ΤΟΠΙΚΑ

Προχωρά η παραχώρηση της χερσαίας ζώνης του Βόλου

προχωρά-η-παραχώρηση-της-χερσαίας-ζών-798784

Η Πάτρα έγινε το πρώτο λιμάνι στη χώρα η χερσαία ζώνη του οποίου παραχωρείται δωρεάν στον Δήμο για 99 χρόνια. Ένα χρόνιο αίτημα του Δήμου Πατρέων ικανοποιείται, η ιστορική όμως απόφαση για την Πάτρα, καθώς και οι δηλώσεις της υφυπουργού Οικονομικών, Κατερίνας Παπανάτσιου δεν έχουν περάσει απαρατήρητες στον Δήμο Βόλου που επίσης διεκδικεί – πιο σθεναρά την τελευταία διετία – αντίστοιχη παραχώρηση της χερσαίας ζώνης του λιμανιού προκειμένου να την αξιοποιήσει επ’ ωφελεία της πόλης. Το θέμα για τον Βόλο δεν είναι στάσιμο. Κάθε άλλο. Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου έχει αναθέσει σε εξωτερικό σύμβουλο να συντάξει μελέτη και να κάνει γεωγραφική υποτύπωση των χώρων που συναινεί να παραχωρήσει στον Δήμο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπουργείου Οικονομικών.

«Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη», σημείωσε σε δηλώσεις της για την παραχώρηση της χερσαίας ζώνης του λιμανιού της Πάτρας στον Δήμο, η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, υπογραμμίζοντας πως «το παραλιακό μέτωπο της Πάτρας, με όλα τα ιστορικά κτίρια που υπάρχουν εντός του, θα βρεθεί πλέον στα χέρια του Δήμου, προκειμένου να το αξιοποιήσει για κοινωνικούς, πολιτιστικούς, αθλητικούς ή άλλους κοινωφελείς σκοπούς».

«Εκπληρώνεται έτσι ένα διαχρονικό, δίκαιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, το οποίο αποτέλεσε και δέσμευση του πρωθυπουργού», πρόσθεσε η κ. Παπανάτσιου.

Η εξέλιξη φέρνει στο προσκήνιο το αντίστοιχο αίτημα του Βόλου που διεκδικεί τμήματα της χερσαίας ζώνης του λιμανιού τα οποία χαρακτηρίζονται ως ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία της πόλης.

Σημειώνεται ότι η νέα δημοτική αρχή ξεκίνησε να ζητά επιτακτικά παραχώρηση της χερσαίας ζώνης από τον Ιανουάριο του 2016 με μια σειρά ενεργειών. Τότε είχε αποστείλει έγγραφο αίτημα στον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Σ. Πιτσιόρλα, τον Απρίλιο είχε συμμετέχει σε σύσκεψη στο ΤΑΙΠΕΔ όπου τέθηκε το ζήτημα της παραχώρησης της χερσαίας ζώνης του λιμανιού Βόλου, ενώ στο ίδιο πλαίσιο ακολούθησε συνάντηση και μάλιστα σε καλό κλίμα με τον γ.γ. του Υπουργείου Εσωτερικών, Κώστα Πουλάκη.

Το θέμα τέθηκε επί τάπητος και στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου τον Οκτώβριο του 2016 οπότε και ομόφωνα αποφασίστηκε να διεκδικήσει ο Δήμος επαναχάραξη της χερσαίας ζώνης και να περιέλθουν και τυπικά στην κυριότητά του έξι σημεία – κλειδιά του παραλιακού μετώπου.

Σημειώνεται ότι εκτός από τα τέσσερα σημεία για τα οποία Οργανισμός Λιμένος Βόλου έχει ανάψει «πράσινο φως» να παραχωρηθούν στην πόλη με απόφαση του 2014 – πρόκειται για το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου, τη συνοικία του Παλιού Λιμεναρχείου, την παραλιακή της Αγριάς από τον κόμβο του περιφερειακού μέχρι το Σουτραλί και τον χώρο της παραλίας μπροστά από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – διεκδικεί άλλα δύο σημεία: Το παραλιακό μέτωπο από τον κόμβο του Τελωνείου έως τον λιμενίσκο του Αγ. Κωνσταντίνου, τα παλιά σφαγεία που πέρασαν στο λιμάνι με μονομερή αποχαρακτηρισμό ενώ ακόμη χρησιμοποιούνται από τον Δήμο ως αποθήκες και την ακτογραμμή στα Πευκάκια.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Θρασύβουλο Σταυριδόπουλο, προσφάτως ανατέθηκε σε εξωτερικό σύμβουλο με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου που έχει αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, η σύνταξη μελέτης και γεωγραφικής υποτύπωσης των εκτάσεων προς παραχώρηση.

«Αυτή τη μελέτη θα εξετάσουμε από κοινού με τον Δήμο Βόλου και στη συνέχεια θα τη στείλουμε στο ΤΑΙΠΕΔ για τον αποχαρακτηρισμό των εκτάσεων, την επιστροφή τους στο Δημόσιο κι από εκεί στον Δήμο. Αλλωστε έχουμε από καιρό συμφωνήσει τμήματα της χερσαίας ζώνης του λιμανιού στα οποία δεν αναπτύσσονται λιμενικές δραστηριότητες να παραχωρηθούν στον Δήμο», δήλωσε ο κ. Σταυριδόπουλος.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου