ΤΟΠΙΚΑ

Oι Βολιώτες ψωνίζουν μέσω e-shop

oι-βολιώτες-ψωνίζουν-μέσω-e-shop-79874

«Ντάνες» τα πακέτα στις εταιρείες ταχυμεταφορών – Αλλά και τα ντόπια εμπορικά καταστήματα κάνουν τζίρο με πωλήσεις μέσω διαδικτύου

Ηεμπορική αγορά σε λειτουργία, τα καταστήματα ανοιχτά, κόσμος περιφέρεται, κοιτά βιτρίνες, ελάχιστοι όμως κρατούν σακούλες με τα ψώνια τους. Ωστόσο, η εικόνα ότι οι Βολιώτες δεν ψωνίζουν, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ψωνίζουν αλλά… μέσω e-shop.

Ερευνα αγοράς του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ σε εταιρείες ταχυμεταφορών στην πόλη, δείχνει ότι καθημερινά παραδίδονται κατά μέσο όρο 500 πακέτα σε πολίτες που έκαναν τις αγορές τους μέσω internet! Αγορές που αφορούν από σκουλαρίκια μέχρι ζωοτροφές, πάμπερς ή… χορτοκοπτικά μηχανήματα. Την ίδια στιγμή και τα εμπορικά καταστήματα της πόλης δείχνουν να ενσωματώνονται στην ενιαία ψηφιακή αγορά, διαθέτοντας τα είδη τους μέσω internet σε διαδικτυακούς πελάτες. «Υπάρχει περίπτωση στο κατάστημα να μη γίνει σεφτές και ο τζίρος να τονωθεί μέσω e-shop», παρατηρεί ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου – Ν. Ιωνίας, Αποστόλης Οντόπουλος.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το e-shop άρχισε να τονώνεται από το 2010, σύμφωνα όμως με ιδιοκτήτες εταιρειών courier του Βόλου, αισθητή άνοδος καταγράφεται την τελευταία τετραετία. Η δυναμική που αποκτούν οι ηλεκτρονικές αγορές είναι μεγάλη, και αυτό καταγράφεται στους αριθμούς των παραγγελιών που καλούνται να παραδώσουν σε καθημερινή βάση.

Στην υπηρεσία ταχυμεταφορών των ΕΛ.ΤΑ. σχηματίζονται καθημερινά «βουνά» από μικρότερα ή μεγαλύτερα πακέτα με παραγγελίες μέσω e-shop που προορίζονται για Βολιώτες. Σύμφωνα με στοιχεία, καθημερινά παραδίδονται μόνο μέσω της συγκεκριμένης ταχυμεταφορικής περί τα 100-150 πακέτα. Η πτώση που καταγράφεται στο επιστολικό τμήμα αναπληρώνεται από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Μεγάλη εταιρεία courier της πόλης καταγράφει ακόμη μεγαλύτερη δραστηριότητα: παραδίδει καθημερινά από 250-300 πακέτα με προϊόντα για τα οποία έγιναν on line παραγγελίες. «Οσο μεγαλύτερη είναι η εταιρεία με την οποία συνεργάζεται μία εταιρεία courier, τόσο μεγαλώνει και ο αριθμός των παραγγελιών που παραδίδονται», αναφέρει ιδιοκτήτης άλλης μεγάλης εταιρείας ταχυμεταφορών στον Βόλο, που επίσης επισημαίνει ότι ο αριθμός των πακέτων που παραδίδει καθημερινά κυμαίνονται μεταξύ των 100 150. Ακόμη και μικρές εταιρείες ταχυμεταφοράς παρατηρούν αύξηση στον κύκλο εργασιών τους εξαιτίας του e-shop και των πακέτων με προϊόντα που αγοράστηκαν μέσω internet.

Από σκουλαρίκια μέχρι χορτοκοπτικά

Τα πακέτα με τις παραγγελίες έχουν διαφορετικά μεγέθη και βάρος, ανάλογα με τα προϊόντα.

Η μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων που αγοράζεται μέσω internet αφορά, όπως λένε οι ιδιοκτήτες εταιρειών ταχυμεταφορών, σε είδη ένδυσης και υπόδησης. Από επώνυμα γυναικεία παπούτσια μέσω Κύπρου, αθλητικά μέσω Αγγλίας, χωρίς τα έξοδα μεταφοράς να επιβαρύνουν τον διαδικτυακό πελάτη, η αγορά στον συγκεκριμένο χώρο είναι τεράστια, και ανάλογες οι επιλογές και οι τελικές παραγγελίες. Οι διαδικτυακές αγορές όμως δεν περιορίζονται εκεί. Μεγάλες εταιρείες courier καταγράφουν παραγγελίες που πρέπει να παραδώσουν, όπως σκουλαρίκια, βιβλία, καφέδες, είδη φαρμακείου και είδη καπνού.

Οι αγορές μέσω e-shop δεν έχουν περιορισμούς: παραγγελίες γίνονται για παιχνίδια, ζωοτροφές, πάμπερς, πιπίλες και μπιμπερό, ακόμη και σε μηχανήματα, όπως χορτοκοπτικά ή σε έπιπλα όπως κρεβάτια!

Τα στοιχεία μάλιστα αναφέρουν ότι οι διαδικτυακές αγορές δεν είναι… προνόμιο των νέων. «Υπάρχουν άτομα άνω των 70 ετών στους οποίους παραδίδουμε κάθε εβδομάδα ζωοτροφές», ανέφερε ιδιοκτήτρια επιχείρησης courier.

Το κόστος των διαδικτυακών παραγγελιών ποικίλλει ανάλογα με το είδος. Κατά μέσο όρο οι παραγγελίες κυμαίνονται μεταξύ 40-60 ευρώ, δεν λείπουν όμως αρκετά πιο ακριβές ή και παραγγελίες που είναι και κάτω των 10 ευρώ, ή που πολλές φορές ο διαδικτυακός πελάτης πληρώνει περισσότερα για τα μεταφορικά έξοδα παρά για το ίδιο τα προϊόν.

«Μοιρασμένοι» δείχνουν να είναι οι τρόποι πληρωμής: με αντικαταβολή, πιστωτική ή προπληρωμένη κάρτα, ανάλογα με τη δυνατότητα που έχει ο καθένας.

Οι ντόπιοι έμποροι στην ψηφιακή αγορά

Κι ενώ θα περίμενε κανείς οι -500 κατά μέσο όρο την ημέρα- αγορές και παραδόσεις προϊόντων μέσω internet να θίγουν τα εμπορικά καταστήματα στην πόλη, ο εμπορικός κόσμος απαντά:
«Υπάρχει αντιστάθμισμα», σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, Αποστόλη Οντόπουλο.

«Όπως οι Βολιώτες αγοράζουν είδη μέσω e-shop από άλλες πόλεις, έτσι και καταναλωτές από άλλες πόλεις της Ελλάδας αγοράζουν προϊόντα μέσω e-shop από βολιώτικα εμπορικά καταστήματα. Γενικά υπάρχει ισορροπία. Οι διαδικτυακές αγορές κερδίζουν καθημερινά μερίδιο από την εμπορική αγορά, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα εκλείψουν τα εμπορικά καταστήματα.

Ηδη πολλά εμπορικά καταστήματα της πόλης έχουν μπει στην ενιαία ψηφιακή αγορά, είτε διαθέτοντας τα προϊόντα τους μέσω facebook είτε δημιουργώντας e-shop παράλληλα με την επιχείρηση στην πόλη. Καθημερινά προστίθεται και ένας έμπορος στο e-shop. Και έχει τύχει κατάστημα να μην κάνει σεφτέ με φυσικό πελάτη μέσα στο μαγαζί, αλλά να τονώσει τον τζίρο του μέσω τω διαδικτυακών παραγγελιών», εξήγησε ο κ. Οντόπουλος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου – Ν. Ιωνίας πρόκειται να διοργανώσει σεμινάρια σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο για τα μέλη του.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου