ΤΟΠΙΚΑ

Το προφίλ του νέου Δήμου Βόλου

το-προφίλ-του-νέου-δήμου-βόλου-464027

Κρεμασμένοι σε σχοινί εκκρεμούς βρίσκονται εκατοντάδες εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με την καθολική εφαρμογή από την αρχή του χρόνου του νέου θεσμού του «Καλλικράτη» που σήμανε την κατάργηση των νομαρχιών, τη γέννηση των 325 δήμων και τη μετεξέλιξη των 13 Περιφερειών με Περιφερειάρχη εκλεγμένο και όχι διορισμένο.
 
Πόσοι ακριβώς είναι οι υπάλληλοι που διαγράφεται αβέβαιο το μέλλον τους; Κανείς δεν γνωρίζει. Ακόμη και στο Δήμο Βόλου, που είναι ένας από τους πλέον οργανωμένους Δήμους της χώρας, προσπαθούν να συγκεντρώσουν τα στοιχεία για τον ακριβή αριθμό του προσωπικού του νέου Δήμου, αφού οι αρμόδιες Υπηρεσίες δεν έχουν συγκεντρώσει ακόμη τα στοιχεία από τις Δημοτικές Επιχειρήσεις.
 
 
Δημοτικοί υπάλληλοι στο νέο Δήμο Βόλου
Σχέση εργασίας Αριθμός
Μόνιμοι 600
Μόνιμοι αορίστου
χρόνου 215
Ορισμένου χρόνου 137
Από τη ΝΑΜ 47
Από την ΤΥΔΚ 15
 Από Σύνδεσμο
 Κοιμητηρίου 13
Με σύμβαση έργου
στο ΚΕΠ της ΝΑΜ 3
Σύνολο 1.030
 
Στον αριθμό του ΠΙΝΑΚΑ Ι δεν συμπεριλαμβάνεται το προσωπικό της ΔΕΥΑΜΒ και όλων των Νομικών Προσώπων Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου (Κέντρο Παιδιού, ΚΑΠΗ, ΔΟΥΚ, ΕΑΚ, Αθλητικός, Κοινωφελής Επιχείρηση Πολιτισμού, ΔΗΚΙ, ΔΙΕΚ, ΔΕΟΒ κ.ο.κ). Εκτιμάται ότι μετά τη συγκέντρωση όλων των επίσημων στοιχείων ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων με κάθε μορφής σχέση εργασίας στο νέο και ενιαίο Δήμο Βόλου θα προσεγγίζει τα 2.000 άτομα.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η μηνιαία μισθοδοσία μόνο των μόνιμων υπαλλήλων του νέου Δήμου Βόλου ανέρχεται σε 1.150.000 ευρώ, ενώ το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 30% που αντιστοιχεί στις εργοδοτικές κρατήσεις και στις κρατήσεις των εργαζομένων.
Πέρα όμως από τα οικονομικά ο Καλλικράτης σηματοδοτεί ένα νέο χάρτη, με νέους ανθρώπους, σχεδιασμό υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων που οριοθετούνται εξ αρχής που σημαίνει ανασφάλεια και αβεβαιότητα για τους εργαζόμενους που καλούνται να πλαισιώσουν το νέο θεσμό, συγκροτώντας την ανθρώπινη πυραμίδα σε ένα σημείο μηδέν για τη νέα διοικητική μεταρρύθμιση που είναι οι δύο πρώτοι μήνες της λειτουργίας του.
 
Νέες αρμοδιότητες Δήμων
 
* Έκδοση και έλεγχος οικοδομικών αδειών
* Εφαρμογή ρυμοτομικών σχεδίων και πολεοδομικές εφαρμογές
* Σχολεία (ανέγερση, συντήρηση και λειτουργία)
* Εθνικά Αθλητικά Κέντρα
* Κέντρα Παιδικής Μέριμνας – Παιδικοί Σταθμοί
* Γραφεία Γεωργικής Ανάπτυξης (έργα τεχνικής υποδομής για τη γεωργία και την κτηνοτροφία, έργα αγροτικής οδοποιίας, λιμνοδεξαμενές, έργα βελτίωσης βοσκοτόπων, εγγειοβελτιωτικά, εποπτεία ΤΟΕΒ, διαχείριση βοσκοτόπων)
* Επιδόματα αναπήρων (σε τυφλούς, κωφάλαλους, ανασφάλιστους, παραπληγικούς, τετραπληγικούς και ακρωτηριασμένους, εγκεφαλική παραλυσία, βαριά ανάπηροι. Μόνον οι δικαιούχοι διατροφικού επιδόματος νεφροπαθείς που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση θα παίρνουν το επίδομά τους από τη Διεύθυνση Υγείας της Περιφέρειας) έρανοι
* Αστικές συγκοινωνίες (καθορισμός αστικών γραμμών, αφετηρίες διαδρομές, στάσεις και τερματισμός. Καθορισμός των προδιαγραφών των στάσεων και των στεγάστρων και για αστικές και για υπεραστικές συγκοινωνίες)
* Μεταφορά μαθητών (Από 1η Ιουλίου 2011 μεταφέρεται στους Δήμους η αρμοδιότητα που αφορά τη μεταφορά των μαθητών από τον τόπο διαμονής τους στο σχολείο φοίτησής τους στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής και στα Μουσικά Σχολεία)
* Περίπτερα (χορήγηση αδειών και εκμετάλλευσης περιπτέρου, καθώς και θέματα που αφορούν την αδειοδότηση, την εκμίσθωση και τη μετατόπισή τους)
* Λαϊκές αγορές (η έκδοση απόφασης ίδρυσης , μετακίνησης καθώς και ο καθορισμός λειτουργίας τους περιλαμβανομένης και της χορήγησης επαγγελματικών και παραγωγικών αδειών, εκτός από την απόφαση τη τοποθέτησης των πωλητών στις λαϊκές αγορές η οποία εκδίδεται από το Περιφερειακό Συμβούλιο)
* Περιβάλλον (παρακολούθηση του προγράμματος Καθαρές Ακτές, διαχείριση των στερεών αποβλήτων). Ο έλεγχος της ποιότητας του νερού μεταφέρεται στον Τομέα Διαχείρισης Υδάτων της Περιφέρειας.
* Οίκοι ευγηρίας (άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ιδρυμάτων από ιδιώτες και νομικά πρόσωπα)
* Άδειες επαγγελματικών αδειών φωτοβολταϊκών και φωτεινών επιγραφών.
* Αδειες αλιείας. Οι άδειες χορήγησης ερασιτεχνικής αλιείας, όπως και η έγκριση της άδειας επαγγελματικών και ερασιτεχνικών σκαφών μεταφέρονται στους Δήμους από 1.1.2013.
 Τα 27 βήματα
του Καλλικράτη
Το υπουργείο έχει σχεδιάσει αναλυτικά τα βήματα, έχει δώσει οδηγίες στους τοπικούς άρχοντες, έχει προγραμματίσει ενημερωτικές ημερίδες και σεμινάρια, το στοίχημα όμως αφορά σε όλους -κυβέρνηση, αιρετούς και πολίτες- και είναι:
* Να υπάρχουν ευέλικτα και αποτελεσματικά σχήματα σε τοπικό επίπεδο στις αστικές γειτονιές, αλλά και στα απομακρυσμένα χωριά και να έχει σε αυτά άμεση πρόσβαση ο πολίτης χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις.
* Να νοικοκυρευτούν οι δήμοι χωρίς να χρειαστεί να θιγούν εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων ούτε να γίνουν μετακινήσεις που θα ανατρέπουν τη ζωή τους.
* Να δοθούν μαζί με τις αρμοδιότητες και οι πόροι από το κεντρικό κράτος στους δήμους ώστε να δοθεί η καύσιμη ύλη στην ατμομηχανή της Αυτοδιοίκησης.
Για το σκοπό αυτό στους νέους Καλλικρατικούς Δήμους θα ακολουθηθούν τα παρακάτω 27 βήματα:
1. Συγκροτείται η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης στους Δήμους που έχουν πληθυσμό πάνω από 10.000 κατοίκους. Οι μικρότεροι Δήμοι έχουν τη δυνατότητα να συγκροτήσουν παρόμοια επιτροπή, χωρίς αυτό να είναι υποχρεωτικό και μόνον εφόσον το επιθυμούν. Χρειάζεται απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) των μελών του.
Έως: Δύο μήνες μετά την εγκατάσταση των Δημοτικών Αρχών.
2. Επιλέγεται ο Συμπαραστάτης του Δημότη και των Επιχειρήσεων σε Δήμους που έχουν πάνω από 20.000 κατοίκους, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου έπειτα από μυστική ψηφοφορία και με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) των μελών.
Έως: Μέσα σε δύο μήνες από την εγκατάσταση των Δημοτικών Αρχών.
3. Συγκροτείται Συντονιστικό τοπικό όργανο Πολιτικής Προστασίας.
Έως: Τις 20 Ιανουαρίου.
4. Εκδίδεται απόφαση λειτουργίας των υπηρεσιακών μονάδων του Δήμου στο επίπεδο των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων, έπειτα από γνώμη του συμβουλίων των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων.
Έως: Τις 15 Ιανουαρίου. Αρμόδιο όργανο το Δημοτικό Συμβούλιο.
5. Γίνονται οι λεγόμενες ενέργειες διοικητικής μέριμνας που θα πει: προμήθεια σφραγίδων και έντυπα με το καινούργιο λογότυπο. Κανονίζεται πού θα στεγαστούν οι υπηρεσίες του Δήμου και όπου χρειάζεται παρατείνονται μισθώσεις ή συνάπτονται νέες, ενώ στην περίπτωση της συστέγασης κατανέμονται τα έξοδα. Τα κτήρια των νομαρχιών που καταργήθηκαν, αν είναι ιδιόκτητα περιέρχονται στις περιφέρειες. Στη μεταβατική περίοδο θα αποφευχθεί η μετεγκατάσταση των κρίσιμων υπηρεσιών, όπως π.χ. οι πολεοδομίες. Η χρονική διορία για αυτές τις ενέργειες είναι μέχρι τις 3 Ιανουαρίου και αρμόδιο όργανο, ο υφιστάμενος Δήμος της έδρας.
Ειδικά για τις τεχνικές υπηρεσίες, η ημερομηνία λήγει στις 31 Ιανουαρίου.
6. Αποφασίζει ο Δήμαρχος και ορίζει υπαλλήλους για τη γραμματειακή υποστήριξη των Συμβουλίων Τοπικών Κοινοτήτων, του εκπροσώπου της Τοπικής Κοινότητας και τη στελέχωση των Υπηρεσιών που εδρεύουν στις Τοπικές Κοινότητες και αποφασίζει για τους χώρους και τον εξοπλισμό που τους διαθέτει για τις ανάγκες τους.
Έως: 31 Ιανουαρίου.
7. Εκδίδεται απόφαση συγκρότησης ομάδας διοίκησης έργου για την εφαρμογή του προγράμματος Διαύγεια, καθώς είναι γνωστό ότι υπάρχει υποχρέωση να αναρτώνται όλες οι αποφάσεις που εκδίδονται από 15 Μαρτίου στην ιστοσελίδα του δήμου, διαφορετικά δεν θα είναι εκτελεστές.
8. Ορίζονται με κατάλληλη σήμανση τα καταστήματα, γραφεία των Δήμων και των Υπηρεσιών τους, καθώς και των ορίων των Δήμων και των Δημοτικών Τοπικών Κοινοτήτων.
9. Δίδονται στις δημοτικές παρατάξεις εξοπλισμένοι χώροι και γραμματειακή υποστήριξη.
10. Οι Δήμοι φτιάχνουν τις δικές τους ιστοσελίδες, σύμφωνα με τις τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές που έχει εκδώσει το υπουργείο.
Έως: 30 Ιανουαρίου.
11. Ενημέρωση των εκλογικών καταλόγων με ονομαστικές καταστάσεις των εγγεγραμμένων στα Δημοτολόγια και αποστολή τους στο υπουργείο.
Έως: 28 Φεβρουαρίου.
12. Απογραφή όλων των περιουσιακών στοιχείων, των απαιτήσεων και των υποχρεώσεων των νέων Δήμων, καθώς και των διαθέσιμων χρηματικών μέσων. Έχει συνταχθεί ήδη πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής των διαθέσιμων πρώην Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης μέχρι τις 3 Ιανουαρίου.
13. Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με το οποίο καθορίζεται το ανώτατο ύψος του προϋπολογισμού των εξόδων της Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας.
14. Κατάρτιση του σχεδίου του προϋπολογισμού των εξόδων για το 2011 της Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας, μαζί με την αιτιολογική έκθεση.
Έως: 15 Φεβρουαρίου
15. Απόφαση-εισήγηση των Συμβουλίων Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων προς την Εκτελεστική Επιτροπή για τις τοπικές αναπτυξιακές προτεραιότητες. Περιλαμβάνονται οι δράσεις του επιχειρησιακού προγράμματος του Δήμου και τα συγκεκριμένα έργα που πρέπει να εκτελεστούν.
16. Μπαίνει σε εφαρμογή το οικονομικό νοικοκύρεμα των Δήμων. Τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομίας θα ρυθμίσουν τα θέματα σχετικά με τη σύσταση, λειτουργία και διαχείριση του Λογαριασμού Εξυγίανσης, με ιδιαίτερη αρμοδιότητα του υπουργείου Εσωτερικών να αποφασίσει της λεπτομέρειες του προγράμματος τις σχετικές με τη λειτουργία της ελεγκτικής επιτροπής. Με βάση αυτά θα καταρτισθεί στην συνέχεια το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εξυγίανσης για τους χρεωμένους Δήμους.
17. Μπαίνει σε εφαρμογή το πρόγραμμα συγχωνεύσεων του Καλλικράτη. Οι Δήμοι με αίτησή τους στο υπουργείο δηλώνουν την αιτιολογημένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με το ποια Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Κοινωφελών Επιχειρήσεων και Δημοτικών Επιχειρήσεων Υδρευσης και Αποχέτευσης που ελέγχουν θα διατηρηθούν. Απαιτείται πλειοψηφία των 2/3 των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου. Ορίζονται το όνομα, ο σκοπός, η περιουσία, οι πόροι και ορίζονται τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των νέων ΝΠΔΔ που προκύπτουν από τις συνενώσεις-συγχωνεύσεις.
Έως: Δύο μήνες από την εγκατάσταση της Δημοτικής Αρχής.
18. Συγχωνεύονται οι Σχολικές Επιτροπές σε δύο νομικά πρόσωπα (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης). Σε μεγάλους Δήμους (άνω των 300.000 κατοίκων) μπορούν να συσταθούν σχολικές επιτροπές για κάθε μια Δημοτική Κοινότητα.
19. Αποφασίζει το Δημοτικό Συμβούλιο με απόλυτη πλειοψηφία για τη συγχώνευση των Α.Ε. της ίδιας κατηγορίας, που το σύνολο των μετόχων τους ανήκει στο νέο Δήμο και στα νομικά του πρόσωπα.
Έως: Δύο μήνες από την εγκατάσταση της νέας Δημοτικής Αρχής.
20. Λύονται και εκκαθαρίζονται όλες οι διαδημοτικές ή αμιγείς επιχειρήσεις στις οποίες είχε ανατεθεί η παροχή υπηρεσιών για την καθαριότητα και αποκομιδή απορριμμάτων και μεταφέρονται οι αντίστοιχες αρμοδιότητες στους Δήμους.
21. Το προσωπικό μεταφέρεται και κατατάσσεται από τους συνενούμενους Δήμους και Κοινότητες στους νέους, σε αντίστοιχες προσωποπαγείς θέσεις, ύστερα από διαπιστωτικές πράξεις του Δημάρχου.
Έως: Ένα μήνα από την ανάληψη καθηκόντων των Δημάρχων τελική προθεσμία, καθώς το προσωπικό θεωρείται αυτοδικαίως ότι έχει μεταφερθεί από 1η Ιανουαρίου.
22. Οι Δήμοι υποβάλλουν τα αιτήματά τους για μετάταξη πρόσθετου προσωπικού των νομαρχιών που καταργήθηκαν, ύστερα από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Έως: Ένα μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων από τον νέο Δήμαρχο.
23. Απόφαση Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου για προσαρμογή των επιχειρήσεων.
Έως τέλος Ιανουαρίου για τους νέους Δήμους.
24. Απόφαση του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου για τη μεταφορά του πλεονάζοντος προσωπικού των επιχειρήσεων που προσαρμόστηκαν στο Δήμο ή τα νομικά του πρόσωπα.
Προθεσμία: ένας μήνας από την προσαρμογή.
25. Μεταφορά και κατάταξη προσωπικού καθώς και δικηγόρων με σχέση έμμισθης εντολής των Δήμων που συνενώθηκαν στους νεοσύστατους Δήμους σε αντίστοιχες προσωποπαγείς θέσεις, με την έκδοση διαπιστωτικής πράξης του δημάρχου. Αρμόδιος, ο νέος Δήμαρχος και προθεσμία για την κατάταξη έως 10 Ιανουαρίου, καθώς η μεταφορά θεωρείται αυτοδίκαιη από την 1η Ιανουαρίου.
Η προθεσμία θα εκπνεύσει τελικά ένα μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων από τον Δήμαρχο.
26. Υποχρεωτική μετάταξη των υπαλλήλων της νομαρχίας και των ΚΕΠ στους νέους Δήμους, με διαπιστωτική πράξη του γενικού γραμματέα της κρατικής περιφέρειας από 1-1-2011. Θα εφαρμοστεί σε υπαλλήλους που κατείχαν οργανικές ή προσωποπαγείς θέσεις σε μονάδες των νομαρχιών των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρθηκαν στους Δήμους ή υπάλληλοι οι οποίοι υπηρετούσαν την 1-1-2010 σε αυτές τις μονάδες σε συναφείς κλάδους και ειδικότητες.
27. Υποβολή αιτήματος του Δήμου ύστερα από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τη μετάταξη πρόσθετου προσωπικού των νομαρχιών που καταργούνται, σε περίπτωση μεταβίβασης μεμονωμένων δραστηριοτήτων. Το προσωπικό αυτό μετατάσσεται στους δήμους με απόφαση του νέου Περιφερειάρχη, που εκδίδεται μέσα σε δύο μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων του.
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου