ΤΟΠΙΚΑ

Απώλειες 30% άφησε το 2017 στην αγορά του Βόλου

απώλειες-30-άφησε-το-2017-στην-αγορά-του-βόλο-84013

Δραματικά είναι τα στοιχεία για την πορεία της εμπορικής αγοράς Βόλου. Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας, που διενεργήθηκε σε δείγμα 207 εμπορικών επιχειρήσεων, κατέδειξε ότι στον όγδοο χρόνο της οικονομικής κρίσης το 42% των επιχειρήσεων είδε για άλλη μία χρονιά, το 2017, τον τζίρο του να μειώνεται. Μάλιστα, το 66% των καταστημάτων μέτρησε απώλειες έως και 30%, ενώ μόλις το 13% κατάφερε να έχει αύξηση στα οικονομικά του μεγέθη. Ακόμη και τα Χριστούγεννα που αποτελούν περίοδο – ανάσα για την αγορά, μία στις δύο επιχειρήσεις μέτρησε απώλειες στα έσοδα, ενώ αντίκτυπος υπήρξε και από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις και την Black Friday.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν χθες από τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου Αποστόλη Οντόπουλο σε εκδήλωση στο Επιμελητήριο Μαγνησίας, όπου ακολούθησε η απολογιστική συνέλευση του Συλλόγου.

Η έρευνα διενεργήθηκε μεταξύ 10 και 31 Ιανουαρίου, ενώ η διάρθρωση του ερωτηματολογίου έγινε σε τέσσερις βασικούς άξονες: τις πωλήσεις του έτους 2017, τις πωλήσεις της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, την προωθητική ενέργεια Black Friday, το ωράριο και την κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων.

Στη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων ανταποκρίθηκαν εμπορικά καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, καταστήματα με είδη δώρων, καλλυντικών, βιβλιοπωλεία, ανθοπωλεία, μαγαζιά με είδη σπιτιού, καταστήματα τροφίμων, είδη τηλεφωνίας, με οπτικά, με οικοδομικά υλικά, επιχειρήσεις με γυναικεία αξεσουάρ, ηλεκτρονικά είδη και είδη κεντημάτων.

Οι πωλήσεις του 2017

Αναφορικά με την ερώτηση για το πως κινήθηκαν οι πωλήσεις του έτους 2017 σε σχέση με το 2016, το 42% των εμπόρων δήλωσε ότι οι πωλήσεις του μειώθηκαν, ενώ μόλις το 13% κατάφερε να τις αυξήσει.

Αναφορικά με το ποσοστό μείωσης των πωλήσεων του έτους 2017 σε σχέση με το 2016, το 66% των ερωτηθέντων είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται σε ποσοστό έως 30%. Μόλις το 13% κατέγραψε αύξηση στα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησής του. Η πτώση στις πωλήσεις έως το ποσοστό του 10% αφορούσε το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος (ποσοστό 34%).

Η κίνηση στις γιορτές

Την Χριστουγεννιάτικη περίοδο 2017 το 76% των εμπόρων είδε τις πωλήσεις του είτε να μειώνονται, είτε να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το 2016. Μόλις το 22% κατάφερε να αυξήσει τον τζίρο του.

Στην ερώτηση που αφορούσε το ποσοστό μείωσης των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου 2017 σε σχέση με το 2016, το 50% των επιχειρήσεων απάντησε ότι οι πωλήσεις του μειώθηκαν έως 20%,ενώ το 17% δήλωσε πως τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο του 2017 διαπίστωσε ότι ο τζίρος του αυξήθηκε. Η γενικότερη αίσθηση των εμπόρων για την Χριστουγεννιάτικη κίνηση είναι πως κινήθηκε σε μέτρια επίπεδα (ποσοστό 57%).

Το 50% των εμπόρων πραγματοποίησε προσφορές κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Στην ερώτηση αν οι
προσφορές βοήθησαν στην αγοραστική κίνηση, η επιλογή «όχι» σύμφωνα με την έρευνα υπερτερεί ελαφρώς σε ποσοστό 47% σε σχέση με το «ναι» που συγκεντρώνει το 38%.

Οι προσφορές στην πόλη του Βόλου άγγιξαν ακόμα και το 50%, με την πλειοψηφία των εμπόρων να κάνουν προσφορές της τάξης του 20% κατά μέσο όρο.

Η πτώση το 2017 ανά κλάδο

Αναφορικά με την πτώση του τζίρου ανά κλάδο για το έτος 2017 σε σχέση με το 2016, ο κλάδος με την μεγαλύτερη πτώση (27%) ήταν αυτός των Βιβλιοπωλείων. Ο κλάδος με την μικρότερη πτώση (8%) ήταν των Εσωρούχων, ενώ οι υπόλοιποι κύριοι κλάδοι κινήθηκαν στα ίδια περίπου ποσοστά (10%-16%). Όσον αφορά την πτώση του τζίρου την Χριστουγεννιάτικη περίοδο ανά κλάδο, την μεγαλύτερη πτώση εμφάνισε ο κλάδος Είδη Σπιτιού/Λευκά Είδη με ποσοστό 15%. Ο κλάδος με την μικρότερη πτώση ήταν και πάλι αυτός των εσωρούχων με ποσοστό μόλις 5%.

Αρνητική επίπτωση από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις

Στην ερώτηση που αφορούσε τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου και την προωθητική ενέργεια Black Friday, οι έμποροι δήλωσαν σε μεγάλο ποσοστό (62%) πως η επίπτωση στην εορταστική κίνηση ήταν αρνητική.

Οι απόψεις για την προωθητική ενέργεια Black Friday και κατά πόσο αυτή συμβάλλει θετικά στα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησης ποικίλουν. Το μεγαλύτερο ποσοστό (63%) έχει αρνητική άποψη, ενώ 31% θεωρεί πως η Black Friday ως προωθητική ενέργεια έχει θετικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις.

Οι έμποροι σε ποσοστό 64% δεν επιθυμούν να επαναλάβουν την ξενόφερτη προωθητική ενέργεια Black Friday.

Οι Κυριακές

Οι έμποροι σε μεγάλο ποσοστό (65%) λειτούργησαν τα καταστήματα τους και τις τρεις Κυριακές της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. Στην ερώτηση πόσες από τις Κυριακές αυτές θα θέλανε να είναι ανοικτά, το μεγαλύτερο ποσοστό (59%) απάντησε δύο. Αντίστοιχα και στην ερώτηση για το πόσες Κυριακές θα
θέλανε οι έμποροι να λειτουργήσουν τα καταστήματα τους την εορταστική περίοδο του 2018, η επιλογή «Δύο Κυριακές» συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό (57%).

Οι έμποροι ακολουθούν το ωράριο του Συλλόγου (90%). Επίσης η πλειοψηφία των εμπόρων (76%) γνωρίζει ότι χωρίς την παρέμβαση του ΕΣΒ, το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων θα ήταν απελευθερωμένο, ήτοι τα καταστήματα θα λειτουργούσαν 9 πμ έως 9 μμ συνεχόμενα.

Στην ερώτηση που αφορά το κατά πόσο οι έμποροι επιθυμούν να ακολουθήσουν διευρυμένο ωράριο λειτουργίας καταστημάτων (9:00 – 21:00), η συντριπτική πλειοψηφία (93%) απαντά «Όχι». Επίσης το ίδιο περίπου ποσοστό της τάξης του 90% θεωρεί ότι το απελευθερωμένο ωράριο και η πλήρης απελευθέρωση του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές δεν μπορεί να συμβάλλει θετικά στην αύξηση του τζίρου των καταστημάτων.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ερώτηση για το ποιες Κυριακές οι έμποροι συμφωνούν να παραμείνει κλειστή η εμπορική αγορά. Το 15% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το μέτρο των 8 Κυριακών θα πρέπει να παραμείνει ως
έχει και τα καταστήματα να λειτουργούν όπως ορίζει ο νόμος. Στον αντίποδα, το 23% θα ήθελε τα καταστήματα να παραμείνουν κλειστά και τις 8 Κυριακές.

Στην ερώτηση εάν οι έμποροι θα κλείσουν τα καταστήματα τους Κυριακές μετά από απόφαση του ΕΣΒ ακόμα και αν τα πολυκαταστήματα μείνουν ανοικτά, η πλειοψηφία (83%) δηλώνει πως θα το πράξει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου