραγε επιτρέπεται να συμφωνεί με την πρόταση να εγκατασταθεί το σύστημα διαβροχής του σκραπ σε 4 (!!!) έτη;

Ποιος επιτρέπεται να συμφωνεί με την πρόταση να διακόπτεται η φορτοεκφόρτωση δημητριακών μόνο όταν έχει 6 (!!!) μποφώρ και πάνω και μάλιστα μέσα στο λιμάνι του Βόλου;

Ποιος επιτρέπεται να συμφωνεί με την ακύρωση τεχνικών έργων που περιορίζουν την παραγόμενη ρύπανση από τις φορτοεκφορτώσεις;

Ποιος επιτρέπεται να συμφωνεί με την ακύρωση της υποχρέωσης του ΟΛΒ να διαχειρίζεται τα πετρελαιοειδή κατάλοιπα;

Ποιος ευθύνεται που η περίφημη μελέτη της πρώην Νομαρχίας Μαγνησίας για το λιμάνι του Βόλου βρίθει ανακριβειών και προβλημάτων;

Ποιος βαρύνεται για το γεγονός ότι κανένα νέο έργο για το λιμάνι του Βόλου δεν έχει την τεχνική ωρίμανση που απαιτείται για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με αποτέλεσμα να χάνονται και πάλι ευκαιρίες για την πόλη;

Ποιος καλύπτει αυτούς που εμφανίζονται απρόθυμοι να εφαρμόσουν όσα αποφασίσθηκαν στην ευρεία σύσκεψη υπό τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Γ. Διαμαντίδη για το μέλλον του λιμένος Βόλου;

Λέω λοιπόν σε όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνση ότι θα με βρίσκει αντίθετο όποιος πλήττει το δημόσιο συμφέρον που στη συγκεκριμένη περίπτωση αφορά και στη μέγιστη δυνατή προστασία της υγείας των πολιτών της πόλης.

Δυστυχώς κάποιοι στην ακατάσχετη αγωνία τους για την προβολή επενδύουν στη φθηνή μικροπολιτική που, ιδιαίτερα σε περιόδους κοινωνικής και οικονομικής κρίσης όπως η σημερινή, είναι χυδαία και χαρακτηρίζει το ήθος αυτών που τη χρησιμοποιούν. Το ήθος το γνωρίζαμε, δεν αποτελεί έκπληξη. Έκπληξη προκαλεί το απύθμενο θράσος. Συμβουλεύω σεμνότητα σε αυτούς των οποίων «τα έργα και οι ημέρες» προκαλούν. Τους συμβουλεύω να περιορίσουν την επικοινωνιακή τους βουλιμία και τις υπόγειες διαδρομές.

Τέλος μία παρατήρηση σε ό,τι αφορά το Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΒ. Αλήθεια πώς γίνεται να συνδιαμορφώνει την πολιτική του δημόσιου φορέα στον οποίο διορίσθηκε αλλά και το περιεχόμενο κρατικών εγγράφων (όπως η ΚΥΑ για τους περιβαλλοντικούς όρους) με τον επικεφαλής της αντιπολίτευσης στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, ερήμην δηλαδή των θεσμικών οργάνων (Περιφερειάρχης, Δήμαρχος) αλλά και των βουλευτών; Μήπως τελικά θα πρέπει να ελεγχθεί για τις διαδικασίες που ακολουθεί αλλά και για το αν και κατά πόσον υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον; Με τη συμπεριφορά του τίθεται θέμα ως προς την καταλληλότητά του για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον ΟΛΒ».

(Σημείωση ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ: Η απάντηση του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ για τα περί δεοντολογίας στα σχόλια στις σελίδες 4-5).

Ο Απ. Παπατόλιας

Νωρίς το απόγευμα πήραμε από τον Απ. Παπατόλια την παρακάτω γραπτή ανακοίνωση – απάντηση στον Κ. Καρτάλη με αφορμή δηλώσεις του τελευταίου σε ραδιόφωνα και σε τοπική εφημερίδα.

«Στην προσπάθειά τους να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα εκείνοι που φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για το «έκτρωμα» της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων του Λιμανιού, ομολογούν άθελά τους ότι η «γκάφα» που υπονομεύει την υλοποίηση των λιμενικών έργων και πλήττει τη δημόσια υγεία οφείλεται στη δική τους απρονοησία και παραγοντίστικη νοοτροπία.

Παραδέχονται ότι με τα «καουμποϊλίκια» τους αλλοιώθηκαν οι όροι της αρχικής ΜΠΕ Νομαρχίας και ΟΛΒ που προέβλεπε την ταχεία μεταφορά του σκραπ στον 3ο προβλήτα, ανακουφίζοντας τη συνοικία του Παλαιού Λιμεναρχείου. Παραδέχονται, ακόμη, ότι με τις εξωθεσμικές παρεμβάσεις της τελευταίας στιγμής συνέβαλαν στη διατήρηση της σημερινής απαράδεκτης περιβαλλοντικής κατάστασης. Ομολογούν, τέλος, ότι έθεσαν και σε κίνδυνο την χρηματοδότηση του έργου για την φιλοπεριβαλλοντική φορτοεκφόρτωση των σιτηρών.

Παράλληλα, συνεχίζουν να παραπλανούν τους πολίτες, σπιλώνοντας και στοχοποιώντας τους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΛΒ. Αποκρύπτουν, όμως, ότι με την πρόταση της διοίκησης του ΟΛΒ το σύστημα της διαβροχής του σκραπ θα εφαρμοζόταν αμέσως στον 1ο προβλήτα, ενώ μετά από τη δική τους άφρονα παρέμβαση δεν θα μπορεί να ξεκινήσει κανένα έργο οριστικής μεταφοράς του στον 3ο προβλήτα, προτού περάσουν τουλάχιστον 5 χρόνια! Ποιος κάνει λοιπόν εκπτώσεις στην υγεία των πολιτών; Όποιος αθόρυβα και ουσιαστικά δουλεύει σε συνεργασία με το Υπουργείο για το καλό του Λιμανιού ή όποιος υποδύεται το «σερίφη» και μεταβάλλει από το παρασκήνιο και προς το χειρότερο τους όρους της περιβαλλοντικής του προστασίας;

Αντί, λοιπόν, κάποιοι να απολογηθούν δημοσίως για την γκάφα τους και για τις ηγεμονικές τακτικές τους που προσβάλλουν τον πολιτικό πολιτισμό της παράταξής μας, επιλέγουν να ξιφουλκήσουν, κάνοντας λόγο για «θράσος», «υπόγειες διαδρομές» και «επιχειρηματικά συμφέροντα». Εθισμένοι στο απαλό χάδι του δημοσιογραφικού κατεστημένου των Αθηνών δεν είχαν, φαίνεται, συνηθίσει στην κριτική των ανθρώπων που έχουν ζήσει σ’ αυτή την πόλη και πονάνε αυθεντικά για την προοπτική και την προκοπή της.

Ευτυχώς, όμως, η τοπική κοινωνία έχει αλάνθαστο αισθητήριο. Γνωρίζει ποιοι έχουν συνυφασμένη την πολιτική τους πορεία και προβολή με «υπόγειες διαδρομές», «παρασκηνιακά μαγειρέματα», ή «επιχειρηματικά συμφέροντα των Αθηνών» και ποιοι βασίζονται αποκλειστικά σε υγιείς και αυτόχθονες δυνάμεις. Γνωρίζει, ακόμη, ποιοι μπήκαν στην πολιτική φτωχοί και έγιναν φτωχότεροι, σε αντίθεση με όσους φωνασκούν σήμερα περί «ήθους». Αδιάψευστος μάρτυρας, άλλωστε, τα «πόθεν έσχες», που κάποια στιγμή θα είχε νόημα να συγκριθούν, για να αποκατασταθεί και η αξιοπιστία του πολιτικού μας κόσμου…

Όσοι δε κάνουν λόγο για «επικοινωνιακή βουλιμία», ας κοιτάξουν πρώτα τον εαυτό τους στον καθρέφτη. Οι «επιστολογράφοι» εκ του ασφαλούς, τα «χαϊδεμένα» των μεγαλοεργολάβων των ΜΜΕ και οι παντοιοτρόπως εκλιπαρούντες τους υπουργικούς θώκους, ας προσέχουν περισσότερο. Θα παραμείνουν εσαεί «ξένοι» και προς τον πολιτισμό και προς την ανοιχτή και δημοκρατική παράδοση της Μαγνησίας»…

 

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου